Toon posts:

HTT Multipilier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben beetje N00b in oc-en, ik heb dus pas een nieuwe 3200+ gekocht.
Dus ik wil hem een beetje gaan oc-en, maar ik kan nergens in de bios zien,
waar ik me htt multipilier (die verlaagt moet worden naar 3 of 4) moet veranderen.
Ik zie dat nergens staan, ik heb natuurlijk de oc-guide gevold in het resultaten topic.
Maar ik kan het nergens vinden, mobo is asrock 939s56M ofiets.

Kunnen jullie me helpen? en als deze optie me mobo niet heeft, kan ik dan alsnog goed overclocken,
want op de achterkant van de doos van me mobo, wordt juist beweerd dat er veel oc mogelijkheden zijn

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-02 16:39
Ga naar Advanced>CPU Configuration, maar de HTT Multiplier is bij een Athlon geloof ik Locked.

[ Voor 9% gewijzigd door --Christiaan-- op 13-03-2006 19:57 ]

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09-2025

Ikke!

aka Netfinity

Kun je niet je HTT snelheid instellen op 1000/800/600 en lager? 1000 geeft divider 5x, 800 geeft 4x enzovoort. De nieuwe HTT snelheid wordt dan de fsb maal de divider.
De HTT multiplier kun je altijd instellen. De cpu multiplier kun je alleen lager instellen. Voor geheugendividers gaat het net zo (bij de Asrock Dual sata tenminste): 200 voor divider 1:1; 166 voor cpuspeed gedeeld door 14 enzovoort.

Klik mee voor GoT!........

Verwijderd

Topicstarter
kan ik ook niet zien, ik heb gewoon de HTT op 250 verhoogt langzaam ipv 200, werkt perfect en me systeem wordt niet erg warm (30-35 graden) ik draai hem nu dus op 2,51 ghz ipv 2,00 ghz.
Kan dit kwaad zo?

Verwijderd

Je kan wat prime95 gaan draaien om te kijken of het systeem stabiel is. Je moet er even op letten hoe snel je geheugen nu draaid en of je de pci-e poorten op de juiste snelheid gelocked hebt. 250htt lijkt me verder geen probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 07:53 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:48
Heb je het boekje al gelezen? Daar staat het waarschijnlijk in.

Daarnaast kan niemand hier zeggen wat je moet doen als je niet even de moeite neemt om op te zoeken wat voor mobo je hebt.

Ik gok een Asrock 939Dual-SATA2, M1695

Verwijderd

Jep handleiding, wat dacht je van dit forum en al die andere, als het de dual sata2 is, moet je je echt schamen. Die mensen maken een topicstart waar je zowat alles uit kan halen.

HTT = FSB
HT multiplier --> 5x200 = 1000Mhz of 4x 250 = 1000Mhz (onder de 1000 houden!)
CPU multiplier --> 10x200 = 2000Mhz of 8x250= 2000Mhz
DDR double data --> 2x200 = 400Mhz of 2x250 = 500Mhz

Get the point ;)

Lees niet alleen de principes van OC-en maar begrijp waar je mee bezig bent, anders ga je jezelf in de weg zitten. Je moet weten welke aanpassingen bepaalde gevolgen hebben, dan kan je kijken/benchen of je performancewinst behaalt. Gaan afwegen of je de temps acceptabel vind of niet, etc.

Je moet al helemaal weten welk spul je in je bezit hebt en wat je hiermee kan of hoe je hierdoor wordt beperkt!!. Voltages, werkend locks, bepaalde OC bugs, etc, etc.
"Ik heb dit of zoiets" heeft niemand iets aan! Jou mobo leeft een heel ander leven dan dat van mij.
Dit vraagt dus research en inzet van jou. Doe dat of begin er niet aan. Want anders kom je dalijk weer van , mijn PC loopt niet stabiel in en of ander spel!
You have the power, Read, Try, Learn ;)

Verwijderd

Topicstarter
owke. sorry
Ik bezit de volgende hardware:

Zalman CNPS7000B-AlCu
ASRock 939S56-M
Athlon64 939 3200+ Venice
XFX PCI-e 256Mb 6200 TC LP TV/DVI
Kingston ValueRAM 512Mb 400MHz Non ECC CL3
MAXTOR 200.0Gb 7200RPM 6B200P0 8MB
NEC ND-4550 16x DL Zwart BLK
Trust PW-5100 350W
Sweex 30 in 1 Cardreader Intern

Als ik wil gaan overclocken, zie ik HT MULTIPilier niet in me bios staan. Ik zie wel staan

HTT:
PCI HTT:

en dan iets van x10 2000 mhz (kan ik veranderen)
en voltage kan ik veranderen (loopt op 1,5 v ipv van standaard 1,45v)

ik heb nu dus de voltage verandert (loopt 1,5 V)
en me HTT die loopt op 250
Ik heb dus 2,51ghz. Me pc loopt stabiel zo een beetje internetten enzo.

Maar ik wil wat meer over benchmarks weten zoals 3dmark2005 ofzo, en hoe dit werkt, en wat goeie en slechte scores zijn, ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

Jerry

Verwijderd

Topicstarter
ik zit net ff te kijken in het 939 dual sata2 topic, en volgens mij heb ik een zelfde soort bios, ik laat het weten of het gelukt is

Verwijderd

Topicstarter
ik kan nu wel ht multipilier verlagen, maar ik kan alleen me voltage niet hoger krijgen in me bios dan 1,50V, dus als ik hoger dan 250 HTT clock, dan loopt die vast met opstarten. ook heb ik me geheugen al wat naar beneden geklocked

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:48
Je hebt een budgetbordje (deze heeft wss. nog minder opties dan een DualSata2) dus je zal weinig oc opties vinden. Wellicht nog softwarematig
Pagina: 1