[FP] reactie overbodig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Ik heb vanochtend een reactie op de frontpage gezet die momenteel naar overbodig gemod is. Naar mijn mening voegt de reactie (en de reacties die daar weer op volgen) wel degelijk iets toe aan de discussie. Het gaat om de volgende reactie:

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1570993

Iemand reageert daarop dat mijn reactie overbodig is omdat hetgeen ik zeg al in de nieuwspost genoemd is (wat volgens mij niet zo is, of heb ik écht de slaap niet uit? ;)).
Ik vraag me dus af of mijn reactie echt overbodig is, of dat de mensen die de reactie naar beneden gemod hebben niet goed gekeken hebben naar wat er verder nog in de dicussie vermeld wordt.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik kom nu, na er toch een nachtje over geslapen te hebben, ook niet uit. Volgens mij post je met je 'sterker nog' opmerking precies datgene wat er in de tekst staat.

Of dat perceptie is of onbedoeld verkeerd gelezen wordt maakt dan niet zoveel uit. Misschien lees jij wat anders, maar ik kan mij wel vinden in een soort dubbelpost. Wel sterk dat je in vervolgreacties wel inhoud aangeeft :)

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article247127.ece
UTRECHT - Nederlanders slapen gemiddeld zeven uur en twintig minuten. Mensen hebben ongeveer acht uur slaap per nacht nodig. Nederlanders slapen dus te weinig, zo blijkt uit onderzoek van de Universiteit Utrecht dat dinsdag naar buiten is gebracht. Ruim 50 procent van de mensen is moe bij het opstaan. 15 Procent is zelfs zeer moe.

[ Voor 34% gewijzigd door Delerium op 14-03-2006 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Dat stukje over te weinig slapen las ik net 5 minuten geleden ook inderdaad ;).
Ik denk nog steeds dat ik wel degelijk iets anders zeg dan wat er in de tekst staat. Daar staat namelijk (naar mijn idee):

Het wachtwoord van de eerste gebruiker die aangemaakt wordt, is opgeslagen in die file in plain tekst. Die eerste gebruiker kan met behulp van sudo vanalles op je systeem doen.

Wat ik met mijn reactie probeer duidelijk te maken, is dat behalve het wachtwoord van die eerste gebruiker, tevens het wachtwoord van de root account in die tekstfile opgeslagen wordt. Weliswaar heb je natuurlijk met het wachtwoord van de root account precies dezelfde mogelijkheden als met de combinatie sudo en het wachtwoord van de eerste gebruiker (tenminste, dat neem ik even aan... zeker weten doe ik het niet).

In ieder geval: zoals ik het bericht had begrepen op de frontpage is dat met de eerste gebruiker, de gebruiker wordt bedoelt die standaard aangemaakt wordt tijdens de installatie om mee te werken op het systeem (een niet-root account dus). Bij mijn installatie van Ubuntu (in expert mode, blijkbaar is het anders als je gewoon de normale installatie kiest), wordt ook eerst om een wachtwoord voor root gevraagd. Vervolgens wordt de standaard 1e gebruiker aangemaakt. Van beide accounts (dus root en de standaard gebruiker) staan in die files de wachtwoorden in plain tekst.

En zover ik op kon maken werd er in de nieuwspost niet over de root account gesproken. Er werd slechts gesproken over het gebruik van sudo door de 1e gebruiker.

Maar als de reactie zo gemod blijft, zoals het nu is... dan zij het zo ;).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Ik heb het geheel een paar keer gelezen, en ik ben het eerlijkgezegd wel met je eens :) . Alhoewel de inhoud van wat je zegt genuanceerd wordt door * Treenaks is je reactie volgens mij zeker niet overbodig, en hoort in mijn ogen toch echt minstens op +1, maar eigenlijk op +2 thuis, ondanks dat ik de juistheid van jouw en Treenaks' beweringen niet helemaal perfect kan inschatten / controleren :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Prima, thanx!
Met een +1 ben ik dik tevreden hoor ;).
En ben nu in ieder geval ervan overtuigd dat ik niet iets heel doms heb gezegd ;) (maar dat was ik eigenlijk al, anders was ik deze thread ook niet begonnen).

The Flying Dutchman