waar leef jij voor

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129530

Topicstarter
De laatste tijd denk ik erg veel na over mijn leven, het nut van mijn leven en gewoon het nut van het leven in het algemeen. Ik denk dat veel mensen hier liever niet over nadenkt/er gewoon nog nooit over nagedacht heeft. Een deel van de mensen zal zeggen dat ze leven voor god/allah/jhwh/andere religie en er zijn nog veel meer opties.

Mijn vraag aan jullie is: waarvoor leef jij? streef je die doelen ook echt na? ben jij gelukkig met die doelstelling?

Ik weet eigenlijk niet echt of het helemaal de bedoeling is om zon topic te posten maar ik vroeg het me gewoon af, topicstart is kort maybe dat ik nog aanpas.
greetzz Tom

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 129530 op 13-03-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
Beetje magere ts maar dat terzijde:

Ik denk dat iedereen wel eens hierover filosofeerd. Het is echter wel lastig te omschrijven waarvoor je precies leeft imo. Althans ik kan niet 1 ding specifiek noemen, het zijn juist meerdere variabelen (lees: je vrienden, je partner, je familie, je school, je werk etc etc etc) en gebeurtenissen die dat bepalen. Daarnaast stelt ieder mens doelen of verlangens voor zichzelf (denk ik).

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

heb ik ook vaak over gedacht, mijn andwoord was simpel (in de zin voor wat)
voor mezelf en zorgen dat ik dood ga en ik kan denken dat ik goed heb geleefd gedaan wat ik wilde, dat ik geslaagd ben, dat ik gelukkig ben, , een echt doel heb ik dus niet behalve tevreden kunnen sterven ;)
onder geluk versta ik veel, hoe ik gelukkig word maakt niet uit als ik het maar word ;)

[ Voor 20% gewijzigd door GoldenSample op 13-03-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Hmm... als je jong bent, ben je vaak idealistisch, wil je vegetarisch eten, en streef je ernaar de wereld te verbeteren. Je stemt GroenLinks, want de zwakkeren in de samenleving (waar je dan zelf toe behoort overigens gezien je lage inkomen van studiefinanciering en / of vakkenvullen) moeten geholpen worden, een auto heb je nog niet dus autobezitters mogen wel meer gaan betalen, ze verpesten immers jouw lucht!
Je leeft voor een onbereikbaar ideaal.

Later word je ouder. Je krijgt een vaste relatie, je gaat meer geld verdienen, en streeft naar zekerheid. Je beseft dat degenen die je het beste kunt helpen jij en je partner zijn. Kortom, je wordt realistisch. Je streeft naar bezit, status, zekerheid, kinderen. Je stemt VVD.

Weer later heb je dat allemaal achter de rug. Je hoeft je niet meer te bewijzen. Je kinderen doen het goed, en je eerste kleinkind wordt geboren. Je kunt gaan rentenieren. Je probeert het kleine beetje natuur dat er nog over is te beschermen, want je herinnert je met veel plezier nog de oneindige bossen uit je jeugd (die overigens nooit bestaan hebben - je was zelf een stuk kleiner). Je wordt actievoerder, of gaat vlinders tellen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben inderdaad nog jong, waarschijnlijk zal dit ook gewoon bij opgroeien/ pubertijd horen. ik heb alleen aardig wat problemen met het vinden van zeg maar een identiteit. ik doe een ict opleiding omdat ik eigenlijk geen flauw idee had wat ik na de middelbare school wilde gaan doen, maar wat ik hierna met mijn leven wil weet ik gewoon niet. niks in mijn leven heeft zegmaar echt mijn intresse, ik weet niet goed wat ik wil. A.K.A. ik heb geen doel in mijn leven:P
nou klinkt het vast erg dramatisch(of niet:P) en natuurlijk vermaak ik me ook wel op deze wereld met vrienden/meisjes/drank/drugs/whatever. maar wtf moet ik later gaan doen?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 129530 op 13-03-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

Dan is een mooi voorlopig doel misschien het vinden van je interesses? ga eens op reis, zie wat van de wereld. Of probeer eens wat verschillende baantjes, dat kan ook helpen.

