[PHP] uitlezen van sql databse probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80745

Topicstarter
ik ben bezig met het maken van een foto album, ik wou deze laten inlezen door middel van ($pic_showdate is de datum van een uitgaansdag) :

$select ="SELECT * FROM pictures WHERE album_date LIKE '$pic_showdate'";
$query = mysql_query($select);
while ($list = mysql_fetch_object($query)) {
echo "me tables en wat is voor info erin wi";
}

.alleen nou kan ik dit alleen laten werken als ik alles in een <table> wil uitlezen, als ik dit over 2 wil doen word het echter een probleem, want de ene keer heb ik 5 feesten op die dag en de andere keer 3, dus als ik het om en om zou kunnen uitlezen is het heel mooi, of op een anderre manier, hoe kan ik dit het beste doen ? heb dit nooit eerder moeten doen. snap dat me vraag niet erg duidelijk is maar kan is nogal moeilijk uit teleggen, heb ook een tekening van me situatie :

Afbeeldingslocatie: http://www.afternight.nl/voorbeeldfeest.JPG

en de link van hoe het foutgaat : http://www.afternight.nl/pictures.php

hoop dat iemand me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:19
Je kunt bijvoorbeeld terwijl je door je resultset loopt (while...). De gevonden foto's bijhouden in een multidimensionaal array, waarbij je elk feest een eigen key geeft. Vervolgens kun je de linkertabel opbouwen met de oneven feesten en de rechter met de even feesten.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zou je msischien een voorbeeld kunnen geven van die multie dimensional array, en hou je dan sorteerd bij even en oneven ? of een link ? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

uhm, misschien ben ik gek hoor, maar kan je niet alles in 1 table mikken in de DB?
of voor elk feest een table maken, en 1 soort van table die bijhoud welke table wat is?

1 table dus met een ID nummer, beschrijving van feest, datum van feest, andere mogelijke info
andere tables zijn dan fotos_id-nummer-van-row-uit-de-bijhoud-tabel, waar je dan de foto in hebt, misschien nog een volgnummer erbij en een omschrijving van de foto.

andere idee is 1 grote tabel met alle fotos er in.
id veld, serie id, foto id (binnen de serie), datum, omschrijving, foto zelf

edit: die laatste (alles in 1 table) kan wel traag worden als je veel fotos in de table mikt... straks moet je query een tabel van een paar duizend rows met blobdata doorspitten....

[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 14-03-2006 03:31 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
doelde meer op een table in html, zeg maar <TABLE></TABLE>

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 80745 op 14-03-2006 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120212

ik ga nu uit van je tekening. de feesten invullen in een tabel met twee rijen.

tel met een query het aantal feesten dat in je <table> komt.
afhankelijk daarvan kun je een lus maken die <tr><td>foto1<td><td>foto2</td></tr> steeds doet
doet tot je alle foto's hebt gehad. kijk dan of het aantal even of eneven is.
is het even, dan ga je uit de lus en sluit je de tabel. is het oneven, dan moet je nog een <td></td></tr> doen om de tabel netjes af te maken.
Pagina: 1