Toon posts:

Usb2 wilt maar niet werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb onlangs een externe hdd gekocht. Die normaal gezien op usb2 zou moeten werken. Maar op mijn vaste pc wilt die dat dus maar niet doen. Op mijn laptop geen probleem, maar op mijn vaste pc wil het maar niet werken. Iemand een id hoe ik dit werkende krijg? Want voor kleine bestanden is usb1 niet erg maar voor groote is het een echte nachtmerie.
Als ik mijn hdd insteek komt erop dat het sneller kan werken als je het op een andere poort aansluit.

specificaties:
MB: gigabyte GA-7VA
512Mb ram
2000+ athlon
externe hdd: maxtor 160Gb in akasa enclosure

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Dan heb je geen USB-2 aansluiting.... moet je een PCI kaartje met USB-2 aansluitingen kopen.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Undertaker2 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:46:
Dan heb je geen USB-2 aansluiting.... moet je een PCI kaartje met USB-2 aansluitingen kopen.
Het moederbord heeft gewoon usb2 support.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Topicstarter
Jawel hoor. sta zelfs in het boekje van het MB. Zo ver was ik ook al wel om dat eerst eens te checken. Denk eerder dat het een soft prob is.. maar ik vind het maar niet wa ik kan doen

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:08

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Heb je nog andere USB 1.1 apparaten aangesloten terwijl je de 2.0 harddisk eraan hebt hangen?
Een 1.1 apparaat slowt namelijk alle andere 2.0 down naar 1.1...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
je geeft niet erg veel info, maar heb je de usb 2.0 drivers wel geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja er hangt een usb1 apparaat aan. een usb muis. Usb2 drivers zijn geinstalleerd. Die van VIA, die stonden op een cdtje bij mijn mb

Afbeeldingslocatie: http://img370.imageshack.us/img370/2121/usb25mq.th.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 18:46 ]

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Staat je bios goed ingesteld?

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Als je nog een PS2 muis hebt liggen of er eentje kan lenen, hang die dan eens aan je muispoort en start de boel met alleen die 2.0 harddisk aan je usb-poort. Goede kans dat hij dan wel 2.0 snelheid levert. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
da ga ik direct eens poberen. Kzal de muis op ps2 hangen. en gewoon in bios instellen dat het alleen usb 2 is.

Bedankt alvast ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer eens nieuwe VIA drivers dan, zullen er vast al wel zijn :)
Check overigens ook je BIOS even of je USB 2.0 wel uberhaupt aan hebt staan - dat willen sommigen nog wel eens vergeten namelijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Usb2 staat wel degelijk aan. Nu is de hdd de enigste die nog aan usb poorten hangt. maar hij blijft dit geven:
Afbeeldingslocatie: http://img486.imageshack.us/img486/627/usb222bp.jpg
en wanneer ik op dat bericht click krijg ik dit...
Afbeeldingslocatie: http://img363.imageshack.us/img363/4977/usb235cz.jpg

Verwijderd

Andere USB poort proberen ;)

Verwijderd

Topicstarter
jah das nogal logisch. maar dat werkt ook nie...

Verwijderd

Topicstarter
niemand een id?

• jhonniedj
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-02 22:04
sp1 of hoger voor windows xp installen, of indien anders besturingsprogramma's (win 98 bijv) van de website van de leverancier halen..

Anders ff kijken of er nog meer op usb staat.. nog meer opslagapparaten..

En natuurlijk even kijken in de bios of er iets staat over usb 1.1 support en usb 2 support
boekje helpt je daar wel bij (of delete in bios indrukken en zelf uitvogelen ;) )

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hmm, bijzonder vreemd... alsof de poorten achterop je kast stiekem geen 2.0 zijn maar 1.1 en vermeld als 2.0.

Wel gek dat als je er op klikt hij zegt dat er 6 unused ports zijn terwijl er eentje bezet zou moeten zijn, je zit echt achterop en niet stiekem op de front usb's ofzo van je kast? :P die willen nog wel eens 1.1 zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor ik heb alle poorten al afgegaan. Alles inde bios staat goed. usb2 staat enabeld... Ik heb al nieuwe drivers geinstalleerd. maar zonder enig resultaat.. best wel vervelend dat ik dit niet op usb 2 krijg... heb echt al bijna alles geprobeert voor ik het op het forum zette..

en sp2 staat er al op

Afbeeldingslocatie: http://img484.imageshack.us/img484/4168/usb247zp.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 23:20 ]

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hier misschien nog wat leuks:
http://www.sourcequest.com/
Ze bieden een test-tool aan om je USB poorten te checken... :)

Ik heb hier even zitten kijken:
http://www.gigabyte.com.t...fault.aspx?Keyword=GA-7VA
Gewoon naar de bios + drivers van je moederbord... voor de normale releases zijn er geen echte bios updates geweest waarin ze een usb-probleem kenbaar maken :? .

