LCD tv's Sony vs Phillips vs Samsung vs Panasonic

Pagina: 1
Acties:
  • 1.668 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
Het moment waar we allen op wachten komt er weer aan: vakantie en het daarbij horende vakantiegeld!

Ik wil van dit geld een LCD tv gaan kopen. Zoals velen wordt ik geplaagd door veel onduidelijke sites en lastige reviews van mensen welke hun aankoop de hemel in prijzen. Kieskeurig en vergelijk.nl al vele malen af geweest.

Nu heb ik een budget tot max € 2000,- en moet het een tv worden met een beeld diagonaal van 81 cm. 32 inch dus. HD ready moet ie zijn, en moet de mogelijkheid aanwezig zijn om (desnoods met een verloopstukje DVI => HDMI) een HDMI stekkertje aan te pluggen.

Mijn zoektocht leverde de volgende 5 eindkandidaten op:

Sony KLV V32A10
Phillips 32 PF9966
Samsung LE 32M61B
Panasonic TX 32LX500
Toshiba 32 WL 58P

Ik vind alle tv's er bijzonder mooi uitzien maar vind de Sony en de Phillips toch echt wel de mooiere. Daarnaast heeft Phillips al enige de z.g. ambilight techniek en dit lijkt me vooral met films in een donkere kamer echt the bom, ervaringen??

Ik zal de tv vooral gaan gebruiken om films te kijken en in de toekomst gaat er een PS3 aan hangen. Voorlopig wil ik het analoge kabel signaal behouden daar dit op mijn huidige tv niks te wensen over laat.

Ik heb begrepen dat je voor films en snelbewegende beelden een minimale ms waarde van 12 moet hebben. De Phillips heeft 6 ms en de Samsung 8, van Sony weet ik het niet en van de Panasonic las ik 14 ms. Is dit een reden om de Panasonic af te schrijven? Ervaringen??

Kunnen de mensen hier welke er 1 (ik ga er even vanuit dat hier geen mensen zijn welke er 2 uit dit rijtje ownen) hebben gekocht hun ervaring delen? Graag ook vergezeld van foto's??

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Verwijderd

Philips komt binnenkort weer met een nieuwe lijn: De nieuwe Philips 37PF9731D/10

(ook in 32 inch)

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:48:
Philips komt binnenkort weer met een nieuwe lijn: De nieuwe Philips 37PF9731D/10

(ook in 32 inch)
denk dat die flink boven het budget van de TS komt te liggen.
(ben trouwens wel benieuwd hoe die eruit ziet.. :P )
voor het budget wat de TS heeft, zou ik voor de 32PF9966 gaan.
Ik werk in een electronicazaak, en daar hebben we de Sony en de Philips naast elkaar hangen,
en dankzij de technieken die Philips heeft, is die toch mooier om te zien.
Vooral de Natural Motion techniek maakt het een feest om naar het toestel te kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door BadMotha op 13-03-2006 21:58 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

BadMotha schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:57:
[...]

(ben trouwens wel benieuwd hoe die eruit ziet.. :P )
.
Dan moet je even op het topic klikken. De nieuwe Philips 37PF9731D/10

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
In de winkel lijkt de Phillips inderdaad ook de betere qua helderheid en detail in dvd films (ice age draait vaak). Maar ik lees in een aantal reviews op het net dat de pixel plus 2 techniek het beeld juist blokkerig maakt. Hier zie ik dus niks van terug in de winkels. Is dit gewoon lame praat omdat ze eigenlijk spijt hebben dat ze niet de 9966 hebben? de 9966 is wel de duurste van de 4.

Hebben mensen thuis ervaringen met de ambilight trucage?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Als je minimaal 12ms wilt hebben lijkt de Panasonic mij de beste keus :+

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

• BadMotha

BadMotha

be creative!

mmmm... ik bedoelde het beeld..... ;)

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• BadMotha

BadMotha

be creative!

swopdark schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:04:
In de winkel lijkt de Phillips inderdaad ook de betere qua helderheid en detail in dvd films (ice age draait vaak). Maar ik lees in een aantal reviews op het net dat de pixel plus 2 techniek het beeld juist blokkerig maakt. Hier zie ik dus niks van terug in de winkels. Is dit gewoon lame praat omdat ze eigenlijk spijt hebben dat ze niet de 9966 hebben? de 9966 is wel de duurste van de 4.

Hebben mensen thuis ervaringen met de ambilight trucage?
Pixel plus 1 had er inderdaad wel erg veel last van (blokkerig effect)
met PP2 valt het wel mee, maar als je goed oplet dan zie je het nog wel.

Ambilight is zeker de moeite waard, mijn broer heeft 2 weken terug de 42pf9966 (plasma) gekocht, en daar heb ik ook 's avonds naar kunnen kijken. Overdag is het effect gering.
mijn persoonlijke ervaring is dat het met actiefilms/muziek prachtig werkt,
maar als je "gewoon" tv kijkt, dan vindt ik het na verloop van tijd redelijk storend.
Gelukkig kan je het uitzetten. 8)
De TV zelf geeft al enorm veel licht, samen met Ambilight teveel van het goede imho.

Verwijderd

BadMotha schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:44:
[...]

