LAN werkt niet meer, K8N Neo Platinum

Pagina: 1
Acties:

• microchip
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05-2021
Wat eraan voorafging:
Laatst, heb ik een nieuwe SATA hardeschijf op mijn K8N Neo Platinum moederbord geinstalleerd. In het begin, werkte de hardeschijf heel onbetrouwbaar. Toen heb ik maar de bios geflashed in de hoop dat de SATA het toen wel zou doen. Nu startte mijn computer niet meer op, en heb ik toen de CMOS leeggemaakt. Nu startte de computer wel op. Toen mn hardeschijf het nog niet deed, heb ik de bios teruggeflashed, en weer de cmos gereset.

Nu startte ik de computer op, en werkte het internet ineens niet meer.

Het Probleem:
Windows zegt dat ik verbinding gemaakt heb met het internet en zegt dat het een IP adres toegewezen gekregen heeft. Ook de krijgt hij de "Connection Specific DNS-suffix" wanadoo.nl toegewezen, dat mijn provider is. Het probleem is alleen dat het geen pakketjes ontvangt. Het verzend wel pakketjes, maar ontvangt er helemaal geen. Ook is het IP adres altijd 192.168.1.100, ongeacht in welke router aansluiting het zit (terwijl het normaal veranderd als je het in een ander gat stopt). Ook staat bij een andere computer, waar het internet nog wel werkt, helemaal niets bij "Connection Specific DNS-suffix".
Nu heb ik Windows diverse malen opnieuw geinstalleerd, zonder enig resultaat op te leveren. In het begin lukte het wel om drivers te installeren, maar later kreeg ik steeds vaker blauwe schermen en restarts bij het installeren.

Zou het kunnen dat ik iets beschadigd heb tijdens het installeren van de hardeschijf? Heb ik iets verkeerd ingesteld in het BIOS? Of..? Ik heb alles geprobeerd wat ik kan bedenken, en het werkt nog steeds niet. Er zit nog garantie op het moederbord.

Mijn specs:

Athlon 64 3200+ (2.2GHz, 512KB, S754)
1024 MB DDR400 RAM (2 modules, single channel, cas2.5)
Sapphire ATI Radeon 9800 Pro 128 MB
300 GB SATA HDD
40 GB PATA HDD

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05 16:40

MrDrako

nep ict'er

ten eerste, een dhcp lease verandert niet per poort, en ik had dat bord eerst ook, alleen maar gezeik met de onboard lan controller, beste oplossing is voor een 10'tje een kaartje te kopen.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Al geprobeerd? modum, router, pc uit, modum aan, wachten op gehele ontvangst, router aan, pc aan? en wel in die volgorde?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Waarom heb je eigenlijk je bios weer teruggeflashed?

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
heb je zowiezo al eens op repair gedrukt bij de lancontroller, het klinkt of je gewoon nog een oude dhcp lease hebt en deze het nadat je repair drukt gewoon niet meer doet?

• microchip
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05-2021
Gem1e: Jup. En normaal verhelpt dat problemen met de internetverbinding. Maar dit keer niet, en alleen met mijn eigen computer. Alle andere computers op het netwerk krijgen wel goed internet.

Mishmash: Omdat ik geen idee had wat anders het probleem had kunnen zijn. Ik merkte het probleem pas nadat ik het bios geflashed had.

IRCfreAk: Meerdere malen op repair gedrukt. Helpt ook niet.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kun je wel andere PC's binnen je netwerk benaderen/pingen? Wat gebeurt er als je een statisch adres invult ipv dynamisch? (dus, zoals in mijn geval : 192.168.1.10 als IP, 255.255.255.0 als Subnet, en 192.168.1.1 als Gateway én DNS?)
Pagina: 1