(overigens vind ik de reply van pinockio echt totale onzin w.b. de politieke partijen en levensfasen, maar dat hoort in een ander topic. Met geld 'over' kun je best idealen hebben.)

[ Voor 35% gewijzigd door StratoFarmer op 13-03-2006 22:20 ]

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zowizo vrij weinig mensen die hun levensdoel echt kunnnen omschrijven volgens mij
@pinockio
is dit ongeveer jouw levensloop of is dit gewoon een korte omschijving zoal jij denkt dat de gemiddelde Nederlander opgroeid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

Anoniem: 129530 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:43:
De laatste tijd denk ik erg veel na over mijn leven, het nut van mijn leven en gewoon het nut van het leven in het algemeen. Ik denk dat veel mensen hier liever niet over nadenkt/er gewoon nog nooit over nagedacht heeft.
Volgens mij ligt het in de natuur van de mens om dit zich af te vragen.
de een is er echter meer mee bezig dan de ander. B)
Als je er veel mee bezig bent lijken op dat moment veel mensen op robots/zombies is mijn persoonlijke ervaring.

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Anoniem: 129530 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:27:(...)@pinockio
is dit ongeveer jouw levensloop of is dit gewoon een korte omschijving zoal jij denkt dat de gemiddelde Nederlander opgroeid?
StratoFarmer schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:17:
(...)(overigens vind ik de reply van pinockio echt totale onzin w.b. de politieke partijen en levensfasen, maar dat hoort in een ander topic. Met geld 'over' kun je best idealen hebben.)
Hahaha! De stelligheid van mijn stellingen irriteert blijkbaar. Dat (of in ieder geval prikkelen tot een reactie) was ook de bedoeling.

Overigens... JUIST met tijd en geld over heb je de tijd voor idealen. Idealen als luxe dus, net als kunst, religie etc. Helaas geldt voor veel mensen dat ze het door de dagelijkse beslommeringen te druk hebben voor idealen.

[ Voor 4% gewijzigd door pinockio op 14-03-2006 09:49 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 18:20

Mfpower

In dubio

Anoniem: 129530 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:15:
ik ben inderdaad nog jong, waarschijnlijk zal dit ook gewoon bij opgroeien/ pubertijd horen. ik heb alleen aardig wat problemen met het vinden van zeg maar een identiteit. ik doe een ict opleiding omdat ik eigenlijk geen flauw idee had wat ik na de middelbare school wilde gaan doen, maar wat ik hierna met mijn leven wil weet ik gewoon niet. niks in mijn leven heeft zegmaar echt mijn intresse, ik weet niet goed wat ik wil. A.K.A. ik heb geen doel in mijn leven:P
nou klinkt het vast erg dramatisch(of niet:P) en natuurlijk vermaak ik me ook wel op deze wereld met vrienden/meisjes/drank/drugs/whatever. maar wtf moet ik later gaan doen?
Ik weet niet hoe oud je bent, maar het is wel goed dat je hier over nadenkt. Ik ben ook 'zomaar een ict opleiding' gaan doen. Toen ik 18 was kon ik echt geen gefundeerde keuzes maken over wat ik in m'n leven wilde gaan doen. Nu heb ik best spijt van m'n studiekeuze. Ik kwam erachter dat ik meer had met mensen dan met computers. Maar goed, je kunt gelukkig nog je hele leven wat anders gaan doen :)

Mijn tips voor meer inhoud om te vinden waar je wel helemaal voor gaat (ja ik ben oud en wijs :P):
- maak een reis (heb ik ook gedaan, geeft je een heel ander perspectief op de wereld maar ook op alles wat je voor 'normaal' aanneemt).
- probeer veel: blijf niet steken in je opleiding maar ontwikkel jezelf en zoek waar je passie ligt; ga muziek maken, vrijwilligerswerk, sport, vereniging noem maar op. ICT'ers hebben nog wel eens de neiging om alleen maar te gaan lannen in hun vrije tijd :)
- Probeer niet te veel te halen uit uitgaan/drank/drugs/meisjes etc. Heel leuk maar tenzij je voor een vaste relatie gaat brengt dit vooral 'genot' en weinig 'voldoening'. Hou het in perspectief.