[ Voor 49% gewijzigd door Dark Blue op 13-03-2006 23:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
i know.. heb ik ook al naar gekeken. Hier is ne print screen van het tooltje dat je me hebt aangeraden
Afbeeldingslocatie: http://img211.imageshack.us/img211/7631/usb251tv.th.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 23:43 ]

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ken het ook pas sinds 5 minuutjes Googlen hoor! :) helpt het je wat?

Wat gek, hij beweert hier dat je 'm toch echt op een andere poort dan 1 van die 6 2.0's hebt zitten. 8)7 jouw computer is best wazig, weet je dat...

[ Voor 52% gewijzigd door Dark Blue op 13-03-2006 23:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt er stilaan knetter gek van... ik weet echt niet meer wat ik in godsnaam nog zou kunnen proberen

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 23:54 ]

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-01 16:36
Kun je hem niet aansluiten op die HCD3?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:39

E-Vix

Nu met sneeuw!

Waarschijnlijk zijn de poorten achter op je MB 1.1, en heb je op je moederbord nog een aantal headers waar je een bracket op aan kunt sluiten die dan 2.0 zijn. Kijk even in je handleiding welke poorten er allemaal 1.1 en welke er 2.0 zijn.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Overal waar ik hem aansluit blijft het usb1.1... volgens het boekje zijn ze allemaal usb2.0...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 23:58 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien heel voor de hand liggend, maar weet je 100% zeker dat je externe kast wel een USB 2.0 interface heeft :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Spivvi
Maar je hebt toch 6 poorten en er zijn 12 geinstalleerd, dat klopt dus niet.
Mss kun je alle VIA Rev dingen even deinstaleren (HCD 0 t/m 2) en kijken of hij dan automatisch de 2.0 (HCD3) poorten pakt.

Verwijderd

Topicstarter
Niet gewoon zeker maar 300% zeker.. deze werkt namelijk wel op mijn laptop op usb 2.0

Die 12 poort klopt idd niet.. maar als ik deze remove installeerd hij deze direct terug

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 00:03 ]

• Spivvi
Je kunt ze toch ook gewoon uitschakelen?

Verwijderd

Topicstarter
en als ik de andere poorten root hubs verwijder buiten de usb 2.0 hum. dedecteerd hij nix meer.. wat nogal logisch denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Als ik ze uitschakel. zie screenshot. Dedecteerd hij niets meer als ik de hdd in of uitschakel en als ik 1 laat staan waarop hij aanhangt, is het usb1.1

Afbeeldingslocatie: http://img461.imageshack.us/img461/6140/usb261co.th.jpg

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:28

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Bij onze pc thuis krijg ik ook dit probleem. Het is me nog niet gelukt dit te verhelpen (Asus A7-v880 moederbord, echt USB 2 poorten dus) Via drivers installeren maakt niks uit, ook windows standaard maakt niks uit. Ik zit dus ook met de handen in de haren...

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
ik ken het gevoel. zo de drang om te voelen of als de pc ff vliegt en hard land dat het dan zou werken :)
khoop dat iemand me hier ga kunne helpen.. :/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 00:12 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Je hebt het over drivers die op de CD stonden. Die moet je juist niet installeren, aangezien er geen drivers voor XP zijn, deze zitten standaard in SP2 verwerkt. Ik zou toch eens kijken naar een systemrestorepoint

Verwijderd

heb je toevallig een USB2 hubje liggen? zet dat er eens tussen dan?

Verwijderd

Topicstarter
Neen ik heb geen usb hub. Vroeger had ik SP1 geinstalleerd staan maar toen werkte het ook al niet. Dus nu heb ik onlangs SP2 geïnstalleerd. Maar zonder enig succes...

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
ik heb een oude pc, met 2 usb 1.1 poorten. ik heb eens geprobeerd een usb2.0 kaartje te installeren, allemaal gedoe, met rebooten en drivers instaleren op een erg vage manier. ( ok, t was van trust, maar dat zou niet uit mogen maken)
die werkte dus NIET. in de winkel nog gezeur gehad met dat de pci interface te langzaam zou zijn ed.
uiteinbdelijk toch mijn geld terug gekjregen.
ik heb later een conceptronic kaartje gekocht
in de pc bouwen en werken. geen geodoe met drivrs ed.

die van trust was ook van via, te wazig voor woorden.

kijk eens in je kast of er andere aansluitpunten voor usb 2.0 zijn?
en kijk eens in het boekje wat de snelheid van d usb poorten zijn.

je hebt nl. low speed, high speed en full speed.

