De accu van mijn Honda CR-V (1998) is binnen een maand zo leeg als ik weet niet wat. De andere auto kan gewoon >2 maanden blijven staan, en ik kan zonder problemen starten. Wat zou de lekstroom kunnen zijn? Heb al gecontroleerd op lampjes oid, maar daar ligt het niet aan. Startonderbreker? Zou kunnen, maar het is een elektronische; hij krijgt de start-key dmv de chip in de contactsleutel, kan daarvan dus niet de stekker eruit trekken.
Alarminstallatie? Ergens een draad tegen (de) massa liggen? Kan vanalles zijn IMHO. Meten is weten 
Misschien blijft je kofferbaklampje wel branden
Misschien blijft je kofferbaklampje wel branden
[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 13-03-2006 18:08 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
RobIII schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:07:
Alarminstallatie?
Ergens een draad tegen (de) massa liggen?
offtopic:
(Je bent overigens goed bezig in TFV)
offtopic:
thanx!
thanx!
Geen alarm, die zit niet in de auto. Zal nog even controleren op loslopende draden...
hoe oud is de accu?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
volgens mij gewoon net zo oud als de auto, zo'n 8 jaar dus.
Heb je al een "zuurmeting" (weet ik hoe dat heet) laten doen in de garage? Kan goed zijn dat je accu "op" is op zo'n leeftijd lijkt me.mcandor schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:15:
volgens mij gewoon net zo oud als de auto, zo'n 8 jaar dus.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Pleur dat ding toch gewoon weg. Die is 8 (acht) jaar oud. Een nieuwe batterij kost rond de 60 euro, daar ga ik niet voor liggen kloten met niet starten omdat de oude batterij nog misschien wel 4 maanden mee kan gaan volgens de meting.RobIII schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:17:
Heb je al een "zuurmeting" (weet ik hoe dat heet) laten doen in de garage? Kan goed zijn dat je accu "op" is op zo'n leeftijd lijkt me.
[ Voor 38% gewijzigd door Chevy454 op 13-03-2006 18:19 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
moet toch nog te doen zijn, of is 8 jaar echt te oud?
Zal even kijken of ik een zuurmeting kan laten doen , hoe duur is dat ongeveer?
Eensch, ik zou ook voor een nieuwe gaan, maar ik weet niet wat het budget van TS is, en een "meting" doen ze vaak gratis. Kijk ook meteen even of 'ie nog vol is (als in: of het "spul" hoog genoeg in de accu staat, anders even bijvullen met gedestilleerd water (heb ik me laten vertellen) om het nog even uit te zingen). Maar goed, wat dat betreft ben ik ook nog redelijk n00bChevy454 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:18:
[...]
Pleur dat ding toch gewoon weg. Dat is 8 (acht) jaar oud.
Zoals ik al aangaf is het vaak gratis (tenminste, bij de 3 garages die ik ken). Ze gooien er dan een soort staafje met drijvertje ofzo in en kijken of 't drijvertje genoeg drijft (=goed). Is kleine moeite voor ze. Ik doe dit meestal even voordat ik op vakantie ga (samen met een grote, grote beurtmcandor schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:20:
moet toch nog te doen zijn, of is 8 jaar echt te oud?
[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 13-03-2006 18:22 ]
Over mij
voor zover ik weet is een accu na 4-5 jaar toch echt wel op z'n eind
gewoon vervangen dus
gewoon vervangen dus
Pagina: 1