Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

passagiers in laadbak

Pagina: 1
Acties:
  • 983 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:37
Ik heb sinds kort een grote landcruiser met 2 voorstoelen en een gigantische laadbak. Nu vraag ik me af of ik in die laadbak ook mensen mag vervoeren.
Volgens mij mag het namelijk niet. Maar wat zijn de gevolgen als het toch gebeurt. Kans op boete, onverzekerd?
Kan iemand dat met zekerheid zeggen?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:45
Dogooder schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:52:
Ik heb sinds kort een grote landcruiser met 2 voorstoelen en een gigantische laadbak. Nu vraag ik me af of ik in die laadbak ook mensen mag vervoeren.
Volgens mij mag het namelijk niet. Maar wat zijn de gevolgen als het toch gebeurt. Kans op boete, onverzekerd?
Officieel mag het niet, zeker niet omdat je dan ook geen gordel om hebt :P
offtopic:
het is geen zitplaats, regels mag je zelf opzoeken

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ja, 0800-hetnummervanjouwverzekering

En nee, het mag niet. Je bent onverzekerd op het moment wat al een grond is voor een boete, daarnaast is het voertuig niet gehomologeerd voor het vervoer van meer dan twee personen wegens het ontbreken zitplaatsen en gordels,...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
mag niet, maar ik deed het met mijn jeepje O+ ook altijd..
gewoon zorgen dat je geblindeerde achterramen hebt ;)

- Maar je maakt wel wat mee! -

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Voor sommige auto's (vaak stations als volvo) zijn er extra bankjes te koop. Dit asseciore zal volvo kennende m.i. ook voorzien zijn van gordels. hoe het bij andere merken zit weet ik niet. Maar als jou auto zon grote bagage ruimte heeft zal er misschien ook wel iemand op gekomen zijn die daar een bank voor gemaakt heeft.
Maar of het mag weet ik nog steeds niet, het voeldoet wel aan de kriteria hierboven (zitplaats en gordels). Maar hoe het precies zit weet ik niet. Bijvoorbeeld volvo is niet echt voorstander van dergelijk bankjes omdat de kofferbak/laadruimte officieel onderdeel is van de kreukelzone.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:42
Ooit in onze -inmiddels verkochte- transporter met 13 man gezeten :X :X :X

(overigens maar klein stukje...)

XXXVI

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Het is geen probleem, tot dat je,
1. Een boete krijgt
2. Een ongeluk krijgt terwijl je iemand in de bak hebt. Dan ben je het bokje.
ephymerous schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:12:
Ooit in onze -inmiddels verkochte- transporter met 13 man gezeten :X :X :X

(overigens maar klein stukje...)
Mijn record is 9 man in een Opel Omega station. Inclusief strandspullen en zomers temperatuurtje O-)

[ Voor 56% gewijzigd door lord.farquaad op 13-03-2006 15:20 ]

• Chevy454
  • Niet online
DopdeDouwer schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:04:
Voor sommige auto's (vaak stations als volvo) zijn er extra bankjes te koop. Dit asseciore zal volvo kennende m.i. ook voorzien zijn van gordels. hoe het bij andere merken zit weet ik niet. Maar als jou auto zon grote bagage ruimte heeft zal er misschien ook wel iemand op gekomen zijn die daar een bank voor gemaakt heeft.
Maar of het mag weet ik nog steeds niet, het voeldoet wel aan de kriteria hierboven (zitplaats en gordels). Maar hoe het precies zit weet ik niet. Bijvoorbeeld volvo is niet echt voorstander van dergelijk bankjes omdat de kofferbak/laadruimte officieel onderdeel is van de kreukelzone.
Het zal dan nog steeds niet goed zijn. Het voertuig zal ter herkeuring moeten worden aangeboden waarbij er een nieuw dossier van het voertuig wordt opgesteld en de verzekeringspolis herwerkt. Alleen dan is het voertuig compleet in orde.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

[..]
Maar wat zijn de gevolgen als het toch gebeurt. Kans op boete, onverzekerd?
[..]
kans op zwaar letsel bij een ongeluk...

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mag niet, mijn vader is een keer aangehouden door de marechaussee toen ik in de kofferbak zat.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 22:41

BoAC

Memento mori

Er zijn wel voorzieningen voor te verkrijgen:
http://www.garagegeurtsen.nl/uniklap.html

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Ach ik heb vroeger met schoolkamp met tig andere kinderen in zo'n soort bakwagen gezetten voor een ritje van een paar km. :P

Als je lange stukken gaat rijden is het natuurlijk niet verstandig, maar bij korte stukjes door gebieden met weinig verkeer zou ik er niet moeilijk over doen. :P

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 18:12
met 6 man in een laadbak gezeten amersfoort>eindhoven :)
overigens met een temperatuur van 35 graden.
Was een hayundai H400.

