Toon posts:

[XP] Gesharede bestanden toch niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Op mijn computer met XP pro heb ik een aantal bestanden geshared. Volgens mij heb ik alle instellingen goed staan, maar als een andere pc op het netwerk die mappen wil openen krijg ik de volgende error:

"The user has not been granted the requested logon type on this computer."

Als een andere xp bak zijn network locations opent is mijn pc dus wel zichtbaar, echter bij het aanklikken van het icoontje behorende bij mijn pc, krijg ik dus bovenstaande error.

Bij mijn ouders heb ik dit ook, en dus ook in het studentenhuis waarin ik woon, dus het zal vast aan mij liggen..

Iemand enig idee/ervaring hier mee? is het een combinatie van software die dit veroorzaakt?

iig zit het zo:
-ik heb bestands en printer sharing enabled.
-ik heb mappen geshared.
-ik heb mijn windows firewall UIT

Dat was het, ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
Kijk is bij User Accounts/Gebruikersaccounts of de gebruiker Gast is ingeschakeld. Dat moet het probleem wel verhelpen

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Bij een map > Extra > Mapopties, kan je makkelijke delen oid uitschakelen, ik denk dat het daarmee kan :)

EDIT: "Eenvoudig delen van mappen (aanbevolen)" zo heet íe dus ;)

[ Voor 28% gewijzigd door m0nkey op 13-03-2006 19:20 ]

Verwijderd

Log je zelf wel in op je account met een paswoord ?

Zoniet --> pw instellen en verder testen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 19:22 ]

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Stap 1 : Verander eerst de naam( en alleen de naam ! ! ! ) van de computer en start dan opnieuw. Dit moet je zonder verandering van je werkgroep/domein doen.
Stap 2 : Als de computer opnieuw is opgestart verander dan de werkgroep/domein naam eerst naar "bla"(of iets anders) en start dan weer opnieuw op.
Stap 3 : Als de computer weer opnieuw is opgestart verander dan de naam van de werkgroep weer terug naar de goede werkgroep en start opnieuw op.

Doe dit met alle computers

Self reflection is the school of wisdom