Toon posts:

[C#] wordwrap newline?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Met behulp van de RichTextBox geef ik een txt-bestand weer. Nu wil ik de eerst line van de RichTextBox selecteren, maar dat lukt niet omdat de text door de wordwrap is aangepast. Nu weet ik niet wanneer de regel afgebroken wordt door de wordwrap, dus vaak worden drie of vier regels (een line uit de txt-file, 4 in een ge-wordwarp-te RichTextBox) geselecteerd terwijl ik er maar eentje wil.

Het probleem is dus dat ik niet weet wanneer de WordWrap functie een line afbreekt en op een nieuwe line begint. Een enter is te zien door een '\n' character, bestaat zoiets ook voor de wordwrap 'newline'? Of is er een andere manier om dit op te lossen?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:41

mulder

ik spuug op het trottoir

\r maar je wilt weten waar de regel visueel word afgebroken?

[ Voor 6% gewijzigd door mulder op 13-03-2006 19:09 ]

oogjes open, snaveltjes dicht

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-02 08:54
ik denk dat je text venster zelf intelligent de eerste regel van het document over meerdere regels in je boxje verdeelt. de rest van je programma heeft hier helemaal geen weet van.
dat je dan de eerste regel wilt van het text bestand resulteert in precies dat. de eerste hele regel. er staan niet opeens extra opmaak codes in, niet in je originele bestand en ook niet in het bestand in het geheugen.
er is alleen een "beeld" ( gerenderde ) versie in het geheuegen, die hoort bij je textbox.

je zult denk ik zelf die wordwrap moeten toevoegen aan je originele bestand dmv extr /n's

Verwijderd

Topicstarter
Dat is op zich een goed idee, maar hoe weet ik wanneer een nieuwe lijn moet komen? Hoe weet ik hoeveel characters er op een regel in de RichTextBox passen?

Verwijderd

Topicstarter
Probeem opgelost.

met de functie richTextBox1.GetLineFromCharIndex(charIndex). Deze functie gebruikt wel de lines zoals de gebruiker die ziet, dus de na de wordwrap.