Toon posts:

Paginanummering in Word 2003 in een document met secties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Word document van ca. 150 pagina's. Dit document beslaat meerdere hoofdstukken.
Om de titel van het hoofdstuk in de kop-tekst te krijgen heb ik het document ingedeeld in meerdere secties, met behulp van section break. Dit gaat tot nu toe allemaal goed.
Ik wil nu echter in de footer een paginanummering toevoegen. Ik heb dit geprobeerd met behulp van het menu insert->Page number. Dit levert echter niet het gewenste resultaat. Word begint in iedere sectie opnieuw te nummeren, en dat is niet wat ik wil.

Zoeken met google levert als resultaat op om te werken met de link to previous button in de header en footer toolbar. Ik krijg dit echter niet voor elkaar. Iemand ideeën of tips?

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:54
Google heeft idd gelijk.
Maar er zijn meer manieren.
Je kan je hele header gelijk maken aan de vorige sectie, met de link to previous (de geselecteerde knop).
Maar daarnaast kan je met edit pagenumber
Afbeeldingslocatie: http://img486.imageshack.us/img486/9565/footer1bw.png
het derde knopje na insert autotext, instellen dat word doornummert of niet bij een sectieeinde.

[ Voor 4% gewijzigd door onkl op 13-03-2006 17:27 ]

Verwijderd

Bij de sectie waar je de paginanummer in wilt voeren kun je bij de opmaak van pagina kiezen voor doorlopen vanaf vorige sectie. Zet ook het selectievakje van nummer op eerste pagina aan. Als je dit vakje uitlaat mis je namelijk op de eerste pagina van de sectie de kop- en voettekst. Op de eerste pagina kan je dit uit laten, want anders heb je op je voorpagina ook de kop- en voettekst en dat is denk ik niet de bedoeling.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips. Met behulp van de tip van onkl is het gelukt!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:52

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als het je er alleen om gaat om de titel van ieder hoofdstuk in de koptekst te plaatsen is daar een veel betere manier voor.

Ik neem aan dat je titels allemaal opgemaakt zijn volgens hetzelfde profiel (kop1 ofzo). Plaats in de koptekst een veld STYLEREF naar kop1 en je krijgt netjes overal de titel te zien.

Geen gedoe met secties, die zijn daar niet voor bedoeld :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.