Toon posts:

M0n0wall op VMWare GSX op RH9 loopt vast...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Leuke titel niet?

Ik heb dus M0n0wall draaien in een VS op GSX welke weer draait op RH9. Dit werkt perfect, firewalling rules, IPSec/PPTP VPN's logging via syslog, helemaal toppie. 1 ding gaat nogal brak en dat is bittorrent.

Vooral als ik net een torrent start wil de M0n0wall nogal eens vast slaan. Hij reageert dan helemaal niet meer op netwerkverkeer, ook de console staat vast. Er verschijnen geen foutmeldingen in GSX.

Voorlopig heb ik het opgelost door de VS te killen en weer te starten als het IP adres waarop deze draait niet meer reageert. (Cron jobje die wanneer er geen ping reply meer komt taakjes stopt en start) Maarja, ideaal is dit niet.

Voor mij is het lastig om vast te stellen waar het probleem nou zit: Is het VMWare die in de soep loopt of is het M0n0wall. Uiteraard heb ik of beide fora en nieuwslijsten gekeken voor meer info maar mijn specifieke geval komt niet naar voren. Het volgende heb ik geprobeerd:

- Poorten bittorrent aangepast. (Staat nu te nat mappen op 16899 - 16999, uiteraard toegestaan)
- M0n0wall disk omgezet van IDE naar SCSI: probleem wordt erger. Machine loopt in 5 minuten in de soep
- GSX updates uitgevoerd
- RH updates uitgevoerd
- Netwerksettings van VMWare gechecked (2 * virtuele NIC aan echte NIC gekoppeld, 1 virtuele NIC los)

Iemand nog andere ideeen?

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:55
Ik heb begrepen dat als je het aantal connecties voor torrent beperkt dat het een stuk beter moet gaan.
Bittorrent staat erom bkend om zo veel mogelijk conecties op te zetten en daarmee de lijn dicht te trekken/firewalls te laten crashen.

Verwijderd

Topicstarter
We gaan het eens proberen. 100 connections.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Welke nic driver gebruik je? AMD PCnet of vmxnet? Misschien dat je dat nog kunt proberen.

Verwijderd

Topicstarter
100 connections leek beter te werken, maar toch niet. Ik ga NIC's eens wisselen. Goed plan.