Toon posts:

Formatteren van een SanDisk cruzer mini

Pagina: 1
Acties:
  • 1.159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn SanDisk cruzer mini 265MB USB Stick. Ik kan niet meer bij me gegevens. Als ik hem in een windows XP (sp2) machine steek wordt hij wel herkend. Na wat wachten wil windows er ook nog een station aan koppelen maar dan houd het op. Als ik erop wil kijken wil windows hem formatteren. Als ik op ok klikt gebeurd er niks meer. Ik heb getdataback FAT 3.02 geprobeerd mijn bestanden alsnog binnen te halen, maar dit is maar voor een heel klein deel gelukt.
Nu wil ik mijn stick opnieuw formatteren maar dit gaat niet. Ik heb format gedaan maar die komt met de volgende error:
code:
1
2
3
4
C:\>format G:
Plaats een nieuwe diskette in station G:
en druk op ENTER als u klaar bent...
Fout in IOCTL-oproep.
Ik heb ook nog Damn small linux gebruikt om erop te komen, maar dat is ook niet gelukt. Hij blijft hangen als ik hem probeert uit te lezen met cfdisk.

Is er nog een andere mannier om deze stick weer op been te helpen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik denk het niet. Wist je trouwens dat flashsticks beperkt herschrijfbaar zijn? Hoe oud is het stickje en hoevaak heb je het ongeveer gebruikt? Cheap-ass sticks van 3 tot 5 jaar oud kun je maar rond de 10.000 keer herschrijven. Overigens, de huidige sticks van betere kwaliteit kunnen tot 1 à 10 miljoen maal herschreven worden.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 14-03-2006 06:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij is ongeveer twee jaar oud. Het gekke is dat ik de dag ervoor nog perfect mee kon werken. Toen ik hem een dag later weer wilde uitlezen kreeg ik het probleem. Heel misschien is de ontkoppeling niet goed gegaan toen ik hem uit de usb poort trekte.
Als ik een nieuwe moet kopen welke raden jullie mij het beste aan?

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Grappig dat ik dit tegenkom.
Ik had 1,5 week geleden PRECIES hetzelfde probleem met mijn SanDisk Cruzer Mini van 1GB

Ik had 'm in m'n comp hangen en ging rebooten.
Start -> Turn off computer --> Restart
...ge-reboot...
Toen ik weer in Windows Explorer wilde gaan kijken (ik klik op G:) kreeg ik steeds de foutmelding "Please insert a disk in drive G:"
Mooi kut dus...Niks formatteren...nada...niets gaat.
Ding is 15maanden en 13 dagen oud nu.
Heb net een RMA-formulier ingevuld en morgen gaat 'ie retour.

Zeg Rollie, kun jij je herinneren of dat plastic doosje/blister waar 'ie in kwam makkelijk open ging of dat het van 't type "open-snijden-only" was? Dit voor als ze moeiljik willen doen m.b.t. "in originele verpakking terugsturen".
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze dit van mij kunnen verlangen na meer dan een jaar. Toch niet redelijk meer?

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-02 07:49
Dat mogen ze ook niet eisen, wat er ook in hun voorwaarden staat. (Laatst nog gelezen in een computertijdschrift) Als je m goed verpakt aanlevert, mogen ze niet om de originele verpakking zeuren. Zelf heb ik een Sandisk Cruzer Titanium en die zat in een blister verpakking die ik moest opensnijden...

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
MBMarduk schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:19:
Zeg Rollie, kun jij je herinneren of dat plastic doosje/blister waar 'ie in kwam makkelijk open ging of dat het van 't type "open-snijden-only" was? Dit voor als ze moeiljik willen doen m.b.t. "in originele verpakking terugsturen".
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze dit van mij kunnen verlangen na meer dan een jaar. Toch niet redelijk meer?
Ik heb dezelfde, en toevallig de verpakking nog wel (waar nog 2 gekleurde dopjes en een nekkoordje in zitten).
Het is zo'n typische 'snij maar open' Sandisk verpakking.

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Thanks jorikc!

En bedankt Rollie voor de tip van getdataback FAT. Hij's nu bezig met scannen...ben benieuwd.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
MBMarduk schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:19:
Ding is 15maanden en 13 dagen oud nu.
Heb net een RMA-formulier ingevuld en morgen gaat 'ie retour.
MBMarduk: Heb je je usb-stick al verstuurd ???
Ik heb namelijk ook een defecte cruzer mini, wordt herkend in windows als 'ADIR ROM', maar kan er verder niets mee. Probleem is alleen dat ik niet wanneer ik heb precies gekocht heb, en of er dus nog garantie opzit, en van de site van sandisk wordt ik ook niet veel wijzer.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Als je het partioneringsgedeelte van de Windows Setup gebruikt kun je op USB sticks de partitie normaalgesproken wel weggooien.

Verwijderd

HEEEEJ oplossing gevonden!!!!
had het zelfde probleem met mijn Cruzer Micro
Disable bij device manager de ADIR ROM
haal vervolgens je usb device er uit en stop em er weer in.......
bij mij werkte dit!!
Pagina: 1