PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Is het zo ingewikkeld om je bestanden even te sorteren op datum of is je directory structuur zo'n zooitje dat het geen overzicht meer heeft? Ik heb namelijk een paar hoofdmappen waar grote en vooral veel bestanden in staan, die sorteer ik dan even op grootte en oudste en dan knal ik ze er gewoon uit.
Anders zie ik het nut van die batch file niet helemaal, snap e vous
Als ik het niet snap, leg het me dan nog eens uit
Anders zie ik het nut van die batch file niet helemaal, snap e vous
If you can't beat them, buy them !
Is het niet makkelijker om als bestandsnaam het dagnummer (0 = zondag, 6 = zaterdag) als bestandsnaam te gebruiken? Dan overschrijven ze elkaar vanzelf en kun je altijd 7 dagen terug.
Moet je software dat natuurlijk wel ondersteunen
Om gewoon antwoord te geven op je vraag; Kun je niet net zo lang door het dir-statement loopen tot deze geen resultaten meer geeft, waarbij je filtert op aanmaakdatum. Na de laatste loop heb je de oudste aanmaakdatum?
Zoek een goede tut over loops en condities in batch-files?
Moet je software dat natuurlijk wel ondersteunen
Om gewoon antwoord te geven op je vraag; Kun je niet net zo lang door het dir-statement loopen tot deze geen resultaten meer geeft, waarbij je filtert op aanmaakdatum. Na de laatste loop heb je de oudste aanmaakdatum?
Zoek een goede tut over loops en condities in batch-files?
Om een map te sorteren van nieuw naar oud gebruik je DIR /O-D
Dat kun je misschien misbruiken in een FOR lusje.
Dat kun je misschien misbruiken in een FOR lusje.
code:
1
2
3
4
5
| CLS
ECHO OFF
FOR /F "delims=" %%A IN ('DIR /O-D /A-D-H-R-S /B *.*') DO SET oudste=%%A
ECHO Het oudste bestand is: %oudste%
PAUSE |
[ Voor 6% gewijzigd door Vaan Banaan op 14-03-2006 13:03 ]
500 "The server made a boo boo"
Ik heb laast voor een collega zo iets gemaakt, het bestand moest aan wat andere voorwaarden voldoen, maar ik heb het even omgescript naar een werkende versie voor jouw 
Je moest het script nog wel even aanpassen aan jou wensen (bijvoorbeeld de extentie), maar het werkt wel goed
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| @echo off :: /og = Groeperen van directories :: /o-d = Sorteren op oudste bestand laaste :: find = Bestanden vinden die aan die extentie voldoen dir /og /o-d /b | find ".exe" > oldFiles.txt :: oldFiles.txt doorlopen en variable: oldestFile vullen met het oudste bestand FOR /F %%A IN (oldFiles.txt) DO SET oldestFile=%%A :: Het bestand: oldFiles.txt verwijderen del oldFiles.txt :: Als je de ondestande '::' weghaald dan wordt het oudste bestand verwijderd :: del %oldestFile% echo Het oudste bestand is: %oldestFile% :: Variable verwijderen SET oldestFile= |
Je moest het script nog wel even aanpassen aan jou wensen (bijvoorbeeld de extentie), maar het werkt wel goed
Kijk dit werkt super!! Reuze bedankt! Verder iedereen ook bedankt natuurlijk!MaNDaRK schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:27:
Ik heb laast voor een collega zo iets gemaakt, het bestand moest aan wat andere voorwaarden voldoen, maar ik heb het even omgescript naar een werkende versie voor jouw
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 @echo off :: /og = Groeperen van directories :: /o-d = Sorteren op oudste bestand laaste :: find = Bestanden vinden die aan die extentie voldoen dir /og /o-d /b | find ".exe" > oldFiles.txt :: oldFiles.txt doorlopen en variable: oldestFile vullen met het oudste bestand FOR /F %%A IN (oldFiles.txt) DO SET oldestFile=%%A :: Het bestand: oldFiles.txt verwijderen del oldFiles.txt :: Als je de ondestande '::' weghaald dan wordt het oudste bestand verwijderd :: del %oldestFile% echo Het oudste bestand is: %oldestFile% :: Variable verwijderen SET oldestFile=
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Pagina: 1