9800 pro: koeler gaat er niet af

Pagina: 1
Acties:

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-02 21:11
Beste tweakers,
Ik heb een 9800Pro die een ontzettend lawaai maakt en wil graag de koeler vervangen. Het probleem is: hij gaat er niet af :'(. Op google vind ik wel wat dingen over hoe je hem eraf kan halen, maar die koelers zien er anders uit dan de mijne.
Op google vond ik dit soort plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.xlr8yourmac.com/Graphics/VGA_silencer_install/RemoveHS_pins.jpg
maar bij mij steken er niet netjes 2 pinnetjes uit, maar zit er een soort plastic dopje op die pinnetjes (moeilijk uit te leggen, maar op google kan ik geen plaatje vinden van mijn type). Het lijken een beetje op schroeven zonder schroefgleufjes erin.
Ik heb een gewone OEM versie van de 9800Pro. Geen specifiek merk.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-02 20:45

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Zie je op de achterkant van de kaart geen "pennetjes" met een gespleten naafje?

(Het is verrot uitgelegd ik weet het) Maar als je die met een tangetje inknijpt, moet de koeler er wel bijna af komen. Als dat niet het geval is zit de koeler waarschijnlijk met pasta vastgeplakt op de GPU, lijkt me.

Heb je geen pics van je eigen GFX board ?

Powered By C8H10N4O2

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:04

E-Vix

Nu met sneeuw!

hoe ziet het er bij jou aan de onderkant uit? Waarschijnlijk kan je ze vanaf de onderkant er zo uit drukken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Aan de andere kant dan de kant die zichtbaar is op bovenstaande foto zitten waarschijnlijk twee weerhaakjes die je even zult moeten inknijpen alvorens het pinnetje door het gaatje te duwen.
Daarnaast kan het zo zijn dat als alle pinnetjes los zijn de heatsink nog aan de core blijft plakken als gevolg van het gebruik van koelpasta.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• MilaNL
Had ik inderdaad ook al gezien op google.
Aan de andere kant zie ik inderdaad 2 nopjes, maar die zijn niet in te drukken :P Die zijn echt van hard plastic gemaakt, of moet ik gewoon heel hard duwen? (ben bang dat ik dat ding kapot maak)

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-01 19:56
MilaNL schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:13:
Aan de andere kant zie ik inderdaad 2 nopjes, maar die zijn niet in te drukken :P Die zijn echt van hard plastic gemaakt, of moet ik gewoon heel hard duwen? (ben bang dat ik dat ding kapot maak)
idd gewoon lkkr hard samenknijpen en er door duwen.. kaart breek je niet zo snel hoor 8)

• MilaNL
krijgnuwat schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:15:
[...]

idd gewoon lkkr hard samenknijpen en er door duwen.. kaart breek je niet zo snel hoor 8)
Ik bedoel meer dat ik uitschiet met de tang en een van die chipjes kapot maak. Maar bedankt.
Dan zal ik nu maar op zoek gaan naar een tangetje en het uitproberen!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Gewoon hard doen ja.. plastic maakt niets uit (als je al een andere koeler hebt gekocht dan, want dan gaan ze wel stuk)

Zo snel gaat het niet kapot, de kaart is wel sterk. Alleen je moet oppassen dat je niet met je tangetje over het PCB gaat.. Maar wat druk zetten op de kaart geeft niet.

(probeer maar eens een oude isa kaart te breken.. is bijna niet te doen)

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01 20:36

Mojo

The Power Within

MilaNL schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:13:
Als het 2 gespleten nopjes zijn, kan je ze makkelijk met een tangetje naar elkaar toe duwen, je kan dan makkelijk de cooler eraf halen. Zo niet, zal je aan de bovenkant van de kaart een pennetje eruit moeten trekken met een tangetje. :) Je sloopt zo hooguit het plastic, maar dat geeft niets, want je gaat er toch een nieuwe cooler op zetten :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-02 20:45

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Even iets heel anders:

Denk er wel aan de originele koeler en zijn bevestigingsmaterialen te bewaren voor als er iets mis mocht zijn met je graka. Als je die niet meer hebt kun je naar je garantie fluiten.