Zalman VF700-alcu opnieuw plaatsen- HOE?

Pagina: 1
Acties:

• Ebfoto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 18:38
Mijn oude radeon 9800 pro heeft het begeven en dus heb ik een "nieuwe" tweedehandse op de kop getikt. Ik wil graag mijn Zalman VF700-alcu er weer op zetten. Dat is natuurlijk geen probleem maar waar ik mee zit is dit:

Hoe krijg ik het beste de oude geheugblok koelertjes eraf en nog beter HOE kan ik ze het beste bevestigen op de nieuwe kaart. Het zelfklevend vermogen van die blokjes is natuurlijk weg.

Andere optie: eraf laten! Kan dat geeft dat geen problemen? ( ik ben absoluut geen overclocker..ik ga voor stilte)

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:08
Als er geen heatsinks op je oude mem zat is 't ook niet noodzakelijk met een andere koeler, het grootste deel van 't ram op graka's heeft niet per sé koeling op 't ram nodig, 't kan natuurlijk helpen.

Verwijderd

g7142h01 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:58:
Hoe krijg ik het beste de oude geheugblok koelertjes eraf en nog beter HOE kan ik ze het beste bevestigen op de nieuwe kaart. Het zelfklevend vermogen van die blokjes is natuurlijk weg.
Als het zelfklevend vermogen weg is, mag het toch geen probleem zijn om ze eraf te krijgen? :) Anders warm laten worden, dan wordt het weeker. Niet zomaar eraftrekken maar rotatiebeweging mee maken tot ze los genoeg zitten, dan kan je ze eraftrekken.
Andere optie: eraf laten! Kan dat geeft dat geen problemen? ( ik ben absoluut geen overclocker..ik ga voor stilte)
Als er standaard geen sinkje opzaten kan dat geen kwaad.

Beste manier (maar wel permanent) om ze terug te bevestigen: Arctic Silver Thermal Adhesive _/-\o_ veel beter dan thermal tape

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

g7142h01 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:58:
Mijn oude radeon 9800 pro heeft het begeven en dus heb ik een "nieuwe" tweedehandse op de kop getikt. Ik wil graag mijn Zalman VF700-alcu er weer op zetten. Dat is natuurlijk geen probleem maar waar ik mee zit is dit:

Als je de koelertjes gewoon met de dubbelzijdige kleeftape erop hebt gezet die er standaard opzit kun je ze er zonder problemen aftrekken. (dat kleven vermogen is sowieso al niet zodanig dat je iets kan beschadigen).

Wat ik daarnaast altijd doe is de dubbelzijdige tape eraf pulken en gewoon koelpasta gebruiken om op het geheugen. (wel ietsje meer dan je normaal op een core doet... als je tenminste weet hoe dun de verhouding daar daadwerkelijk moet zijn... sommige mensen smeren gewoon een laag van meer dan 1mm over heel dat ding).

In ieder geval... als je de juiste hoeveelheid koelpasta gebruikt dan zuigen de geheugen sinkjes zich als het ware vast op het geheugen en blijven ze gewoon zitten.

Daarnaast is het inderdaad helemaal geen ramp als je de geheugen sinkjes niet gebruikt.
Standaard word het geheugen op de 9800 pro ook niet gekoeld dus...
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:02:
[...]
Beste manier (maar wel permanent) om ze terug te bevestigen: Arctic Silver Thermal Adhesive _/-\o_ veel beter dan thermal tape
Adhesive zou ik zeker niet gebruiken.
De sinkjes zijn licht genoeg om te blijven zitten met koelpasta en adhesive is link als het gaat om verwijderen van de koelblokjes. (En als je het dus verkeerd mengt waarna je de sink plaatst en de koeling is niet goed dan ben je dus al de lul want dan kun je harde adhesive van je geheugen af gaan proberen te krijgen wat dus echt nooit netjes lukt... beste manier is invriezen en voorzichtig afbreken).

Gelukkig is dit geen probleem, ik zou geen adhesive gebruiken omdat dit dus veel te hardnekkig is.
Geheugensinkjes zijn voor deze kaart sowieso niet noodzakelijk, tenzij je gaat overclocken.
(Radeons lopen altijd heel heet op het geheugen, maar stock zijn er geen problemen).
Ik zou dus gewoon koelpasta gebruiken, kun je altijd zonder problemen weer los krijgen.

[ Voor 55% gewijzigd door Da_maniaC op 13-03-2006 18:08 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

DJ_The_SP schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:03:
Adhesive zou ik zeker niet gebruiken.
De sinkjes zijn licht genoeg om te blijven zitten met koelpasta en adhesive is link als het gaat om verwijderen van de koelblokjes. (En als je het dus verkeerd mengt waarna je de sink plaatst en de koeling is niet goed dan ben je dus al de lul want dan kun je harde adhesive van je geheugen af gaan proberen te krijgen wat dus echt nooit netjes lukt... beste manier is invriezen en voorzichtig afbreken).
Is idd wel permanent, maar de warmteoverdracht is beter dan welke andere manier ook.
Je moet natuurlijk ook niet gaan beginnen te knoeien en het zodanig verkwanselen. Je kan altijd eerst eens proberen met iets ontschuldig, maar het ging bij mij perfect. Verhouding moet gewoon fifty-fifty zijn. Beide componenten geleiden, dus ook al kan je niet heel exact deze verhouding mengen, het gaat altijd goed geleiden.

Gewone AS5 lijkt me idd ook wel goed genoeg om de sinkjes erop te houden. Wel eerst goed laten liggen (drogen) vooraleer de kaart in te bouwen en de sinkje sondersteboven te laten hangen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zelf had ik van die blauwe zalman heatsinkjes op mijn XFX 6800LE zitten, toen die kapot ging heb ik ze er af gehaalt maar kwam er al snel achter dat ze niet op mijn nieuwe Leaktek 6800LE konden zonder het thermaltape te vervangen.

Aangezien ik nergens dat thermaltape makkelijk kon vinden heb ik het maar met Arctic Silver Thermal Adhesive gedaan.

Tis jammer dat het permanent is maar werkt zeker stukken beter dan andere manieren.

Verwijderd

Ik heb ook al een review gelezen waarin de reviewer, de ASTA mengt (met fifty-fifty verhouding) om vervolgens dit mengsel nog eens te mengen met gewone AS5 (met verhouding: 1/3 ASTA (dewelke op zich al fifty-fifty was dus) en 2/3 gewone AS5.
Kleefde goed, maar krijg achteraf nog wel zijn sinkjes los.

Ok is omslachtig, maar het is een optie. Alles hangt af van hoever de TS wil gaan.
Pagina: 1