[c++] compile probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
Het is heel simpel ik prog wat (compile -> build) dan gooi ik de exe in een zip naar een maat van me, en hij krijgt de melding: CC326MT.DLL missing.

K'heb natuurlijk al het nodige zoekwerk verricht, maar kan eigenlijk niks vinden over die foutmelding :?

borland c++ 6.0 (build 10.157) (mocht dat van belang zijn?)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die maat van je, mist de C++ runtime files. Die moet ie even downloaden/installeren, en dan werkt het wel :)

zoek en vind

edit:
:>

[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 13-03-2006 18:41 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Ten eerste, dit is geen compile probleem,dit heeft te maken met een shared library van borland die op de pc van je vrind niet aanwezig is. Borland applicaties zijn afhankelijk van een library. Zoek eens op google ;)

edit:

net te laat :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 18:38 ]

• hilbren
Ok thx, dus dit is niet zo te compilen zodat het op elk willekeurige pc gaat werken?

Waarom werkt het wel als ik hetzelfde doe in delphi, dat is ook borlandspul...

EDIT:

Het probleem is nog steeds niet opgelost! het ligt dus niet aan het hele runtime gebeuren...

[ Voor 27% gewijzigd door hilbren op 13-03-2006 18:50 ]

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:51

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen kun je in de project opties (bij de linker opties) van je C++ project volgens mij aangeven dat hij moet builden met 'static libraries'. Dit betekent dat de C Runtime Library met je executable wordt meegelinkt.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

hilbren schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:41:
Ok thx, dus dit is niet zo te compilen zodat het op elk willekeurige pc gaat werken?

Waarom werkt het wel als ik hetzelfde doe in delphi, dat is ook borlandspul...
Volgens mij is dit niet zo te compilen nee. Je zult er dan een installer omheen moeten hebben die de runtime files voor je installeerd op de pc in kwestie. Dat kan wel :)
Het kan ;)

Daarnaast kent Delphi geen runtime files, daar zit alles in de .exe meegebakken. Dat is ook de reden waarom die .exe's (vaak!) zoveel groter zijn dan die van C++ ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 13-03-2006 18:43 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Dat moet je aan borland zelf vragen, vindt het zelf ook niet handig namelijk, en iets van borland++ naar msvs te porten is ook niet te doen, dus heb een paar projectjes die nooit zijn afgekomen door dit. Ik vind dit het enigste wat jammer is aan borland, voor de rest top-spul ;) Maar ik denk gewoon dat het niet anders kon, omdat borland een frame-work gebruikt voor windows-progs(niet command-line) dat nou eenmaal niet compatible is met het MS (windows)-framework. Dus hebben ze een runt-time library ertussen gegooid om MS-framework met borland-framework te koppelen.

edit:

weer te laat en nog incorrect ook 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 18:48 ]

• hilbren
MrHuge schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:43:
Om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen kun je in de project opties (bij de linker opties) van je C++ project volgens mij aangeven dat hij moet builden met 'static libraries'. Dit betekent dat de C Runtime Library met je executable wordt meegelinkt.
Vet dat werkt, heel erg bedankt voor jullie soms iets te snelle reacties! ;)
Pagina: 1