Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Parkeerkaart, mag dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.089 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Damen en heren

Ze vinden het nodig om in de het dorp waar ik werk een blauwe zone te maken, of terwijl je mag er niet langer parkeren dan 2 uur.

Via het werk krijg ik geen vrijstelling om langer te mogen parkeren.

Wil ik men auto buiten de blauwe zone zetten, dan moet ik minsten een 20tal minuten lopen, en ook dat is in eigen tijd dus daar begin ik niet aan.

Nu de concrete vraag mag dit? (zie foto)

Afbeeldingslocatie: http://www.eurospyshop.com/images/catalog/Algemene%20beveiliging/Voertuig%20Beveiliging/voor.jpg

http://www.detectnu.nl/shop/pub/Nieuw.pdf

Het is een automatische parkeerkaart, ik kan nergens terug vinden of dit mag of niet mag.
Weet iemand het fijne ervan???

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:47
Nou wat denk je zelf? Natuurlijk mag dit niet, je mag niet langer parkeren dan 2 uur daar heeft die kaart niets mee te maken.
Je moet na 2 uur verplicht je auto verplaatsen, dus zelfs het verzetten van alleen je tijd is niet voldoende.

[ Voor 31% gewijzigd door Eskimootje op 13-03-2006 15:05 ]

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Haha dat aparaat is heel smerig, lijkt me sterk dat dat legaal is

• andreict
Eskimootje schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:03:
Nou wat denk je zelf? Natuurlijk mag dit niet, je mag niet langer parkeren dan 2 uur daar heeft die kaart niets mee te maken.
Je moet na 2 uur verplicht je auto verplaatsen, dus zelfs het verzetten van alleen je tijd is niet voldoende.
Waar staat dat je je auto na 2 uur moet verplaatsen? Volgens mij mag je ook zelf naar buiten lopen en de kaart weer 2 uur verder zetten.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 19:08

DinX

Motormuis

andreict schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:08:
[...]

Waar staat dat je je auto na 2 uur moet verplaatsen? Volgens mij mag je ook zelf naar buiten lopen en de kaart weer 2 uur verder zetten.
Je moet je auto verplaatsen (hier in .be toch, dacht dat het in .nl ook zo was).
Je hebt zelfs parkeerwachters die krijt op zak hebben en een streepje trekken bij twijfel.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:36
Lijkt me ook sterk dat dit mag.

Heb je het al eens met je werkgever hierover gehad? Lijkt me toch dat je ergens moet kunnen parkeren als je met de auto komt en dan bedoel ik niet op 20 minuten lopen wat toch al vaak zo'n 2 KM is.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:47
andreict schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:08:
[...]

Je mag maximaal 2 uur parkeren, als je alleen je kaart verzet sta je toch langer dan 2 uur geparkeerd.

• andreict
Eskimootje schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:13:
[...]

Je mag maximaal 2 uur parkeren, als je alleen je kaart verzet sta je toch langer dan 2 uur geparkeerd.
maar wat is het nut van verzetten dan? als ik hem 1 plaats opschuif dan kan ik hem toch net zo goed laten staan?

Ik heb nog nergens uit officiele bron gehoord dat dit niet mag, wie kan me toch overtuigen? (telefoontje naar de politie is de laatste optie die ik ga doen, maar ook die floepers geloof ik niet altijd, want tuurlijk zeggen ze dat het niet mag )

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Omdat je daar maar twee uur mag parkeren. Punt. Dus mag je niet die kaart verzetten, want dan parkeer je langer. Die kaart is alleen maar een controlemiddel.

Natuurlijk kun je best die streek uithalen en iedere twee uur naar buiten lopen om die kaart te verzetten, en die auto niet te verplaatsen, maar officiëel mag dat niet.

Het gaat namelijk niet om standen van kaartjes, het gaat om een bepaalde tijd die jij ergens mag parkeren. Na twee uur moet je dus opsodemieteren van die parkeerplaats. Officiëel, that is...

Punctuality is the politeness of kings

• andreict
dreamscape schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:18:
Omdat je daar maar twee uur mag parkeren. Punt. Dus mag je niet die kaart verzetten, want dan parkeer je langer. Die kaart is alleen maar een controlemiddel.

Natuurlijk kun je best die streek uithalen en iedere twee uur naar buiten lopen om die kaart te verzetten, en die auto niet te verplaatsen, maar officiëel mag dat niet.

