Toon posts:

Probleem met Microsoft Curve Keyboard 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week of twee een nieuw systeem en dacht dat het misschien tijd werd voor een nieuw keyboard. Ik heb bij dit systeem het volgende keyboard aangeschaft "Microsoft Curve Keyboard 2000". Echter sinds vandaag begin ik er problemen mee te ondervinden. Ik starte de computer op en het toetsenbord reageerde niet. Ik heb het al eens gehad dat ik tijdens gamen het toetsenbord "verloor" en dat ik daarna zo'n windows "biep" geluid hoor (wanneer je USB apparaten aansluit, dat geluid).

Windows zeurt de hele tijd om een apparaat dat niet gevonden kan worden maar het rare is dat ik soms dat bliepen 5 a sec seconden moet aan horen dan werkt hij even en daarna is ie weer dood?

Ik heb geen idee waar ik moet kijken of zoeken maar ik heb zo'n idee dat windows het heeft / gaat begeven. Ik vind het raar dat mijn microsoft muis nog steeds werkt (ook USB btw).

Het gaat om het volgende systeem:
Motherboard: A8N-E
Processor: AMD X2 4200+
Ram: 2 gig
Western Digital hardeschijf 250 gig

Mocht er meer informatie nodig zijn dan hoor ik dat graag.

Heeft iemand toevallig al dit soort dingen mee gemaakt? Ik hoop dat iemand mij kan helpen :'(.

PS. Ik kijk net in mijn log bestanden van windows en zie een hele meuk waar ik niet echt vrolijk van wordt?

1. Het legen van gegevens naar het transactielogboek is mislukt. De gegevens kunnen beschadigd raken.
2. Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk1\D tijdens een wisselbestandsbewerking.
3. {Uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt} Kan niet alle gegevens voor het bestand opslaan. De gegevens zijn verloren gegaan. Deze fout kan zijn veroorzaakt door een fout in de computerhardware of netwerkverbinding. Probeer het bestand ergens anders op te slaan.
4. Tijdens de verwerking van het bestand setup_XSID .. SWin32.exe op het volume HarddiskVolume4 is de fout 0xC0000006 opgetreden in het filter van Systeemherstel. Controle van dit volume is gestopt.

Zo te zien is dit 11 maart gebeurd. Voor de rest wat DCOM fouten als ik terug kijk eigenlijk allemaal rare fouten vanaf 11 maart. Wil dit zeggen dat mijn schijf kapot is of dat windows verrot is? :'(

EDIT 1: Ik heb net FarCry gedeïnstalleerd en nu loopt dat keyboard om de seconde aan en uit te springen en te bliepen (voor ongeveer 30 / 60 seconden). Ik gebegrijp er echt geen hol van. Ik kwam er achter dat ik van het weekend FarCry heb lopen testen en dat dat spel niet helemaal goed werkte. Ik zal eens de boel restarten en kijken of dat werkt.

EDIT 2: Ik heb hem net gerestart en zie dat wanneer de computer opstart het toetsenbord lampje oplicht (zoals normaal) echter loopt ie nu weer als een gek te bliepen (in windows) en zegt "Het USB-apparaat wordt niet herkend". Als ik op dat icoontje click krijg ik een onbekend apparaat te zien (vet gedrukt in een lijst met allerlei apparaten, ik zie mijn muis er tussen zitten).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 22:10 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

De fouten wijzen inderdaad een beetje naar een stuk-aan-het-gaan-zijnde-hdd. Blijkbaar probeert Windows alsnog zo hard naar de hdd te schrijven of ervan te lezen dat hij geen tijd meer heeft voor bepaalde randapparatuur. Probeer je hdd eens te testen, op de WD site zijn hier tooltjes voor te downloaden.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Is dat niet een beetje raar voor een systeem dat twee weken oud is? Ik mag hopen dat ie nu nog niet kapot aan het gaan is eigenlijk |:(

EDIT 1: Ik heb net the quick test gedaan met een programma van WD en hij is passed. Ik zal de extended test en de write zero's morgen maar testen (moet er weer vroeg uit morgen).

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 22:37 ]

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Let even op hè: met write zero's maak je je hdd leeg!

Raar is het niet, ook een twee weken oud systeem kan kuren hebben helaas...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de waarschuwing! Het cleanen van mijn hardeschijf is niet echt de bedoeling :).

Ik bedacht me net op mijn werk dat ik van het weekend mijn USB 2.0 probleem heb opgelost. Toen ik XP heb geinstalled werkte alles op normale USB en niet de USB 2.0. Dit vond ik niet zo'n heel groot probleem en heb het maar wat met rust gelaten. Ik ben echter van het weekend (als ik mij dat goed kan herinneren) bezig geweest met zoeken naar een fix en kwam tot de conclusie dat er een geel vierkant waarschuwings icoontje werd weergegeven bij mijn hardware (binnen windows apparaatbeheer). Ik heb op tweakers gekeken en het was een kwestie van het bijwerken van de hardware. Dit werkte perfect en ben in staat nu om via USB 2.0 te werken. Zou dit een oorzaak kunnen zijn? Zou ik voor de grap de gehele USB 2.0 drivers moeten uninstallen om te kijken of ik het keyboard weer aan de praat krijg?

