[XP] BSOD na BIOS reset.*

Pagina: 1
Acties:

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-03 09:32
Hoi,

Ik heb mijn BIOS gereset. Niks aan de hand, hij startte goed op. Nu wilde ik hem de keer erna weer aanzetten, maar na het windowsscherm met het bewegende balkje krijg ik een BSOD van minder dan een seconde, kan het helaas dus niet lezen. Het enige wat ik kan zien dat er veranderd is is dat ik na het scherm van "Press F2 for system menu" nog iets krijg met Primary Master: RAID schijfnaam
Seconday Master: Not detected. Maar ik heb helemaal geen RAID. Ik heb na de BIOS reset niks in de BIOS veranderd trouwens. Het mobo is een Asrock 939S56-M en XP Pro Ik hoop dat dit voldoende info is.

Verwijderd

Laat maar

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 16:42 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

F8 drukken, dan kun je reboot on error uitzetten. Dan kun je iig zien wat er misgaat.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:22

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

heb je misschien je Plug and Play OS veranderd?

Of misschien ACPI op Y / N gezet?

Als je 1 van deze twee aanpast ( terwijl je je OS hebt geinstalleerd ) dan krijg je een BSOD.

( althans bij Win2K en WinXP. )

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• --Christiaan--
KillerAce_NL schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:40:
F8 drukken, dan kun je reboot on error uitzetten. Dan kun je iig zien wat er misgaat.
Wanneer op F8 drukken, want van de boot tot aan dat gezeur van Windows van kies normaal opstarten of laatste juiste configuratie druk ik op f8 maar hij blijft rebooten.

Ik weet niet of ik aan ACPI heb gezeten, maar denk het niet. Plug en Play OS kan ik niet vinden.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoals je toch zo onderhand wel moet weten is het de bedoeling dat je een fatsoenlijke topictitel kiest waaraan men kan zien wat je probleem ongeveer is. Daarnaast dien je voor je een topic opent in een forum de lokale policy te lezen. In Windows Operating Systems - Policy staat onder andere dat je OS vooraan dient te staan.
Geef via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif even een betere titel door, die ga ik niet verzinnen.
Verder zien we graag de Exacte foutmeldingen. Jouw mening hierover is totaal niet relevant.
Lees dus ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens door, en geef gewoon meer relevante informatie en ga zelf wat op zoek.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• --Christiaan--
Ik lees op meer plekken dus op F8 drukken, wie weet wanneer ik dit dan wel moet doen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:14
Tijdens het booten, voordat je het Windows logo ziet/zou moeten zien. Volgens mij krijg je het ook te zien wanneer je F8 kan drukken.

The devil is in the details.

• --Christiaan--
Even met een toetsenbord geprobeerd met zo'n oude stekker, en ik krijg deze foutcode:
0x0000007B. Nu lees ik op de Microsoft site dat ik dan Windows er opnieuw op moet zetten. Ik heb hier niet zo'n zin eigenlijk. Zijn er geen andere oplossingen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

0x000007B is inaccessible_boot_Device als ik het goed heb - dit betekent waarschijnlijk dat je "iets" veranderd hebt in je bios setup wat betreft je harddisk configuratie (RAID Modus uit gezet bv?)

[ Voor 11% gewijzigd door elevator op 14-03-2006 22:44 ]

• --Christiaan--
elevator schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 22:44:
0x000007B is inaccessible_boot_Device als ik het goed heb - dit betekent waarschijnlijk dat je "iets" veranderd hebt in je bios setup wat betreft je harddisk configuratie (RAID Modus uit gezet bv?)
Nope, net niet. Ik kan in mijn BIOS trouwens geen RAID of HDD settings vinden. Wat ik sinds de reset wel heb is na het ding van Press F2 for BIOS, dat ik een ding krijg met de Harde schijf en Press CTRL+2 to enter RAID settings. Maar ik wil dus helemaal niks in RAID want heb maar 1 HDD en in die settings kan ik het dus ook niet uitzetten

• --Christiaan--
Ik krijg trouwens de melding om CHKDISK /F te proberen, maar hoe kan ik dit doen, want dan moet ik in DOS komen, kan dit? Want veilige modus lukt ook niet.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Die 7b duidt inderdaad op een probleem met je disk controllers. Nog even goed ozken of je echt nergens daar iets van kan instellen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• --Christiaan--
Ik heb het gevonden. Bij IDE settings, ik dacht dat IDE HDD's oude waren en heb er dus niet gekeken, erg dom, ik weet het. Maar heel erg bedankt voor de hulp allemaal.
Pagina: 1