BTO
Serverside (IIS?) moet je eens je Request.Servervariables collection lezen
En... Google is your friend
betere zoekcriteria
Belangrijke quote van EE:
In short, you can not do this.
This would be a HUGE security risk if you could to start with... which makes me think there might be some IE code for it.
But, no; you cannot.
[ Voor 55% gewijzigd door pistole op 13-03-2006 23:57 ]
Ik frut, dus ik epibreer
Google al geprobeerd, maar geen antwoord gevonden, als je een reliable source voor me hebt graag../
BTO
Het moet client-side zijn, maar je gebruikt php? Dat snap ik niet. Via php is het vast wel mogelijk om de ingelogde gebruiker op de server op te vragen (anonymous access uitzetten) en vervolgens dit gegeven via HTML aan Javascript te voeren.bonzen schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:57:
het moet client site zijn, ik gebruik een php server, is het mogelijk om deze variabele met Javascript af te vangen?
Google al geprobeerd, maar geena ntwoord gevonden, als je een reliable source voor me hebt graag../
Mag ik vragen wat je wilt?
Extra vraag: wat is je platform (windows+iis+php, of apache, of draai je linux, is het een domain account waarmee de gebruiker inlogt, etc etc)
[ Voor 11% gewijzigd door pistole op 14-03-2006 00:00 ]
Ik frut, dus ik epibreer
Nothing is a problem once you've debugged the code
En hoe wil je dat met Javascript doen? Lijkt me ook redelijke security implicaties hebben. Dan zou je met client-side vbscript meer kans van slagen hebben...DaRealRenzel schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 00:00:
CLient Side zou je kunnen proberen de NT omgevingsvariabelen uit te lezen (zoals het DOS-SET command). daar staat de NT USername ook in
Ik frut, dus ik epibreer
op dit moment word er voor dit onderdeel al op 6 sites ingelogd, in mijn script geven mensen een samenvatting en deze worden doorgestuurd naar een centralist, voor hem is het relevant dat de username ook vermeld staat.
Nu moet men deze handmatig invullen, maar omdat er vele mensen mee werken is het verwarrend en men plaatst dikwijls klant gegevens in dit invoer vak.
Ik zou de bovengenoemde problemen op een simpele manier willen afvangen door dit automatisch in te laten vullen.
VB script zou ook geen probleem zijn, maar HOE, dat wil ik weten../
Toch bedankt voor de interesse, jammer dat je geen antwoord voor me hebt.
[ Voor 5% gewijzigd door bonzen op 14-03-2006 00:06 ]
BTO
Er zijn zat oplossingen hiervoor, je zult er echter zelf wat moeite voor moeten doen.
Ik frut, dus ik epibreer
De theorie is goed, echter iedere applicatie is door een ander gebouwd en in een ander beheer (vaak ook op een andere server).
voor sommige applicaties is een algemene gebruikersnaam van toepassing, de zekere uniekum is de NT username, vandaar mijn vraag.
BTO
Heb ook niet gezegd dat dat met Javascript moet. Client-Side VBScript was ook mijn idee....pistole schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 00:01:
[...]
En hoe wil je dat met Javascript doen? Lijkt me ook redelijke security implicaties hebben. Dan zou je met client-side vbscript meer kans van slagen hebben...
Nothing is a problem once you've debugged the code
Maar kun je me wat meer vertellen over jouw gedachten over een oplossing, wellicht heb je een referentie voor me?
BTO
http://www.codeproject.co...=2686&exp=0&select=515867
Komt in feite hierop neer:
1
2
3
4
5
6
7
| dim blaf, username set blaf=createobject("wscript.network") username=blaf.UserName set blaf=nothing msgbox username |
Enige nadeel zal zijn dat je helemaal platgebombardeerd wordt met waarschuwingen (en terecht!). Dit is hoogstwaarschijnlijk te ondervangen door de website als 'trusted site' aan te merken.
Kijk maar eens hier: http://www.kiekeboe.cc/~pistole/blaf.html
Als je de url niet toevoegt aan trusted sites dan zal er een foutmelding komen op de createobject; voeg je hem toe als trusted dan zal je alsnog een waarschuwing voor je neus krijgen...
pistole signing off for today
[ Voor 97% gewijzigd door pistole op 14-03-2006 00:29 ]
Ik frut, dus ik epibreer