BTW. Heb net even wat lopen zoeken op internet en blijkt dat bij een persoon de raid drivers een probleem gaf met die meldingen, en tevens mensen die problemen hadden met de SATA kabel. Volgens mij werk ik niet in raid maar bij het moederbord zaten wel SRAID en ..RAID drivers (kan de laatste niet meer goed herinneren). Dien ik deze nog te installen? Ik denk het niet namelijk.

Tevens wil ik vanavond nog testen of ik het keyboard aan de praat kan krijgen met een USB naar PS2 verlenging, echter blijkt het microsoft keyboard niet in staat dit te doen :( (wat ik kan terug vinden op internet). Ik kan niets kapot maken als ik toch ga proberen neem ik aan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de extended Western Digital test gedraaid en totaal geen probleem gevonden. Maybe is het meer een windows issue dan een schijf issue?

Het USB -> PS2 verlengstuk brengt helaas ook geen soelaas :(.

• breinonline
  • Nu online

breinonline

RAID drivers heb je in principe niet nodig. Het kan ook iets anders zijn ja, het blijft gissen. Probeer anders de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te werken.

• jacklam
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:55
Kijk eens of het geen IRQ conflict is tussen je IDE controllers en je USB controller.

Ik had dit bij mijn nieuwe systeem ook. Bij het kopieren van grote bestanden werd de snelheid steeds lager, totdat ik met mijn muis ging bewegen...Hoe meer ik bewoog, des te sneller werd het kopieren, erg amusant :)

Niet hetzelfde als jouw situatie, maar je kunt het altijd proberen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle USB-controller / IDE (SATA) zaken binnen Apparaatbeheer bekeken en ik kan geen conflicten zien bij bronnen echter zie ik het volgende:
- Standard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller en NVIDIA nForce4 Serial ATA Controller hebben beide een IRQ van 23? (ik zie btw 2 SATA controllers en 1 SATA parallel controler).

Kan dit überhaupt dat beide een IRQ van 23 hebben?

PS. Ik zal morgen voor de grap even het toetsenbord op een ander systeem aansluiten. Als dit namelijk niet werkt is het keyboard kapot. Lijkt me misschien handig om te doen voordat ik alles verder ga lopen verkloten :).

Verwijderd

Topicstarter
Wat een weirdheid hier. Het toetsenbord is niet kapot, ik denk dat windows gewoon naar de kloten is! Ik ga nog twee dagen lopen kloten en als ik er dan niet uitkom wordt het een format denk ik :r

Ik heb de USB drivers weg gemikt en weer automatisch door windows laten detecteren, maar maakt niets uit. Echter pakt ie de laatst geinstallde of de windows xp sp2 drivers? Ik vermoed het eerste maar wil het tweede :+. Zal eens kijken hoe dat werkt.

Iemand nog andere suggesties?

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02-2025
Heb ook allemaal vage problemen gehad met dit toetsenbord. PC bleeft hangen tijdens het opstarten met dit toetsenbord, of hij startte wel op, maar toetsenbord werkte niet enz.
Toen heb ik alle verschillende usb-poorten geprobeerd en nu werkt ie wel goed, als hij op de eerste ubs poort steekt.

*blup*

Verwijderd

Topicstarter
Weet je wat het rare is. Dat keyboard heeft net weer even 1 minuut gewerkt en begint nu weer aan en uit te springen (is nu weer aan btw). Toen het keyboard weer gevonden werd heb ik handmatig de driver bijgewerkt en bleeft toen 3 minuten werken maar ondertussen is het alweer aan, uit, aan, uit, etc 8)7.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even naar niet plug-and-play drivers gekeken en bleek starforce op mijn PC te zitten! Ik kijken door welke game dat gekomen is bleek het bij mijn nieuwe PC's grafische kaart gekomen te zijn. Zat een spel bij en wilde even kijken of dat wat was of niet. Ben een beetje anti-starforce hiero dus die troep direct ge-uninstalled. Ging het handmatig verwijderen maar kwam steeds terug. Toen maar een tooltje van hun website gedownload (Starforce) en het op die manier weg gemietered. Bleek niet het keyboard probleem op te lossen. Maar heb toen het "windows kan dit apparaat uitschakelen" om zo stroomverbruik te minderen uitgeschakeld maar werkte ook niet. Heb toen maar weer geboot en op 1 of andere manier kan ik deze hele tekst tikken zonder het keyboard uitvalt *klop klop*. Ik weet 100% zeker dat ie zometeen weer gaat uitvallen maar dacht misschien wel handig om dit even te melden. Kijken of ik kan achterhalen wat nou het probleem is. Op één of andere manier blijft ie langer "leven" dus dat is een goed teken denk ik zo _/-\o_ (nu maar hopen dat dat zo blijft).
Pagina: 1