Het gaat namelijk niet om standen van kaartjes, het gaat om een bepaalde tijd die jij ergens mag parkeren. Na twee uur moet je dus opsodemieteren van die parkeerplaats. Officiëel, that is...
OKe zal ik het even anders zeggen

Ik ga winkelen in de blauwe zone, ik ben 1:45 bezig met shoppen, ik rijd naar huis en denk oh sjit ben iets vergeten. Ik kom op de parkeerplaats aan en er is nog maar 1 plek en laat dat toevallig nou net de plek zijn waar ik net ook stond.

Ik ga shoppen en het duurt weer een uur. Maar in die tussentijd is meneer de agent weer langs geweest en ziet men auto voor de 2keer staan.

Mocht ik nou wel of niet parkeren daar?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als ik een parkeerwacht was zou ik dat zo doorhebben als je daar regelmatig parkeert. Kun je dus dagelijk meerder boetes verwachten als je het mij vraagt. En parkeerboetes zijn belastingen (iets van naheffing ofzo) en zoals je weet zijn er in het leven 2 dingen ontontkoombaar: dood en belastingen.

Bovendien is het feit dat er aan de bovenkant geen insparing zit om hem te verzetten al een aanwijzing dat hij afwijkt van:

Afbeeldingslocatie: http://www.maastricht.nl/upload/119630_724_1084270476390-grap_parkeerkaart.jpg

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
andreict schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:21:
[...]

OKe zal ik het even anders zeggen

Ik ga winkelen in de blauwe zone, ik ben 1:45 bezig met shoppen, ik rijd naar huis en denk oh sjit ben iets vergeten. Ik kom op de parkeerplaats aan en er is nog maar 1 plek en laat dat toevallig nou net de plek zijn waar ik net ook stond.

Ik ga shoppen en het duurt weer een uur. Maar in die tussentijd is meneer de agent weer langs geweest en ziet men auto voor de 2keer staan.

Mocht ik nou wel of niet parkeren daar?
Ja, dat mag. Ik heb ook niet gezegd dat je daarna niet toevallig op dezelfde plek mag gaan staan, toch?

Het is een definitiekwestie. Heel simpel. Nee, je mag niet langer dan twee uur parkeren daar. Dus nee, het doordraaien van die kaart mag niet, want dat is het controlemiddel voor die twee uur. Er staat nergens dat je na die twee uur minstens een uur weg moet blijven of zo. Ik vrees alleen dat je -- als je het officieel wilt doen, die auto uit het parkeervak moet rijden, de openbare weg op, en weer terug het vak in. Dan is het 'opnieuw parkeren'. En oom agent zal zulke kinderachtige streken vast niet heel erg leuk vinden.

Misschien toch nog eens even met je baas overleggen, over die vrijstelling?
Of die auto toch een eindje verderop parkeren en zo'n kneuterig stepje in je auto gooien :)

Punctuality is the politeness of kings

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:20
Mij lijkt die "step" oplossing ook wel een goed idee, aangezien je dan echt een stuk minder dan 20 minuten hierover doet.
Je hebt jezelf ermee als je daar op wat voor manier/mogelijkheid daar wilt blijven parkeren.

Wel de step deklareren bij je baas.

Verwijderd

Is dat dorp toevallig Goirle (NB)?

Mijn ouders wonen daar (nog een paar maanden). Maar... zo groot is dat dorp toch niet? Voor zover ik weet gaat het alleen om de "centrumzone" en die is niet zo groot.

Maar ik zie dat in je profiel staat dat je in Tilburg woont. Kun je haast net zo goed op de fiets gaan... En, ervanuitgaande dat je Goirle bedoelt, dat is nou net de bedoeling van deze regeling: auto's weren uit het centrum, zodat er meer parkeergelegenheid komt voor de bezoekers van het centrum.

• andreict
NielsOveres schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:30:
Mij lijkt die "step" oplossing ook wel een goed idee, aangezien je dan echt een stuk minder dan 20 minuten hierover doet.
Je hebt jezelf ermee als je daar op wat voor manier/mogelijkheid daar wilt blijven parkeren.

Wel de step deklareren bij je baas.
mja dat van die step is leuk en aardig, maar dan weet ik nog niet of deze kaart mag ofniet. Hierboven word beweerd van niet... maar niemand heeft een goede source waarop staat dat het niet mag. (offciele source dan he)

Verwijderd

kijk gewoon ff in het RVV: bordje E10/E11:
Parkeerschijf-zone met verplicht gebruik van parkeerschijf, tevens parkeerverbod indien er langer wordt geparkeerd dan de parkeerduur die op het bord is aangegeven
Pagina: 1