sinds een paar weken is mijn comp er ineens mee gestopt, toen ik windows wou installeren
eerst maar de specs:
amd 2600+ (eerder oc'ed geweest tot 3200+)
asus a7n8x-x moederbord
ati 9550 (oc'ed tot 9600pro snelheid)
1,5gb mb ram (2x 512mb ram pc 3200/ 1x 512mb ram pc2700, alles liep op pc3200)
350watt atx voeding
mijn comp begon langzamerhand steeds instabieler te worden, dus maakte ik alle overclocks ongedaan
en dat hielp voor een tijd, maar op een gegeven moment bleef mijn comp maar uitvallen
dus ik dacht dat mijn proc wel te heet werd(stond toen op 2600+) want op mijn mobo zit cpu overheating protection
maar volgens de sensors in mijn bios en van everest home kwam de temperatuur van mijn proc zo rond de 30-50 graden celcius uit.
lijkt me dan sterk dat het daardoor komt
maar dus toen ik windows er opnieuw op wou zetten begon hij bij het installeren allemaal bestandjes niet te vinden.
ik heb meerdere windows cd's dus met een beetje cd wissellen kwam ik toch uit bij het configureren gedeelte, maar een paar minuten voordat de installatie klaar was kreeg ik zo'n mooi blauw scherm van een memory dump, van "we moesten de computer afsluiten om permanente schade te voorkomen"
dus toen heb ik er mijn broertjes hdd in gezet (met windows er al op), dan kom ik bij het boot menu
maar vlak na je keuze start de hele comp weer opnieuw op
(zelfs save mode werkt niet)
ik weet al zeker dat het niet mijn hdd/cd-rom of windows cd is
zelf denk ik dat het mijn moederbord is die geen zin meer heeft of zoiets.
maar ik wou ff kijken of iemand hier misschien beter weet wat het is
ik heb namenlijk niet zoveel geld over voor onderdelen
dus ik hoop dat iemand van jullie het beter weet dan ik
alvast bedankt
eerst maar de specs:
amd 2600+ (eerder oc'ed geweest tot 3200+)
asus a7n8x-x moederbord
ati 9550 (oc'ed tot 9600pro snelheid)
1,5gb mb ram (2x 512mb ram pc 3200/ 1x 512mb ram pc2700, alles liep op pc3200)
350watt atx voeding
mijn comp begon langzamerhand steeds instabieler te worden, dus maakte ik alle overclocks ongedaan
en dat hielp voor een tijd, maar op een gegeven moment bleef mijn comp maar uitvallen
dus ik dacht dat mijn proc wel te heet werd(stond toen op 2600+) want op mijn mobo zit cpu overheating protection
maar volgens de sensors in mijn bios en van everest home kwam de temperatuur van mijn proc zo rond de 30-50 graden celcius uit.
lijkt me dan sterk dat het daardoor komt
maar dus toen ik windows er opnieuw op wou zetten begon hij bij het installeren allemaal bestandjes niet te vinden.
ik heb meerdere windows cd's dus met een beetje cd wissellen kwam ik toch uit bij het configureren gedeelte, maar een paar minuten voordat de installatie klaar was kreeg ik zo'n mooi blauw scherm van een memory dump, van "we moesten de computer afsluiten om permanente schade te voorkomen"
dus toen heb ik er mijn broertjes hdd in gezet (met windows er al op), dan kom ik bij het boot menu
maar vlak na je keuze start de hele comp weer opnieuw op
(zelfs save mode werkt niet)
ik weet al zeker dat het niet mijn hdd/cd-rom of windows cd is
zelf denk ik dat het mijn moederbord is die geen zin meer heeft of zoiets.
maar ik wou ff kijken of iemand hier misschien beter weet wat het is
ik heb namenlijk niet zoveel geld over voor onderdelen
dus ik hoop dat iemand van jullie het beter weet dan ik
alvast bedankt
oma