Kortom, kruip uit je schulp en ga het veelzijdige leven bekijken. Je zult nog versteld staan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ben er na 34 jaar nog steeds niet achter... Mijn doel is dus om achter het doel in het leven te komen :P

Serieus gezien probeer ik er steeds minder aan te denken en vooral te leven in het hier en nu.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 19:09
Cyberpope schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:41:
Ben er na 34 jaar nog steeds niet achter... Mijn doel is dus om achter het doel in het leven te komen :P
Voortplanten....

Dat is simpelgezegd het doel van het leven. Een van de weinige dingen die je kan achterlaten als je dood bent, geld en macht zijn relatief en komen te vervallen als je dood bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apeiron
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:39

Apeiron

moonlight sonata

Om maar even 1 van mijn favoriete filosofen te quoten:
Het was noodzakelijk mezelf te verlossen van de waan, dat de natuur het af moest leren doelgericht te zijn. Oplossing voor het gevoel de wereld moe te zijn: daarvoor in de plaats tegenwoordig mijn leer over de verlossing van de mensen van zichzelf.
Ik interpreteer dat als dat je jezelf een doel moet stellen in de wereld. Je moet je eigen leven zin/nut geven want zin/nut bestaat alleen maar als concept in het hoofd van mensen, en is voor iedereen persoonlijk.

Project Kaizo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:55

Standeman

Prutser 1e klasse

Nog gelukkiger worden dan ik nu al ben \o/

Ik probeer altijd mijn eigen geluk na te streven. Dit klinkt misschien egoistisch, maar dat valt wel mee. Mijn geluks-gevoel hangt o.a. af van het geluksgevoel van mensen in mijn directe omgeving (moeder, dinnetje, etc) en nog wat andere zaken (zoals materie, gezondheid, etc) dus zo egoistisch is het ook weer niet :).

Bij elke grotere beslissing die ik maak vraag ik me af of ik er gelukkig(er) van wordt. Als het niet zo is, laat ik het vaak. Als het wel zo is, ga ik ervoor.

Volgens kan je verder weinig met je leven doen dan je eigen geluk nastreven. (ok.. voortplanten is er ook nog, maar het is wel leuk als je er blij van wordt :P). Als je een beetje ok in elkaar zit, dan betekend dat automatisch dat je ook het geluk van naasten / andere nastreeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 14-03-2006 16:53 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apeiron
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:39

Apeiron

moonlight sonata

Standeman schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:52:

Ik probeer altijd mijn eigen geluk na te streven. Dit klinkt misschien egoistisch, maar dat valt wel mee. Mijn geluks-gevoel hangt o.a. af van het geluksgevoel van mensen in mijn directe omgeving (moeder, dinnetje, etc) en nog wat andere zaken (zoals materie, gezondheid, etc).

Bij elke grotere beslissing die ik maak vraag ik me af of ik er gelukkig(er) van wordt. Als het niet zo is, laat ik het vaak. Als het wel zo is, ga ik ervoor.
Ik ken niemand (ook niet van horen zeggen) dat hij/zij niet zijn eigen geluk nastreeft. Je geluk nastreven doet iedereen, alleen niet iedereen kan de gevolgen van zijn (goedbedoelde) daden inzien.

Project Kaizo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:55

Standeman

Prutser 1e klasse

A-Tek schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:54:
[...]

Ik ken niemand (ook niet van horen zeggen) dat hij/zij niet zijn eigen geluk nastreeft. Je geluk nastreven doet iedereen, alleen niet iedereen kan de gevolgen van zijn (goedbedoelde) daden inzien.
Ik persoonlijk ken maar weinig mensen die hier actief mee bezig zijn of er uberhaupt bewust van zijn. Die zich daadwerkelijk afvragen "Wat maakt mij nu echt gelukkig"...

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Omdat het kán!

Ik besef me nu het er staat dat jij om meer vraagt volgens mij. Het leven heeft volgens mij geen nut, er is geen 'point'. Dat is nou net het mooie ervan! Deze instelling levert mij veel plezier op, de vervelende dingen .. tja.. die zijn er. De leuke ook. In essentie zou ik 'normaal gesproken' geen leven hebben. En nu ik het wel heb, leuk toch! Iesh gratiesh!