( 1.1 mbit,12 ,bit en 480 mbit per seconde, maar ik weet niet of 480 nu full speed of high speed genoemd wordt)

ook als niet de snelste snelheid wordt ondersteund kan de controler als usb 2.0 worden uitgescholden, dat is niet illegaal, maar daarmee bedondert de fabrikant je uiteraard wel als j niet oplet.

• Apie!
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

Heb je al geprobeerd om de USB controller in de Device Manager te verwijderen en opnieuw te laten detecteren? Bij mij hielp dat.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Apie! schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 09:49:
Heb je al geprobeerd om de USB controller in de Device Manager te verwijderen en opnieuw te laten detecteren? Bij mij hielp dat.
Dat kan soms helpen ja.

VIA USB2 poorten (onboard of van een kaartje - Sweex, Trust of Q-tec, dat boeit niet) werken soms gewoon niet op de juiste snelheid. Als je dan inderdaad een Conceptronic kaartje erin prikt werkt het wel.
Helaas is via dus nog steeds een budget merk (dat ik dus zoveel mogelijk vermijd). Helaas zijn die andere kaartjes veel duurder (bijv. 20 euro voor een 2-poorts USB2 kaartje versus 12 euro voor een 5-poorts Q-tec). Maar goed, urenlang emmeren met je USB-poorten is ook waardeloos.

[ Voor 21% gewijzigd door pinockio op 14-03-2006 09:55 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

jongens vergeten we niet wat. we praten over windows hier hea. en de moederbord drivers voor usb2.0 zijn geinstalleerd allemaal moi lief een aardig. maar vergeet je de windows drivers niet. er wordt gezegt dat als je sp1 naar sp2 upgrade niet altijd je drivers worden geupdate naar 2.0. en soms ook niet als je windowsxp opnieuw installeer met sp2. ik zal ff de link opzoeke waar ik vroeger de drivers vandaan toverde want had ook eerst het probleem. wat je wel eerst even kan proberen is inderdaad heel je usb apparaten uit je apparaatbeheer te verwijderen en dan opnieuw te laten detecteren. anders heb je straks de link wel naar die drivers. en als dat niet werkt. ben je genaait.

haha

>:)

de link
http://www.usbman.com/Drivers%20and%20Patches.htm

voordat ik het vergeet helemaal onderaan kijken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 09:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles al verwijderd al meermaals en dan detecteerd hij terug die oude drivers. Ik ga eens porberen om ze handmatig te verwijderen in de win drivers folder. mss dat ik dan wel iets kan forceren. Ik hoop dat het werkt. Het is wel de laatste keer dat ik iets koop met een VIA chipset..

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik niet installeren. Heb al SP2

*

Windows XP USB 2.0 - Use Service Pack 1
*

Windows XP SP1 USB 1.1 & 2.0 Update

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand een id?

• Apie!
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

offtopic:
omg wat wordt ik afgeleid door jouw nick. Denk dat ik steeds naar m'n eigen voornaam zit te kijken : Jornack :/

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
Zoek in de map c:\windows\inf naar de juiste inf files van je via usb drivers die je zelf hebt geinstalleerd.
Zelf geinstalleerde drivers krijgen altijd de naam oem*.inf (*=cijfer)
Al die andere .inf files kun je dus negeren, zodra je die gevonden hebt verwijder ze, gooi dan je usb uit apparaatbeheer weg en laat ze herdetecteren.
Doordat je die .inf files hebt verwijderd kan Windows die niet meer vinden en zal zijn eigen usb drivers gebruiken.

Check ook je bios goed mbt de usb 2.0 settings speed... Je hebt hi-speed en full speed..
Als die fout staat werken je usb2 poorten op 1.1 snelheid

[ Voor 15% gewijzigd door Occy74 op 14-03-2006 21:01 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb alles weggedaan waar ik usb in kon vinden.
nu is er wel wat veranderd:
dit
Afbeeldingslocatie: http://img461.imageshack.us/img461/6558/usb28qm.th.jpg
is dit geworden.
Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/6029/usb278nb.th.jpg
Maar het probleem blijft... het lijkt dat hij gewoon een usb hub te veel aanmaakt. Maar ik kan er maar niet op connecten. ik heb 6usb poorten maar kan op geen van deze connecten
Afbeeldingslocatie: http://img458.imageshack.us/img458/82/usb283aw.th.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand nog een id?? :Z
Pagina: 1