He
ik heb een excel bestand waar ik een aantal macro's in heb gemaakt. Ik wil dat na de macro uit te voeren, de file meteen wordt opgeslagen. Hiervoor heb ik even een testmacro gemaakt (om niet meteen m'n andere macro's in de soep te laten lopen), maar als ik die uitvoer, dan vraagt ie steeds over ik het reeds bestaande bestand wil overschrijven. In mijn geval moet het antwoord altijd JA zijn.
Ik heb al een beetje op google gezocht, maar de opties die ze daar aangeven werkten niet
Of ik doe het fout!!
Zo ziet de test macro er iig uit:
Hij moet dus altijd het bestaande bestand gewoon overschrijven
ik heb een excel bestand waar ik een aantal macro's in heb gemaakt. Ik wil dat na de macro uit te voeren, de file meteen wordt opgeslagen. Hiervoor heb ik even een testmacro gemaakt (om niet meteen m'n andere macro's in de soep te laten lopen), maar als ik die uitvoer, dan vraagt ie steeds over ik het reeds bestaande bestand wil overschrijven. In mijn geval moet het antwoord altijd JA zijn.
Ik heb al een beetje op google gezocht, maar de opties die ze daar aangeven werkten niet
Zo ziet de test macro er iig uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Sub Macro1() ' ' Macro1 Macro ' De macro is opgenomen op 13-3-2006 door xxxxxxxx. ' ' Sneltoets: CTRL+w ' ActiveWorkbook.Save ChDir "C:\ftp" ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\backup\excel.xls", FileFormat:= _ xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False _ , CreateBackup:=False ChDir "G:\" ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="G:\excel.xls", FileFormat:= _ xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False _ , CreateBackup:=False End Sub |
Hij moet dus altijd het bestaande bestand gewoon overschrijven