eerst ff mn pc:
dfi nf4 UT ultra-D (met pokkeherriemakende chipsetcooler)
X2 3800+
2x samsung schijven
antec sonata II kast
7900GTX of een 1900XTX in geval van de luchtkoeling (geldbesparing)
OCZ gold gxt 3200 2GB kit dual channel
de 2 cooling setups:
een zalman resorator (stilte voornamlijk) inc NB blok (past die op dit mobo icm de graka?) .. zit hier nog OC potentieel in? want dat ben ik wel van plan.... plus nog 2 casefans van 12cm voor de hdds en mem.
setup 2 is combo van:
scythe SHOGUN icm papst 12cm fan
link voor keuze hier laat zien dat de shogun met papst superstil is en 3 graden warmer wordt dan een xp-90 met vantec tornado... wat n behoorlijke prestatie is...
zalman NB cooler passief (afgebroken pingeltjes anders pastie niet onder de graka)
accelerato X1 (of 2 whatever, weet zo niet welke voor nvidia is)
plus net als de resorator setup 2 casefans..
als ik niet voor de WC set ga, spendeer ik mn 100 euro die ie meer kost aan:
OF -de memkit naar 4000 ipv 3200 van t zelfde soort
OF -de amd van 3800 naar 4200
OF -de 1900XTX ipv nvidia 7900
dus: is WC die 100 euro extra waard? of kan k m beter in 1 van de andere onderdelen halen?
OC'en is wel mn doel, niet mn leven, ik wil wel n leuke oc halen met deze onderdelen, weet niet hoe goed de zalman koelt in vergelijking met n goeie luchtkoeler, aangezien de shogun bijna geen geluid maakt, de kast stil is en de koeling op de graka ook vervangen zou worden...
dfi nf4 UT ultra-D (met pokkeherriemakende chipsetcooler)
X2 3800+
2x samsung schijven
antec sonata II kast
7900GTX of een 1900XTX in geval van de luchtkoeling (geldbesparing)
OCZ gold gxt 3200 2GB kit dual channel
de 2 cooling setups:
een zalman resorator (stilte voornamlijk) inc NB blok (past die op dit mobo icm de graka?) .. zit hier nog OC potentieel in? want dat ben ik wel van plan.... plus nog 2 casefans van 12cm voor de hdds en mem.
setup 2 is combo van:
scythe SHOGUN icm papst 12cm fan
link voor keuze hier laat zien dat de shogun met papst superstil is en 3 graden warmer wordt dan een xp-90 met vantec tornado... wat n behoorlijke prestatie is...
zalman NB cooler passief (afgebroken pingeltjes anders pastie niet onder de graka)
accelerato X1 (of 2 whatever, weet zo niet welke voor nvidia is)
plus net als de resorator setup 2 casefans..
als ik niet voor de WC set ga, spendeer ik mn 100 euro die ie meer kost aan:
OF -de memkit naar 4000 ipv 3200 van t zelfde soort
OF -de amd van 3800 naar 4200
OF -de 1900XTX ipv nvidia 7900
dus: is WC die 100 euro extra waard? of kan k m beter in 1 van de andere onderdelen halen?
OC'en is wel mn doel, niet mn leven, ik wil wel n leuke oc halen met deze onderdelen, weet niet hoe goed de zalman koelt in vergelijking met n goeie luchtkoeler, aangezien de shogun bijna geen geluid maakt, de kast stil is en de koeling op de graka ook vervangen zou worden...