[VB] Database refreshen naar overschrijven bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tijdens het knutselen aan een hobbyprojectje ben ik op het volgende probleem gestuit. Ik heb een tweetal programma's geschreven, laten we voor het gemak zeggen, een invoergedeelte en een uitvoergedeelte. Het uitvoergedeelte staat op een andere plek, niet binnen hetzelfde netwerk.

Ik wil een database (Acces97) versturen van het invoerdeel naar het uitvoerdeel. Nu doe ik dat via FTP. Tot nu toe alles leuk en aardig, alleen blijkt dat nieuw ingevoerde records niet zichtbaar zijn in het uitvoergedeelte van mijn projectje.

Pas als ik het programma opnieuw start, zijn de nieuwe records zichtbaar. Ik heb al van alles geprobeerd, maar het lukt niet om dit voor elkaar te krijgen. Het projectje is trouwens geschreven in Visual Basc 6.0.

• GigaDave56
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025
Query refresh?

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31
En hoe denk je nu dat we jou kunnen helpen ? Je geeft een heleboel relevante info niet.

Heb je zelf al eens geprobeerd na te gaan waarom dit gedrag vertoond wordt ?

https://fgheysels.github.io/

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Beste whoami,

Welke informatie had je graag willen hebben. Nee, tuurlijk heb ik geprobeerd om dit probleem op te lossen. (das wellicht off-topic jammer hier bij tweakers, ik merk heel vaak dat mensen heel goed hun best doen om zelf een probleem op te lossen en zoeken naar mogelijkheden en dan wordt als eerste door de grote boze alleskunnenden geroepen dat je beter moet zoeken en het zelf moet proberen) Ook zoeken heeft weinig resultaat. Iedereen zegt: mwoah, refreshen moet wel doen

Probleem nader beschreven:

Slinger een datadinges in je form en koppel deze hard aan een database. Slinger er een datagrid erbij in en geef de inhoud van de dabase weer. Maak een knop en doe bijv. data1.refresh en er gebeurd niets. Dit werkt wel wanneer twee programma's aan één database zitten.

Hopelijk is dit bruikbare informatie?!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31
Beste wolly.

Welke informatie ik graag had gehad: hoe je precies dat bestand van de ene kant naar de andere kant overstuurt, wat je zelf al geprobeerd hebt.
Je kan idd niet zomaar verwachten dat hetgeen op het scherm al afgebeeld wordt, opeens automatisch de nieuwste informatie gaat tonen, zonder dat jouw programma daar een instructie voor gekregen heeft, maarja, dat zeg je allemaal niet. Je zegt niet wat je precies bedoelt met 'de records zijn niet zichtbaar in m'n uitvoergedeelte'. Worden de records in je uitvoer gedeelte al getoond, en verwacht je dan dat, als die file er staat, die nieuwe records er ook automatisch bijkomen ? Dat gaat idd zo maar niet. Je zult idd minstens je query opnieuw moeten uitvoeren.
Misschien moet je ook maar ff je connectie sluiten als je ze niet nodig hebt naar de DB, en ze opnieuw openen van zodra je ze nodig hebt.

Maar goed, als we denigrerend beginnen te doen, dan hoeft het voor mij ook niet meer.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.