[ Voor 41% gewijzigd door RedHat op 14-03-2006 09:35 ]

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 11:24

EnnaN

Toys in the attic

kijk maar uit :)
ook met een zelfgemaakte/gekocht bankje mag je niet met meer man in zo'n ding dat dattie voor bedoelt is... het wordt hierboven al gezegt, maar het is nie zomaar wat: je bent niet verzekerd dan. heulemaal niet. das nie echt handig. plus een behoorlijke boete per 'extra' passagier.

sig

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 21:15
lord.farquaad schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:16:
Het is geen probleem, tot dat je,
1. Een boete krijgt
2. Een ongeluk krijgt terwijl je iemand in de bak hebt. Dan ben je het bokje.
[...]
Mijn record is 9 man in een Opel Omega station. Inclusief strandspullen en zomers temperatuurtje O-)
Sterker nog, als je gepakt wordt en je hebt een grijs kenteken dan kan je de BPM en het verschil in motorrijtuigenbelasting gaan betalen als ze je echt willen pakken. Niet doen dus!

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 21:07
Als je met 7 volwassenen in een peugeot 205 wil passen, moet er wel iemand in de kofferbak :P.
Hebben we ooit gedaan omdat niemand zin had om te wachten op een taxi om 4 uur 's nachts. Tja... erg slim en verantwoordelijk was het niet.

En wat hierboven wordt aangehaald klopt. Iedere passagier moet een gordel (kunnen) dragen.

Owja.. Daarnaast ook nog gelukt op het introductieweek 21 of 23 man (weet het niet meer precies) in een Opel Kadett. Was een wedstrijdje om een krat bier ofzo.

[ Voor 21% gewijzigd door Pietjuh op 14-03-2006 18:16 ]

• Termi
  • Laatst online: 16:43
Het aantal personen staat beschreven op kenteken-bewijs deel x.

Daarnaast zijn auto's verplicht om GOEDE gordels achter te hebben van geloof 1990. Daarvoor moet je achter geen gordels of GOEDE gordels hebben. Dat zijn de regels en daarmee moet u het doen.

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-11 14:35
Je moet bij een ongeluk ofzo alles uit je eigen zak betalen van de gevolgen ervan aan mensen die achterin zaten. Dus ik zou maar oppassen.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nevie schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 22:33:
Je moet bij een ongeluk ofzo alles uit je eigen zak betalen van de gevolgen ervan aan mensen die achterin zaten. Dus ik zou maar oppassen.
Even de mensen achterin laten tekenen dat je niet aansprakelijk bent?

• paQ
  • Laatst online: 16:16

paQ

je bent als bestuurder ALTIJD aansprakelijk verantwoordelijk

edit:
ik geloof zelfs dat wanneer je passagier geen gordel draagt, de bestuurder wordt beboet.

[ Voor 65% gewijzigd door paQ op 23-03-2006 20:18 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

dog4life schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:05:
[...]

Even de mensen achterin laten tekenen dat je niet aansprakelijk bent?
Sommige dingen kom je niet onderuit, net als met een lullig bordje 'de directie stelt zich niet aansprakelijk voor diefstal'. Dat kunnen ze wel zeggen, maar ze zijn het wel.

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 19:40
paQ schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:18:

edit:
ik geloof zelfs dat wanneer je passagier geen gordel draagt, de bestuurder wordt beboet.
Klopt. Op die manier heb ik me eerste bekeuring gehad. Gelukkig was het wel tijdens werktijd dus heeft me baas hem mooi betaald anders had ik toch echt me collega hem laten betalen.

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

paQ schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:18:

edit:
Mijn passagiere kreeg haar bekeuring gewoon thuis.

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

PeeJay schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:05:
[...]

Mijn passagiere kreeg haar bekeuring gewoon thuis.
Idd bekeuring is voor jezelf als je boven de 12 bent (of iets rond die leeftijd).

@DamadmOO dus dan had je hem laten betalen door je collega wie zit er in die bijrijderstoel ? Wie wil het ritje overleven ? Lijkt me dat jij dat bent en dus ook zelf verantwoordelijk bent voor het dragen van je autogordel.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Pagina: 1