Ambilight is zeker de moeite waard, mijn broer heeft 2 weken terug de 42pf9966 (plasma) gekocht, en daar heb ik ook 's avonds naar kunnen kijken. Overdag is het effect gering.
mijn persoonlijke ervaring is dat het met actiefilms/muziek prachtig werkt,
maar als je "gewoon" tv kijkt, dan vindt ik het na verloop van tijd redelijk storend.
Gelukkig kan je het uitzetten. 8)
De TV zelf geeft al enorm veel licht, samen met Ambilight teveel van het goede imho.
Je kunt het Ambilight minder sterk zetten van 0-100, tenminste bij de mijn 37PF9830 wel, maar die heeft wel ambilight 2

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:43
Ik wil geen discussie starten, maar kijk ook eens naar de Toshiba WLT58 Zeer goed beoordeeld en ook het geluid is goed met Onkyo speakers.

En zeker wachten tot je vakantiegeld er is, want dan zullen de nieuwe modellen er ook wel zijn.

Hop,hop,hop!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:22
Wij hebben thuis ook de 32PF9966 staan en het is echt een geweldige televisie. We hebben veel vergeleken en zijn ook veel in de winkels wezen kijken maar deze sprong er volgens ons toch echt uit! :) In combinatie met satelliet-televisie is het echt een genot om te kijken. Ambilight is trouwens ook leuker dan we dachten, een echte aanrader dus :*)

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
BadMotha schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:44:
[...]

Kun je die Pixel Plus processing ook uitzetten? Ik wil (met name voor games) gewoon 480i en 240p native kunnen weergeven. Voor mijn part met scanlines ertussen. En dan wel zonder vetraging.

Het is jammer dat de HD-ready standaard geen norm stelt voor de kwaliteit en snelheid van upscaling/downscaling. De weergave van een resolutie anders dan de native resolutie van het LCD paneel blijft een gok.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02 09:05
basset schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:19:
En zeker wachten tot je vakantiegeld er is, want dan zullen de nieuwe modellen er ook wel zijn.
Rond welke tijd komen meestal de nieuwe modellen? Ik heb ergens april opgevangen maar kan iemand dit bevestigen? Ik wil namelijk ook een dergelijk tv-tje aanschaffen.

Mij spreekt Sharp erg aan, vooralsnog voornamelijk wegens het design. Waarom staat deze niet in het rijtje "Sony vs Phillips vs Samsung vs Panasonic"?

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:43
Ga er maar van uit dat alle nieuwe modellen voor het WK op de markt komen.

Dan kun je zoiezo de goede oude modellen hopelijk tegen een spotprijs binnenhalen. Zoveel revolutionair gaan die nieuwe modellen niet worden verwacht ik.

Hop,hop,hop!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
brehloi schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:45:
[...]

Rond welke tijd komen meestal de nieuwe modellen? Ik heb ergens april opgevangen maar kan iemand dit bevestigen? Ik wil namelijk ook een dergelijk tv-tje aanschaffen.

Mij spreekt Sharp erg aan, vooralsnog voornamelijk wegens het design. Waarom staat deze niet in het rijtje "Sony vs Phillips vs Samsung vs Panasonic"?
Sharp staat inderdaad niet in het rijtje, LG trouwens ook niet. Mijn shortlist komt voort uit de tv's welke ik heb mogen bewonderen in de elektrowinkels. Daarvan vind ik de bovenstaande tv's het mooiste ogen en het mooiste beeld weergeven. Van Sharp heb ik nog geen 32 inch lcd scherm gezien.

Kun je een type aanduiding opgeven zodat ik ook deze Sharp tv eens op diverse sites kan gaan bekijken?

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02 09:05
swopdark schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:08:
[...]

Kun je een type aanduiding opgeven zodat ik ook deze Sharp tv eens op diverse sites kan gaan bekijken?
Dit scherm vind ik erg mooi: De Sharp LC-32 GA6E
Afbeeldingslocatie: http://files.sharp.ision.net/pgfx/LC32GA5E-2.jpg

Ik heb deze inmiddels in de winkel bekeken en ben wel positief. Enig minpunt vond ik dat het OSD grafisch net even minder was dan de andere aanwezige tv's. Hier op kieskeurig een aantal ervaring en prijzen.

Ik zie net dat er net een nieuw model is toegevoegd: De Sharp LC-32GA9E. Zelfde prijs... specs heb ik nog niet naar gekeken.

[ Voor 9% gewijzigd door brehloi op 16-03-2006 19:07 ]

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
Ik heb nu al op veel forums gelezen dat de BRAVIA op geen enkele wijze een slechte koop kan zijn. Sony heeft natuurlijk een naam om hoog te houden op het gebied van fijne consumenten elektronics.

Nadeel van deze tv zou wel zijn dat de HDMI aansluiting aan de zijkant van het toestel zou zitten, das dus erg jammer-de-bammer.

Zou die nieuwe van Phillips inhouden dat je geen extra decoder van casema nodig hebt om digitaal tv te kunnen kijken? Dit scheeld weer een afstandsbediening!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

swopdark schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:21:
Ik heb nu al op veel forums gelezen dat de BRAVIA op geen enkele wijze een slechte koop kan zijn. Sony heeft natuurlijk een naam om hoog te houden op het gebied van fijne consumenten elektronics.

Nadeel van deze tv zou wel zijn dat de HDMI aansluiting aan de zijkant van het toestel zou zitten, das dus erg jammer-de-bammer.
Ja dat van die HDMI aansluiting op de zijkant vind ik ook errug jammer..... Ik vind het geen potje iig!

Elect a clown, expect a circus.

Pagina: 1