Ik heb nu in mijn Asus P5WD2 Premium (dual) 2x 512mb intern geheugen. De vraag is wat optimaal is: 2x 512mb erbij of huidige vervangen door 2x 1gb. Met het oog op de toekomst waarbij ik zware tekenpakketten moet draaien, zou ik graag weten wat optimaal is.
Topic is niet voor niets op slot gegaan. Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest, dan zal ik dat bij deze alsnog doen
We hebben een PMG FAQ en een mooie search functie, vul dit aan met jouw moederbord manual en je weet het antwoord.
Je beide DIMM's vervangen door twee andere is een beetje zonde omdat je toch twee sockets vrij hebt. Deze chipset (specifieker: geheugencontroller) kent geen nadelen wanneer je 'm met vier DIMM's voedt, dit in tegenstelling tot enkele geheugencontrollers in een ver en niet zo ver verleden waarbij b.v. de geheugenselheid teruggeschroefd moest worden. Zet er twee extra bij in en je bent klaar. (In theorie zou het met vier DIMM's zelfs nog iets vlotter moeten gaan wegens meer open pages, maar dat ga je in de praktijk niet merken)
Je beide DIMM's vervangen door twee andere is een beetje zonde omdat je toch twee sockets vrij hebt. Deze chipset (specifieker: geheugencontroller) kent geen nadelen wanneer je 'm met vier DIMM's voedt, dit in tegenstelling tot enkele geheugencontrollers in een ver en niet zo ver verleden waarbij b.v. de geheugenselheid teruggeschroefd moest worden. Zet er twee extra bij in en je bent klaar. (In theorie zou het met vier DIMM's zelfs nog iets vlotter moeten gaan wegens meer open pages, maar dat ga je in de praktijk niet merken)
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Idd...
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
Als je topic op slot is heeft het *geen enkele* zin om het zonder overleg nogmaals te proberen. Zo'n topic gaat per definitie op slot. Bij deze...
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
Als je topic op slot is heeft het *geen enkele* zin om het zonder overleg nogmaals te proberen. Zo'n topic gaat per definitie op slot. Bij deze...
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()