Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Forum gehackt, maar niets in accesslog

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het geval:

Wat vrienden van mij en ik hebben een forum. Het betreft Simplemachines. Nu is er dus gister iemand geweest die ons forum gehackt heeft.

Althans er staat: You Are HACKED BY ALEKS

Nu dacht ik slim te zijn en mijn accesslogs er op na te slaan.

Door op de ftp te kijken naar de file die gister gewijzigd was, heb ik kunnen zien dat dit om 21:21:00 uur gebeurt is. (opvallende tijd trouwens)

Maar als ik nu in mijn accesslog kijk, is er op dat tijdstip helemaal niemand geweest die verbinding heeft gemaakt met onze site.

Is er nu een fout in onze acceslog of heeft deze meneer een of andere truc toegepast?

Het lijkt me stug dat de serverdatum niet goed staat eigenlijk.
Iemand een idee hoe ik achter het ip van deze vent kan komen? Ik stel zijn provider namelijk graag op de hoogte.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 18:32 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
als hij je forumpje gehacked heeft, en je gebruikt passwords voor meerdere dingen zou het zo kunnen dat hij ook handmatig je access.log geedit heeft ;)

verder kan hij ook gewoon veel eerder zut uitgevoerd hebben, je wachtwoord onthouden, en via ftp je zooi geedit

ow en over die serverdatum:
is het wel nederlandse server? anders zit je met tijdzone verschil he ;)

[ Voor 17% gewijzigd door BasieP op 13-03-2006 18:33 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
hmm wat dat betreft kun je wel eens gelijk hebben.

het lijkt wel alsof mijn ftp transfer log helemaal weg is. Vanaf 4 maart heb ik geen ftp transfer meer in mijn log staan.

Dat wordt ff me wachtwoorden veranderen dan. Maar hoe kan iemand achter mijn password komen? :S

• BasieP
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:37:
hmm wat dat betreft kun je wel eens gelijk hebben.

het lijkt wel alsof mijn ftp transfer log helemaal weg is. Vanaf 4 maart heb ik geen ftp transfer meer in mijn log staan.

Dat wordt ff me wachtwoorden veranderen dan. Maar hoe kan iemand achter mijn password komen? :S
Door slechte beveiliging (inkoppertje)
me glaze bol is kapot, dus weet zo niet wat het bij jouw is, maar er zijn hier vast wel mensen die je willen helpen met beveiligen, maar iets meer info is dan wel gewenst..

check eerst eens of die forum software van je niet toevallig security problemen heeft

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:37:
Daarover kun je het beste even bij simplemachines kijken. Als het geen bekende van je is die dit gedaan kan hebben, is het vaak een exploit in de forum software. Dus eerst eventjes bij hun kijke of er misschien recente exploits gevonden zijn :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:39:
[...]

Door slechte beveiliging (inkoppertje)
me glaze bol is kapot, dus weet zo niet wat het bij jouw is, maar er zijn hier vast wel mensen die je willen helpen met beveiligen, maar iets meer info is dan wel gewenst..

check eerst eens of die forum software van je niet toevallig security problemen heeft
Ik heb wel eens wat gehoord over defacen van fora. Dit lijkt er behoorlijk veel op. Aangezien er ook een file is ge-edit die behoorlijk diep in de ftp staat.

Als meneer in mijn FTP is gekomen, waarom zou hij dan niet meteen de frontpage gedaan hebben.

Maar zou hij dan ook via dat forum bij de accesslog kunnen komen? Dat lijkt me erg stug.
Ik ga even checken op de site van t forum.

• BasieP
die knakker wou waarschijnlijk alleen zijn naam op je site zetten (defacen dus)

wat ie kon doen en wat ie heeft gedaan boeit niet, het gaat er om dat hij (en niemand anders) het ooit zou mogen doen.

en das beveiliging van jouw kant :)

Verwijderd

Topicstarter
Ah lees net ook een mailtje van mijn hosting bedrijf.

Vannacht zijn we aangevallen door een Joomla worm:
STONE INTERNET SERVICES System Message:

13/03/2006 12:23 AM
- Joomla Hack

Some users have been hit by a Joomla worm.

You should allways keep your third site software up to date as every update had fixes to mayor security holes.
We urge our users to update all PHP driven software to the latest version to prevent this in the future.

To fix: simply reupload your standard template.

The latest joomla version can be found here: http://forge.joomla.org/s...omla/frs.joomla_1_0.1_0_8

Thank you.
En op de joomla site staat: