Toon posts:

portforward met speedtouch 546 en usr5461

Pagina: 1
Acties:
  • 2.222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met het volgende:
Ik heb een Speedtouch 546 dsl-modem met daarachter een USRobotics USR5461 wireless router. Ik wil active in dc++. Heb daarvoor via www.portforward.com gekeken hoe dat gaat. Alles ingevoerd voor de USR5461 maar krijg het niet voor elkaar. De Speedtouch 546 zit op IP 10.0.0.138 en de USR5461 op 192.168.2.1
Graag tips hoe ik verder moet.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:21
Ja, installeer je Speedtouch modem opnieuw via de Configuratie Wizard en kies voor de optie "DHCP Spoofing" bij een KPN verbinding of voor "Bridged" bij een BBNED verbinding.

Op deze manier wordt je 546 enkel modem en volledig transparant en hoef je alleen op de US Robotics poorten te forwarden.

Configuratie Wizard kan hier gedownload worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Configuratie-wizard gedaan. Hiervoor Speedtouch 546 rechtstreeks op pc aangesloten. Optie PPOA en daarna Router spoofing geselecteerd. Na uitvoeren is er verbinding met internet. Daarna USRobotics er weer tussen maar dan geen internet. Ipconfig /release en daarna ipconfig /renew gedaan, maar nog steeds niets. Speedtouch geupload naar de laatst werkende situatie zodat internet weer wil.
Nog suggestie's ???

• chim0
Ja,

Afbeeldingslocatie: http://www.usr.com/support/5461/5461-du-ug/images/internet-static.gif

http://www.usr.com/support/5461/5461-du-ug/internet.html

De router WAN moet ingesteld staan op automatisch IP adres verkrijgen. Je modem moet wel terug naar PPPoA Spoofing.

[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 19-03-2006 09:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat je met:

De router WAN moet ingesteld staan op automatisch IP adres verkrijgen.

bedoelt op de Speedtouch DHCP server op auto DHCP zetten. Na dit gedaan te hebben nog steeds geen Internet. Ik kan via 10.0.0.138 de Speedtouch ook niet bereiken.

Weet je wat er verder aan de hand kan zijn.

• chim0
Nee, de Speedtouch moet in Spoofing/Bridged en de USR moet op automatisch IP verkrijgen, zoals op de afbeelding. En de Speedtouch moet wel op de WAN poort van de USR.

[ Voor 20% gewijzigd door chim0 op 20-03-2006 19:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wil niet, ik moet toch iets over het hoofd zien. Ga er later nog eens even naar zien.

Hartelijk dank voor alle hulp :) , als je iets te binnen schiet dan zie ik je bericht wel.

• chim0
Je hebt gelijk! En denk dat ik ben erachter hoe het komt, omdat beide apparaten in hetzelfde subnet zitten.

Hier (Rechtermuis > Opslaan als..) is een aangepaste template voor Spoofing, draait de Speedtouch tool opnieuw en kies "Diskette" en browse vervolgens naar dit bestand.

Als het goed is, zou het nu moeten werken.

[ Voor 15% gewijzigd door chim0 op 22-03-2006 11:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Alleen je koppeling "Opslaan als" werkt niet, geeft foutmelding. Zou je hier nog naar willen zien. Bedankt alvast.

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 07:50:
Bedankt voor je reactie. Alleen je koppeling "Opslaan als" werkt niet, geeft foutmelding. Zou je hier nog naar willen zien. Bedankt alvast.
Moet nu werken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het zit niet mee. De wizard komt met scherm MAC filtering. Staat standaard aangevinkt, ik voer daaronder MAC adres in. Dit adres haal ik uit ipconfig /all, bij fysiek adres. Na dit alles in te vullen geeft de wizard aan dat deze het modem niet kan vinden. Ook MAC filtering uitgevinkt maar dan zelfde resultaat.
Wat gaat hier mis denk je.

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:43:
Het zit niet mee. De wizard komt met scherm MAC filtering. Staat standaard aangevinkt, ik voer daaronder MAC adres in. Dit adres haal ik uit ipconfig /all, bij fysiek adres. Na dit alles in te vullen geeft de wizard aan dat deze het modem niet kan vinden. Ook MAC filtering uitgevinkt maar dan zelfde resultaat.
Wat gaat hier mis denk je.
Je moet geen MAC adres invullen! :P

Verwijderd

Topicstarter
Wil ook niet, de wizard komt met melding:

Er is geen toegang meer mogelijk tot de Speedtouch

Deze melding nog niet eerder gehad met wijzigen van instellingen. Zou er iets verkeerd in het template bestand staan?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nieuwste versie voor Speedtouch 546 5.4.0.14 geinstalleerd. En voila, bingo. Doet het nu via de nieuwe standaard Game & Application Sharing optie in de Toolbox. Hier kun je Direct Connect standaard configureren. Dank nog voor alle hulp.

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 21:07:
Heb nieuwste versie voor Speedtouch 546 5.4.0.14 geinstalleerd. En voila, bingo. Doet het nu via de nieuwe standaard Game & Application Sharing optie in de Toolbox. Hier kun je Direct Connect standaard configureren. Dank nog voor alle hulp.
Mag ik vragen hoe je alles hebt ingesteld en geconfigureerd ? Ik heb namelijk hetzelfde modem + firmware, alleen ik krijg het maar niet voor elkaar. De router die ik heb is wel anders, ik heb de WRT54G, maar dat maakt toch niet zoveel uit ? Jouw router is ook wireless dus daar zie ik niet veel problemen in...

Verwijderd

Topicstarter
Ga naar de Toolbox in het hoofdmenu van de Speedtouch. Selecteer Game & Application Sharing. Kies onderaan: Assign a game or Application to a local network device. Kies bij Game or Apllication: Direct Connect en bij Device: Unknown (hier staat dan een Physical Adress bij, bijv.
00-0c-3e-4f-1d-2f). Druk op de knop Add. Als laatste druk op knop Apply (staat wat meer naar boven). Voor meer info zie ook de help in menu Game & Application Sharing. Standaard staan nu de poorten 375-425 open in de Speedtouch. Ga eventueel naar www.portforward.com voor het configureren van de Linksys WRT. Bij de linksys moet ook een poort worden opengezet worden, als het maar eentje is die tussen 375 en 425 ligt.
Pagina: 1