[ Voor 93% gewijzigd door TheRitz op 14-03-2006 17:03 ]

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Neu... ehm, de liefde :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103856

waarom ik leef? omdat ik dien waarvoor ik gemaakt ben.
waardoor ben ik gemaakt? door de belevenis van materie.
en door wie wordt die bestuurd? door de materie zelf.
ik leef dus voor mezelf :)
en trouwens: energie is ook materie, als het leven dus als een level uit een spel zou zijn zou het toch niets uitmaken voor het volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

cardinal808 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:43:
Voortplanten....

Dat is simpelgezegd het doel van het leven. Een van de weinige dingen die je kan achterlaten als je dood bent, geld en macht zijn relatief en komen te vervallen als je dood bent.
Vind ik te kort door de bocht. Immers dan kan ik het beste verkrachtend door de wereld trekken en met zo veel mogelijk vrouwen sex hebben. Immers dat heeft de meeste kans op de fysieke voorzetting van mijn genen. Moet ik wel zorgen dat ik voornamelijk meiden tref die niet aan de pil zijn :P
A-Tek schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:48:
Om maar even 1 van mijn favoriete filosofen te quoten:

Ik interpreteer dat als dat je jezelf een doel moet stellen in de wereld. Je moet je eigen leven zin/nut geven want zin/nut bestaat alleen maar als concept in het hoofd van mensen, en is voor iedereen persoonlijk.
Dit vind ik wel een hele mooie..... Maar in interpreteer het anders. Ik interpreteer het dat er gewoon geen doel is. Pas als je dat accepteerd kun je volledig leven en vrij van jezelf en door jezelf opgelegde dingen zijn. Mooi!!!!!!!!!!!

Probleem hiermee is dat ik het wel kan beredeneren en ook nog kan rationaliseren, maar niet internaliseren...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104562

Ik leef met enkele doelen, wil ze wel op een rijtje zetten voor je :)

Ik streef naar zoveel mogelijk kapitaal, en dus rijkdom.
Dit om zoveel mogelijk leuke dingen te kunnen doen. Ik vind het namelijk belachelijk dat je eerst 38 uur moet werken voor je een paar uur leuke dingen kan doen. Uiteindelijk zou ik dan ook niet meer willen werken op jonge leeftijd om puur leuke dingen te kunnen doen.

Hier streef ik naar door nu al een eigen bedrijf te starten, en nu al leren zoveel mogelijk met bepaalde kosten te leren leven waardoor het straks als ik full-time werk allemaal een stuk goedkoper en makkelijker word. De bedoeling is overigens niet meer dat ik hierna nog voor een baas ga werken, maar ik iets voor mij zelf op ga zetten, grootschalig. Dan hoop ik eigenlijk wel in een paar jaar tijd te kunnen cashen ja, maar dat zien we tzt wel. Dan heb ik het namelijk over een leeftijd van 25-26, en tot die tijd gaan we eerst een kijken of mijn huidig bedrijf ooit flinke fiscale voordelen gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

A-Tek schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:48:
en is voor iedereen persoonlijk.
Om 1 of andere reden komt het nu in mij op dat zoiets het moeilijker maakt om een relatie te hebben. Wat jij belangrijk neemt/vindt om te doen kan dan snel irritant zijn voor de ander omdat die evt heel wat anders wil. De ander moet wat van zijn kostbare tijd opgeven voor jouw plezier terwijl het plezier van de ander net zo belangrijk zou zijn. Je kunt evt dingen 50/50 delen maar dan nog geef jij jouw tijd weg aan andermans dingen.

2cents

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Mijn doel in het leven is het leven doel te geven...

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

De W&L-mods hebben het topic even aangekeken in de hoop dat het topic een juiste richting op zou gaan. Deze topicstart is namelijk te algemeen en past op deze manier niet in dit forum. Het topic zou beter op zijn plaats zijn in SG of HK, maar momenteel kan de topicstarter hier niet in. Een topic als deze is toegestaan op W&L mits het specifieker is. Denk hier bijvoorbeeld aan het ingaan op een bepaalde levensinstelling het ter discussie stellen van de waarde ervan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.