Nieuwe graka met beeldscherm = zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-07 14:05

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Topicstarter
Ik ben dus van een Club3D ATI 9600 PRO 256 MB (AGP) naar een Club3D ATI X800RX (PCIe) gegaan. Verderrest alles hetzelfde gebleven. Met mij 9600 PRO doet m'n 19" beeldscherm het wel maar wanneer ik m'n X800RX erin stop dan gaat hij Windows XP in en zegt hij dat hij nieuwe hardware heeft gevonden. Dan zegt hij dat ik moet restarten. Dit doe ik dus, maar na de restart heb ik geen beeld meer.
Ik heb inplaats van de Windows XP ook de catalyst drivers van ATI geprobeerd maar daarmee hetzelfde.
Het vreemde is dat als ik een van de 2 andere monitoren die ik hier nog heb staan (beide 17") aansluit dan krijg ik wel gewoon beeld.

Monitor:
19" inch
Er staat een teken van SUN op en hij heeft zover ik weet een Ilyama beeldcanon.

Heeft iemand toevallig een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt.

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:34
ehh... AGP naar PCIe. wissel je ook van moederbord, of heb je een mobo wat beide ondersteunt? in dat geval eens in de bios kijken wat er als primaire grafische poort ingesteld staat?

I like my men like I like my coffee

• question
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 19:44
ErikRedbeard schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 00:27:
Ik ben dus van een Club3D ATI 9600 PRO 256 MB (AGP) naar een Club3D ATI X800RX (PCIe) gegaan. Verderrest alles hetzelfde gebleven. Met mij 9600 PRO doet m'n 19" beeldscherm het wel maar wanneer ik m'n X800RX erin stop dan gaat hij Windows XP in en zegt hij dat hij nieuwe hardware heeft gevonden. Dan zegt hij dat ik moet restarten. Dit doe ik dus, maar na de restart heb ik geen beeld meer.
Ik heb inplaats van de Windows XP ook de catalyst drivers van ATI geprobeerd maar daarmee hetzelfde.
Het vreemde is dat als ik een van de 2 andere monitoren die ik hier nog heb staan (beide 17") aansluit dan krijg ik wel gewoon beeld.

Monitor:
19" inch
Er staat een teken van SUN op en hij heeft zover ik weet een Ilyama beeldcanon.

Heeft iemand toevallig een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt.
probeer je resolutie op die 17" schermen te verlagen.
en dat tooltje wat ie mee installeerd wil ook niet altijd even lekker werken

[ Voor 3% gewijzigd door question op 14-03-2006 05:25 ]

• ErikRedbeard

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Topicstarter
Ballenman schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 03:00:
ehh... AGP naar PCIe. wissel je ook van moederbord, of heb je een mobo wat beide ondersteunt? in dat geval eens in de bios kijken wat er als primaire grafische poort ingesteld staat?
Moederbord= ASRock 939dual-sata2 (dus ondersteund beide).
En ik heb in de BIOS de grafische poort op PCIe staan dus dat zou moeten werken.
question schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 05:25:
probeer je resolutie op die 17" schermen te verlagen.
en dat tooltje wat ie mee installeerd wil ook niet altijd even lekker werken
Welk tooltje heb je het over en waarom zou ik de resolutie moeten verlagen op de 17" (1280x1024)
om ervoor te zorgen dat de 19" (1600x1200) te laten werken

Verwijderd

Monitor gewoon niet goed denk ik

Als je op die andere schermen wel beeld heb en op die 19 inch niet, lijkt mij dan dat die monitor niet goed is

• ErikRedbeard

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:42:
Monitor gewoon niet goed denk ik

Als je op die andere schermen wel beeld heb en op die 19 inch niet, lijkt mij dan dat die monitor niet goed is
Lees mijn eerste post eens goed (dit omdat er instaat dat hij niet werkt met mijn nieuwe graka maar wel met de oudere).

• ErikRedbeard

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Topicstarter
Nee, geen idee's meer, van waar het aan kan liggen?

Verwijderd

ErikRedbeard schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:44:
[...]

Lees mijn eerste post eens goed (dit omdat er instaat dat hij niet werkt met mijn nieuwe graka maar wel met de oudere).
Weet niet waar jij het uit opmaakt, maar ik zou ook zeggen monitor.. Er staat niet dat je de 17" op de andere graka gezet had..
Pagina: 1