1 MB / 2 MB cache ?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:48
Hey :)

Ik ben van plan om volgende maand een deel van mijnsysteem te gaan vervangen met de volgende onderdelen :

MSI K8N Neo4 FI
GF 7900 GT

Nou zou ik er ook graag een dual core bij willen kopen alleen nou is mijn vraag of mijn systeem er baat bij zou hebben om 2 mb cache erin te proppen.

de 2 processoren waarover ik zit te twijfelen :

AMD X2 4200+ 1 mb cache
AMD X2 4400+ 2 mb cache

Want het scheelt tog wel weer 100 euro voor die 1 mb cache

Verder zit er in mijn systeem 1 gb Kingston Hyper x DDR 500

Alvast bedankt :Y)

Nano

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 07:50
Doe eens niet zo lui en zoek eens naar benchmarks, dan kun je prima bedenken of het voor jou wel of niet zin heeft om een processor met 2 MB cache te nemen.

Verwijderd

Welkom op GoT.

Wat ga je met het systeem doen?
Verder als je die 100 euro goed voor iets anders kan gebruiken, zou ik dat doen, voor de toekomst kan die 2 MB cache handing zijn.
Vooralsnog is het volgens mij niet echt een power/speedup...

En idd (post hierboven), wat weet je zelf al --> vertel eens waar cpu cache voor dient 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 15:01 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:56

n00bs

Het is weer Zomer!

Hoe kunnen wij nou weten of dat wel of geen zin heeft. Wij tweakers hebben geen glazen bol en ik kan ook niet jouw gedachten lezen waarvoor jij het systeem gaat gebruiken.

Sommige applicaties hebben baat, bij een hoge clocksnelheid, voor de ander maakt dat weer weinig uit en heeft meer cache juist veel zin, andere games/3d applicaties hebben weer meer baat bij een snellere videokaart, of een ander mobo, meer geheugen, lager latency geheugen etc etc etc.

Zonder veel informatie is dit dus een totaal onzinnig topic en had je op THG kunnen kijken voor benchmark resultaten.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:56

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:59:
Welkom op GoT.

Wat ga je met het systeem doen?
Verder als je die 100 euro goed voor iets anders kan gebruiken, zou ik dat doen, voor de toekomst kan die 2 MB cache handing zijn.
Vooralsnog is het volgens mij niet echt een power/speedup...

En idd (post hierboven), wat weet je zelf al, vertel eens waar cpu cache voor dient 8)
Als we het toch over de toekomst gaan hebben, kan je beter heel even wachten en of voor de nieuwe AMD socket gaan met DDR2 OF even wachten op die nieuwe Intels... die zien er echt zeer zeer snel uit. Sneller met gaming dan AMD al lang was.

Maar als je dan toch perse nu iets wilt, zou ik die 100 Euro verschil in een fatsoenlijke geluidskaart steken ipv die onboard meuk wat je systeem resources opslokt. Veel mensen vergeten dat, maar met zelfs een budget Creative kaartje zal je bij de meeste games meer FPS eruit halen dan bij de meeste onboard controllers.

[ Voor 20% gewijzigd door n00bs op 13-03-2006 15:03 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Welke processor moet ik nemen? :)

Check dus gewoon wat benchmarks en kijk of je er waarde aan hecht. FAQ-gevalletje, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.