[etech] Waterige klank + driver conflict.

Pagina: 1
Acties:

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:03

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Mijn probleem is als volgt. Mijn geluidskaart. Een redelijk standaard e-tech PCI 5.1 geluidskaart met een c-media chipset( type nummer zoek ik nog op). Heeft een vervelend probleem. Hij geeft af en toe een waterig geluid. Alsof de zangers en zangeressen allemaal hun muziek onderwater opnemen en uitbrengen. Hij is ook de oorzaak van veel driver conflitcten.

Gisteren na welgeteld 4 blauwe schermen die allemaal te maken hadden met c-media meuk. Heb ik de drivers eraf gegooit. Toen heb ik hem opnieuw geinstalleerd met de standaard drivers van microsoft( van internet geplukt. Via update spul) Ik 's avonds nog geen blauwe schermen gehad. Ik was blij. ( vergeten af te kloppen |:( )

Vandaag dus tot overmaat van ramp. Alleen al met ongeveer 5 uur 3 blauwe schermen gehad. Ik nog een keer opnieuw geinstalleerd. Maar nee hoor 1 uur later weer een blauw scherm.

Toen maar toch weer op GoT posten. Ik wil graag weten wat het probleem is en als het eventjes kon ook de oplossing. Ik begin hier toch wel redelijk boos om te worden( ook al kan ik er niks aan doen).

Ps. Hij doet het prima onder linux. Nergens last van. ook het waterige geluid.( hecht nog enigzins waarde aan windows. Dawarom wil ik het wel graag oplossen.)
Ps.2 hij doet het nu priam maar ik weet dat een blauw scherm op de loer licht.
Ps.3( blijf maar bezig) Als dit in het verkeerde topic staat please verplaatsen naar de juiste. Weet niet waar hij nou bij hoort.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 15:28

BHQ

Ook het waterige geluid? Brak contactje.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Yapser schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:40:
Ook het waterige geluid? Brak contactje.
Bedoel je bij de ingang van mijn boxen? Ik heb mijn boxen aangesloten op mijn mp3 speler. toen had ik nergens last van. Het is ook niet altijd. Onder linux heb ik er dan ook helemaal geen last van. Ik heb geen internet daarom ben ik nog niet permanent op linux.

Mijn boxen zijn trouwens dezelfde als die van mijn stereo toren. De boxen van een phillips FW356C.
Bedoel je een brak contactje als in de aansluiting met de geluidkaart en de 3.5 mm plug?.
Hoe zou ik zoiets kunnen testen?.

Maar dit verklaart nog niet de ontzettend gare drivers. Moet ik dat gewoon accepteren. Of is er iets voor.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Schop. Heeft iemand nog een oplossing. Heb vandaag 5 blauwe schermen gehad. /Het is echt niet meer normaal. Ik wist dat er buggy software bestond maar dit slaat alles.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:14

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De kaart al eens in een ander PCI slot geprobeerd?

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Waterig geluid doet me denken aan softwarematige surround emulatie ofzo :?

Zijn je drivers wel WHQL gecertifieerd overigens ?

Verwijderd

toevallig een c-media cmi8738?
Ik gebruikte altijd de driver van sweex, nooit problemen mee gehad.
http://www.sweex.nl/product.asp?pid=609

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 15:28

BHQ

Gezien ie in Linux ook brakke sound heeft, ga ik er vanuit dat het geen crappy softwarematig geëmuleerd dingetje is.

Koop gewoon een nieuwe voor 2 tientjes en een beetje, dan heb je een degelijke Creative.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Yapser schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:52:
Gezien ie in Linux ook brakke sound heeft, ga ik er vanuit dat het geen crappy softwarematig geëmuleerd dingetje is.

Koop gewoon een nieuwe voor 2 tientjes en een beetje, dan heb je een degelijke Creative.
Juist in linux heb ik nergens last van. 1 probleem is opgelost. Het driver conflict is opgelost.Om de stabiliteit te testen heb ik mijn muziek sinds gisteravond laten draaien. Heb mijn boxen op mute gezet en ben gaan slapen. Heb nu al zeker 12 uur geen blauw scherm gehad. Het bleek een conflict te zijn tussen winamp en de drivers. Winamp opnieuw geinstalleerd. Probleempje weg.

Maar mijn tweede probleem is er nog steeds. Ga straks de dingen in dit topic gewoon proberen. Moet nu naar de kapper dus daarom nu niet. Jullie horen vanavond nog of het probleem weg is

Ps. de rede dat ik een goedkoop kaartje heb is de rede dat ik punt 1 geen onbaord heb op mijn bord en punt 2 dat ik aan het sparen ben voor een nieuwe pc. Een kaartje gaat er dan niet makkelijk vanaf

[ Voor 18% gewijzigd door Touchdomex op 15-03-2006 14:36 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Mijn tweede probleem is nu ook voor het grootste deel weg( zit nog kleine klankjes in maar die kunnen ook net zo goed in de mp3tjes zitten) Het hele probleem lag dus achteraf helemaal bij winamp. Het waterige geluid kwam ook door winamp. Dit probleem heb ik jammer genoeg niet kunnen oplossen. In plaats daarvan heb ik gekozen voor evil player. Deze werkt prima voor wat ik wil doen. ( gewoon muziek luisteren en genieten van de gitaren)

bedankt voor alle reactie's Voor mij geen winamp meer. Ben wel benieuwd of het er met de volgende build eruit is gehaald

Pagina: 1