Onduidelijk probleem met Wacom Volito 2

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Een maandje of 5 geleden heb ik een Wacom Volito 2 gekocht. Toen ik hem kreeg heb ik direct geprobeerd het apparaat te installeren aan de hand van de instructies die meegeleverd werden in de vorm van een cdrom. Dit wilde maar niet lukken, op alle 3 pc's die ik thuis heb staan. De installatie van de drivers gaat helemaal zonder foutmeldingen, maar het apparaat wilde gewoon niet werken, doet helemaal niets!
Alle 3 de pc's draaien Windows Xp pro met alle laatste updates. 2 keer een illegale (ENG) versie en 1 keer een legale (NL). Een verse windows installatie wilde het euvel ook niet verhelpen en dus heb ik het apparaat teruggestuurd naar de leverancier. Deze heeft het getest en kwam tot de conclusie dat het apparaat functioneerde zoals zou moeten (op 2 pc's met allebij Xp pro NL).
Ik was dus weer in de veronderstelling dat ik iets fout deed en heb hem terug laten sturen. Toen heb ik het apparaat op mijn werk aan 2 pc's gehangen en daar werkte de Volito2 bijde keren! Weer mee naar huis genomen en opnieuw geprobeerd te installeren....weer niets. NOG maar een keer Windows opnieuw geinstalleerd op een nieuwe PC (wel 2e hands, maar andere hardware dan voorheen) en als ALLER eerste de Volito geprobeerd te installeren (er stond dus nog helemaal geen extra software op de computer), ...... weer geen succes :( Laatste drivers gedownload...geen verschil.

Ik weet even niet meer wat ik kan doen.....iemand ideen?

Verwijderd

Brand het lampje wel als je de tablet aansluit?

• Bram77
Als hij werkt wel, als hij niet werkt niet.

• Nebula M31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:07

Nebula M31

prutser op microschaal

Misschien helpt het als je de USB kabel er even uit en in doet. Bij mij start de tablet ook de helft van de keren niet mee op en dan helpt het als ik hem even uit en in doe. Verder kan het stom genoeg helpen als je na de installatie van USB poort wisselt, dan zoekt hij opnieuw de drivers op en dan werkt het soms ineens wel.

Evolutionair Geneticus

• Bram77
Heb ik ook al heel vaak geprobeerd. Maar het is dus niets nieuws dat dit tablet problemen geeft bij de herkenning in Windows. Iig iets wijzer :)

• Nebula M31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:07

Nebula M31

prutser op microschaal

Bij mij is het een algeheel probleem met de USB poorten (VIA chipset probleem?), ik heb me er maar bij neer gelegd. Werkt bij jou verder alles wel goed? Geen problemen met USB toetsenborden, printers enz die bij de opstart al aangesloten zijn?

Evolutionair Geneticus

Verwijderd

Het is eigenlijk wel iets nieuws hoor, dat ze niet herkend worden, ik heb er nog nooit last van gehad!

Maar inderdaad, even kijken of niet aan je USB-poorten ligt, maar je zei eigenlijk al dat je het op meerdere pc's hebt geprobeerd

Wat voor pc's betreft het?

• Bram77
Een PIII 800 (intel chipset) met USB 1.1, een P4 (intel chipset) met USB2.0 en een AMD (nForce3) met USB2.0. Hier werkte het niet op.

En hij werkte wel op 2 HP's (P4) met intel chipsets en een Semperon met VIA chipset

compleet random dus

[ Voor 7% gewijzigd door Bram77 op 13-03-2006 22:56 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:08

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Vertel eens wat het ding doet als je hem aansluit; gaat het lampje branden, of blijft hij uit? Het kan een probleem zijn in de stroomtoevoer van de USB. Heb je nog andere dingen aan je USB-poorten hangen of heb je een te zwakke voeding?
Als de installatie goed verlopen is heb je er als het goed is bij Configuratiescherm een schermpje voor je Wacom bij. Als hij het niet doet en je opent dat scherm, herkent hij hem dan wel?

Ik heb zelf een Graphire OEM ... hele oude... en daar heb ik een paar rare drivers bij die bij elke startup runnen, of de plank aangesloten zit of niet... geeft bij opstarten een klein blauw icoontje en een schermpje bovenin beeld met een W, dat snel weer verdwijnt.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Bram77
Het lampje blijft uit. Er hangen inderdaad meerdere apparaten aan de USB poorten, maar ik denk niet dat stroomtoevoer een probleem is, anders had ik daar wel eerder en vaker last van gehad. Daarbij zou dat dan bij 3 PC het geval moeten zijn.

Wanneer ik de Wacom software open reageert de tablet nogsteeds niet. Op geen van de PC's.

Ik moet mezelf nog even corrigeren. Wanneer je de pen op of vlakboven de tablet houd zou het lampje groen moeten gaan branden volgens de handleiding. Dit gebeurt niet, hij blijft rood. Er brandt dus wel een lampje.

De Wacom software/drivers starten idd altijd mee op met windows. Ook als het apparaat niet is aangesloten.

Verwijderd

Als je het zo beschrijft denk ik dat het probleem in je pen zit, aangezien je lampje niet groen wordt als je moet de punt van de pen op het tablet drukt

• Bram77
Het ligt niet aan de pen, want hij heeft het gewoon gedaan. Als ik hem vandaag in mijn computer opmijn werk zou prikken werkt hij gewoon!
Pagina: 1