Glas door een bestaande 3/4 buis...

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-04 18:11
Howdie..

Ik zit al een tijdje te spelen met het idee om naar een paar plaatsen in mijn huis, vanaf de zolder glas te leggen. Heb bij de bouw van de woning verschillende 3/4 buis gelegd, gereserveerd voor netwerk. Nu kan ik op mijn werk wel verschillende lengtes glas krijgen, maar er is een groot probleem. De stekkers. De LC connectoren zijn natuurlijk al voor gemonteerd. Waren ze dat niet, dan was er natuurlijk geen probleem, maar ja als ze dat niet zijn, dat is imo nou net wat het zo "onbetaalbaar" maakt in je privé sfeer, je hebt een lasser nodig.

Nu is mijn vraag (en ik hoop echt dat iemand hier ervaring mee heeft :P ), zijn er acceptabel geprijsde manieren om glas door je woning te trekken? Zou er een kans zijn dat je een LC connector door de buizen krijgt getrokken, of denken we dat die gaat sneuvelen?

De uiteindelijke bedoeling was om in de server wat dubbele HBA's te planten, en dus de server te laten switchen, om zodoende een dure fibre switch uit te sluiten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geef me eens 1 goede reden waarom je nu voor glas zou gaan ipv gewoon 1Gbit koper neer te leggen - waarvan de switches ook nog een stuk goedkoper zijn :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

de dubbele stekker is meestal te splitsen - enkel en achter elkaar zou moeten lukken

• Gillie
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Simplex glasvezel en koppelen tot duplex?

• UltraSub
The_Eagle schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:22:
Geef me eens 1 goede reden waarom je nu voor glas zou gaan ipv gewoon 1Gbit koper neer te leggen - waarvan de switches ook nog een stuk goedkoper zijn :?
1. Toekomst
2. Ik kan er wellicht makkelijk aan komen omdat ik er mee werk
3. Ga niet switchen, ga ad-hoc werken, waarbij de server router switched. Dat moet toch gewoon mogelijk zijn volgens mij?
4. Ik vind het gewoon koel om te doen :Y) (yeah, I know ;))
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:26:
de dubbele stekker is meestal te splitsen - enkel en achter elkaar zou moeten lukken
Ja das waar. Heb ik nog even niet bij stil gestaan. De stekkers zijn inderdaad te splitsen, en dan moet de kabel over de volle lengte van elkaar getrokken worden. Kan daarna natuurlijk gewoon weer getaped worden. Niet zo netjes, maar damn... simpele oplossing die inderdaad het proberen waard is :)
Gillie schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:31:
Simplex glasvezel en koppelen tot duplex?
Psies.. Gaat ik dus proberen ook als ik binnenkort de kans heb. Even wachten op 30m kabels zodra die uitgefaseerd worden. (Heb net de laatste onder de vloer gestopt, voor een machine die niet in de buurt van patch panels staat).

Als het werkt, kan ik verder proberen spul bij elkaar te krijgen. Waar ik echter wel nog steeds bang voor ben, is de lengte van de stekker. Zie die nog niet 1-2-3 de haakse bochten nemen :X

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Ligt er aan hoe de pijpen lopen. Als alles vrijwel recht ligt en er ruime bochten genomen zijn zou het geen probleem mogen zijn. Als er echter hier en daar flexibele buis is gebruikt kan het nog wel eens moeilijker worden. (Daar is met gewone kabel en trekveer al waardeloos door heen te trekken.)

Zitten er btw ook al trekdraden in, maakt het een stuk makkelijker iig.

No signature found

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

UltraSub schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:41:
[...]
2. Ik kan er wellicht makkelijk aan komen omdat ik er mee werk
[...]
Waarom vraag je het dan hier als er waarschijnlijk veel meer mensen uit je omgeving (lees: werk) zijn die er meer verstand van hebben? :?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• UltraSub
Schapie schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:51:
Ligt er aan hoe de pijpen lopen. Als alles vrijwel recht ligt en er ruime bochten genomen zijn zou het geen probleem mogen zijn. Als er echter hier en daar flexibele buis is gebruikt kan het nog wel eens moeilijker worden. (Daar is met gewone kabel en trekveer al waardeloos door heen te trekken.)

Zitten er btw ook al trekdraden in, maakt het een stuk makkelijker iig.
Geen trekdraden, wel een stalen trekveer in bezit, van het type goed spul.
Alle buizen die ik zelf heb gefreesd, hebben nette bochten, en geen flexibele shit (blegh), dus inderdaad, de theorie zegt me dat het moet lukken. Heb er laatst in nood een bestekkerde utp doorheen getrokken (had geen stekkers meer om te knijpen :P )
webfreakz.nl schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:53:
[...]

Waarom vraag je het dan hier als er waarschijnlijk veel meer mensen uit je omgeving (lees: werk) zijn die er meer verstand van hebben? :?
Die zeggen allemaal hetzelfde, lassen == duur. En ik ben niet helemaal zuiver, dat ik glas in mijn woning wil >:)
Pagina: 1