Toon posts:

Labtec boxjes en SB Live

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een soundblaster live. Ik heb er labtec 4 speaker surround setje bijgedaan..
Kan ik in plaats van de achterste 2 boxies ook via mijn stereo beluisteren.. Het werkte niet door de stekker van de stereo op de plek van de achterste spiekertjes op de subwoofer te plaatsen..

Hoe moet dat als het kan??

Verwijderd

Waarom steek je het stekkertje van je versterker niet gewoon in de rear-uitgang van je SBLive ipv in de subwoofer?

Verwijderd

Topicstarter
Gaat dan niet dat woofer effekje weg?? Of is dat bij een versterker toch al wel lekker geregeld..
Moet zeggen dat het met woofer wat mooier klinkt dan door mijn "gewone" speakers...

Verwijderd

Je blijft toch de frontspeakers gebruiken en die zitten, neem ik aan, aangesloten op de subwoofer. Het is dan een 2.1 opstelling en de bassen voor de sub blijven. De subwoofer speelt geen rol in de positionering van het geluid, maakt alleen de bassen en die blijf je houden. Als je dan je versterker aansluit op het rear-kanaal doet de subwoofer voor dat kanaal niet mee inderdaad, maar een versterker produceert ook bassen via je gewone speakers. Het wordt dus en en :)
Probeer het gewoon, klinkt het goed, dan zo laten en anders alleen die lab-tecs gebruiken. Het is volgens mij niet mogelijk je versterker op die subwoofer aan te sluiten (de sub is ook een versterker). Misschien kun je je gewone speakers erop aansluiten, maar of dat zinvol is, vraag ik me af (ivm wattage/vermogen e.d)

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Ik heb nu die geowne speakers op de rear uitgang staan. Ik ga nog ff voor een goed splittertje kijken. Dan heb ik zowel die labtec rears en de gewone spiekers achter me blazen, of er wat van ga merken is de vraag. Maar anders staan die labtecjes er zo jammerlijk bij..
Die SBLive is nogal krap van achteren, waardoor er echt geen millimeter ruimte is voor..'S irritant...nog een niewe splitter gaan kopen ook...kost me weer 2 piek.. :(

Ik vind trouwens wel dat die labtecs gauw gaat zoemen... bij sommige tonen klinkt dat niet fijn..