Toon posts:

Dual Port Netwerkkaart met 1 IP-adres?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wij hebben hier een aantal computers staan waar Intel Pro 100 MT dual port server adapter kaarten in zitten. Het bedrijf dat deze kaarten heeft geplaatst is echter de manuals kwijt en deze kan ik ook niet terugvinden op internet bij Intel. Hierdoor zitten wij met een aantal vragen die we graag beantwoorden willen hebben.

Het belangrijkste wat ik wil weten is of het mogelijk is om 1 IP adres te configureren voor beide poorten waarbij de ene poort het overneemt van de ander op het moment dat een netwerk uitvalt. Ik heb ergens gelezen dat dit mogelijk zou moeten zijn met de PROset II software, maar hier ben ik niet zeker van.

Ik heb het een en ander gelezen over 'teaming', maar hier worden telkens meerdere kaarten genoemd en niet 1 zoals hier het geval is.

Kan de ene poort het dus overnemen van de ander op het moment dat 1 van de netwerken uitvalt?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ik heb deze kaart niet, maar vaak is het zo dat je 'trunking' of 'VTP' in kan stellen, vaak zorgt dit voor een 'backup-route' als de eerste plug verbroken raakt.
Soms heb je er wel een speciale switch voor nodig.

Een andere optie is de 2 links als één grote link laten werken, vaak ondersteunen kaarten óf dit, óf de andere manier, en ze worden vaak beide trunking genoemd. Let op welk doel je moet hebben!

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:51:
Het belangrijkste wat ik wil weten is of het mogelijk is om 1 IP adres te configureren voor beide poorten waarbij de ene poort het overneemt van de ander op het moment dat een netwerk uitvalt. Ik heb ergens gelezen dat dit mogelijk zou moeten zijn met de PROset II software, maar hier ben ik niet zeker van.

Ik heb het een en ander gelezen over 'teaming', maar hier worden telkens meerdere kaarten genoemd en niet 1 zoals hier het geval is.

Kan de ene poort het dus overnemen van de ander op het moment dat 1 van de netwerken uitvalt?
Jazeker, met ProSet 2 kan dat. Je kunt de kaart instellen als fouttolerant, waarop de kaart bij een verbindingsprobleem op één poort de andere inschakelt en het verkeer daarover het netwerk opgooit. Teaming heb je in meerdere vormen (ik geloof 3 of 4), dit is er één van, en het is inderdaad soms onduidelijk wat er nou precies ondersteund wordt door hardware.

(edit): drie dus, volgens Intel. Kijk effe hier onder het kopje Teaming Features, volgens mij kom je met die link al een heel eind. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 20:28 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:51:
Hoi,

Wij hebben hier een aantal computers staan waar Intel Pro 100 MT dual port server adapter kaarten in zitten. Het bedrijf dat deze kaarten heeft geplaatst is echter de manuals kwijt en deze kan ik ook niet terugvinden op internet bij Intel.
Al eens op support.intel.com op het knopje "advanced search" geklikt; de zoekterm "manual" ingetikt en je adapter geselecteerd uit het drop-down listje?
Dan vind je http://www.intel.com/support/network/sb/cs-009747.htm

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:29:
[...]
Al eens op support.intel.com op het knopje "advanced search" geklikt; de zoekterm "manual" ingetikt en je adapter geselecteerd uit het drop-down listje?
Dan vind je http://www.intel.com/support/network/sb/cs-009747.htm
Tuurlijk heb ik als eerste op de intel site gekeken. Het werd mij alleen niet helemaal duidelijk hieruit of het mogelijk was dus vandaar mijn vraag. Daarnaast is de pagina waarnaar je verwijst geen echte manual zoals ik die bedoelde....

Met Proset 2 is het dus mogelijk, dan ga ik hier verder mee aan de slag. Als dit namelijk niet mogelijk was geweest dan waren we op zoek gegaan naar alternatieven. Bedankt voor dit antwoord!