Fout bij partitioneren: JPG's niet meer leesbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb een aantal dagen terug een aantal partities proberen samen te voegen met Norton Partition Magic. Helaas gaf het programma bij het opstarten van de pc aan dat er een fout was opgetreden en dat ik moest herstarten. Na deze herstart bleek er nog een fout was opgetreden, en toen windows XP gestart was, bleken er een aantal partities verdwenen te zijn.

Vervolgens heb ik geprobeerd deze paritities te herstellen. Parititionmagic gaf aan dat hij 2 van de 4 paritities kon "undeleten", en met programma's als Easy Recovery, Disk Recovery, Disk Director, Filescavenger en Getdataback heb ik geprobeerd om de paritities en data terug te krijgen. Ook heb ik Testdisk geprobeerd, maar die gaf net als de andere programma's hetzelfde resultaat;

75% van de foto's op mijn media-partitie bleek onleesbaar! Zowel met Irfanview, ACDSee, Paint Shop Pro als de Windows Pictureviewer waren de JPG's onleesbaar (ongeldig bestandsformaat). De bestanden hebben wel de goede grootte (rond 1 mb allemaal), en de goede bestandsnaam.

Ik zit nu dus met veel onleesbare foto's, die voor mij een grote (emotionele) waarde hebben. O.a. foto's van mijn vakanties, uitjes, stages, etc etc, vrijwel allemaal onleesbaar!

Nu ben ik benieuwd of (en hoe) ik het voor elkaar zou krijgen om deze foto's weer te kunnen lezen, of misschien wil iemand het eens proberen? Dat zou heel erg fijn zijn! Hieronder volgt één van de vele foto's die niet meer leesbaar zijn:

http://www.dynamedia.nl/fokke/g/weekendje winterberg.jpg

(natuurlijk is het achteraf heel erg dom om met partities te gaan kloten zonder backup, maarja, da's achteraf, en ik ben me ervan bewust dat ik niet handig ben geweest. daar hoef ik dus niets meer over te horen...)

Verwijderd

klinkt als het probleem wat ik heb gehad met me mp3tjes,

ik heb toen allerlei programma's gebruikt om het te recoveren, maar het ging inderdaad zoals bij jou niet goed.

het beste programma wat ik destijds had en wat het meeste kon redden was GetDataBack
http://www.runtime.org/

ik hoop dat je er iets aan hebt,

en anders mocht het echt waardevol zijn kun je nog contact opnemen met Norman http://www.norman.com/Product/Services/Data_recovery/nl, die recoveren ook je harde schijf, maar tegen een heel fiks bedrag.

succes

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 17:07 ]

• PSU_freak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:50
Als ik de URL open met Firefox krijg ik: De afbeelding “http://www.dynamedia.nl/fokke/g/weekendje%20winterberg.jpg” kan niet vertoond worden, omdat ze fouten bevat.

Maar met internet explorer vraagt die als ik een filmpje wilt downloaden. Dit doe ik dan en dan zie ik een filmpje van 0 sec. met geluid erbij. (extentsie word dan automatisch mpeg)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Er zit geen enkele samenhang oid in de data. Ik vermoed dat de FAT gewoon naar een stukje willekeurige data wijst. Niet meer naar de fotodata. Ik vermoed dat je jezelf enorm hard voor je hoofd moet gaan slaan.

Een spatie in een link is trouwens niet toegestaan. Als je hem vervangt door %20 werkt je link wel.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Ikzelf heb hetzelfde probleem gehad, na installatie van een 300gb hd.

Ik heb het programma O&O Diskrecovery gebruikt. Deze was wel 10 uur bezig met indexeren van de hd. Maar daarna kon ik aangeven welke bestanden ik terug wilde hebben. Dus in jouw (en mijn geval) jpg files.
Terugzetten duurde weer 8 uur (40.000 files). Maar daarna waren alle foto's weer te zien in elk programma wat jij opnoemde.
Wel was de bestandsnaam aangepast. Maar dat deerde mij niet.

Dus dit tooltje verdwijnt nooit meer van mijn usb stick.
Ikzelf had hem gevonden via de bekende p2p netwerken. Maar nu ik het resultaat ken, wil ik er wel voor betalen. Ook op het werk dit programma aangeraden om aan te schaffen

Succes

ff link naar fabrikant toegevoegd : http://www.oo-software.com/en/products/en/news/20060209.html

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 17:10 ]

Verwijderd

als ik het plaatje download met IE maakt ie er een mpg van, open ik die in winamp krijg ik een foto te zien.

In Meiaplayer classic (van realalternative) kan ik de afbeelding opslaan als bitmap.

ff online gezet:
http://members.home.nl/bloemink/tim/winterberg.bmp

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 17:17 ]

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:46

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:10:
als ik het plaatje download met IE maakt ie er een mpg van, open ik die in winamp krijg ik een foto te zien.
Bij mij is het een mpg van 1 seconde ofzo (van een buschauffeur, met een landkaart op z'n stuur)...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• koelkast
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:10:

In Meiaplayer classic (van realalternative) kan ik de afbeelding opslaan als bitmap.

ff online gezet:
http://members.home.nl/bloemink/tim/winterberg.bmp
Hmm, ik herken deze foto absoluut niet. Het is in ieder geval niet van de vakantie in Winterberg. Heb je deze gewoon in IE geopend?
Ik ga eens kijken wat ik met O&O diskrecovery nog uit kan halen. Laat hem nog maar eens een nachtje stampen. Misschien helpt het nog... :|

Verwijderd

Ik heb hem in IE vanaf de server geopend, gedownload waarna het bestand als een mpg gezien werd.
Gesaved op de desktop en daarna geopend in media player classic.
Vervolgens in media player classic gekozen voor afbeelding opslaan.

Verwijderd

koelkast schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:10:
[...]

Hmm, ik herken deze foto absoluut niet. Het is in ieder geval niet van de vakantie in Winterberg. Heb je deze gewoon in IE geopend?
Ik ga eens kijken wat ik met O&O diskrecovery nog uit kan halen. Laat hem nog maar eens een nachtje stampen. Misschien helpt het nog... :|
Laat je nog even weten of het gelukt is ?

• koelkast
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 09:31:
[...]

Laat je nog even weten of het gelukt is ?
Het is helaas niet gelukt. Net als met alle andere programma's krijg ik een hele serie corrupte JPG's, gewoon weer dezelfde zijn corrupt.
Ik ben bang dat ik alles verder weg kan gooien :'(

Verwijderd

Balen voor je.

• koelkast
  • Niet online
Vandaag de firma Helpdisc gebeld (daar had ik 'm heengestuurd). Helaas konden zij ook niet meer dan zo'n 10% terugkrijgen, omdat de hele schijf in de war is gestuurd. Mede door het laten draaien van verschillende recoveryprogramma's van mijn kant.
Het heeft dus niet zoveel zin meer om er verder mee te gaan klooien vrees ik. Dit wordt formatteren, uithuilen en opnieuw beginnen. Helaas, helaas. Mijn les heb ik geleerd; backuppen. Nu heb ik een schijf over om mijn foto's op te zetten, en dat ga ik deze week nog regelen!
Pagina: 1