Toon posts:

P4 3.0 overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb aantal jaren ervaring met AMD en het overclocken daarvan. Maar nu in de bios van een Intel board, kan je in de bios weinig tot niks veranderen in tegenstelling tot AMD. Weet iemand software of wat anders wat ik zou kunnnen gebruiken om mijn cpu over te clocken?

Greetz..

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Clockgen

verder hoort dit in TCA thuis :)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Kom op zeg, dit is al zo vaak langsgekomen en dit is niet die-hard overclocking... :)

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
kijk ook even in de FAQ en natuurlijk de policy

voor de rest is het niet zoveel verschillend.

[ Voor 106% gewijzigd door ikman op 13-03-2006 21:19 ]

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02 14:37
a) FAQ
b) Wat voor mobo heb je überhaubt?
c) Waar is het Die-hard stukje?
d) Succes :)

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• AES
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11-2025

AES

Mss kun je beter vragen wie je kan helpen. Ik heb een P4 Prescott al maanden @3,6 lopen met Folding@Home. Kun je iets meer vertellen over specs en wat jezelf al hebt geprobeerd om overbodige vragen en adviezen te voorkomen :X

edit:ik had niet mee moeten doen aan ren-je-rot :+

[ Voor 12% gewijzigd door AES op 13-03-2006 21:20 ]

member of Lucky Angel: Stampede Chicken FORUM

Verwijderd

je kan alleen de FSB verhogen bij intel, je kan er wel FLINKE overclocks mee halen. ik had hem stabiel op 3.4ghz draaien(northwood), hij kan nog wel hoger volgens de temps. ik waterkoel wel. je kan nog mailen voor meer hulp eltweako apestaartje versatel.nl
om te stress-testen gebruik prime 95, om temps te bekijken gebruik ik zelf de asus probe en speedfan. voor VGA temps gebruik ik asus smartdoctor.
ik heb zelf ook een 3.0

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus P5GD1-VM mobo. Processor type waar kan je dat zo vinden? via software maybe?

edit: via mobo bios is het niet mogelijk, die optie zit er niet in. Dus vandaar...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 21:41 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit hoort eigenlijk thuis in Tweaking & Cooling Algemeen maar deze vragen zijn nog echt te standaard.. Lees daar de faq ook eens even door voor wat tips.

Verder is het zo dat het moederbord wat je hebt niet echt geschikt is om over te klokken.. Heeft verder niks met AMD of Intel te maken, puur dat asus op hun micro-atx borden gewoon geen overclock-mogelijkheden in de bios laten zitten.
De enige mogelijkheid die je nog hebt om te oc-en is om via software te werken. Kwestie van de pll opzoeken op het moederbord (gewoon kijken welk chipje erop zit) en geschikte software daarvoor zoeken (cpufsb, softfsb, clockgen, cpucool, speedfan etc..)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.