Toon posts:

cooling fluid processor?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon het niet in de FAQ vinden dus maar hier...

Ik heb een PC verzameld die ik weer uit elkaar moet halen omdat de moederboard DOA is. Ik moet dus mijn P4 processor (niet lachen om de "Pentium" deel aub.) op een andere moederboard zetten. Mijn vraag is als volgt:

Ik heb over cooling fluid gehoord. Die moet op de processor komen. Toen ik die van mij voor de eerst installeerde, hoefde ik het niet te doen (zo stond in de handleiding ten minste. Ik weet niet meer waarom. Misschien omdat het al in de fan zit) Nu dat ik het op een andere board ga zetten, moet ik cooling fluid (of hoe het in het Nederlands heet) kopen en het handmatig aanbrengen?

Verwijderd

Je hebt het over koelpasta denk ik. Elke pc boer heeft dat wel voor je..

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:11
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:49:
Ik heb over cooling fluid gehoord. Die moet op de processor komen. Toen ik die van mij voor de eerst installeerde, hoefde ik het niet te doen (zo stond in de handleiding ten minste. Ik weet niet meer waarom. Misschien omdat het al in de fan zit) Nu dat ik het op een andere board ga zetten, moet ik cooling fluid (of hoe het in het Nederlands heet) kopen en het handmatig aanbrengen?
Ik neem aan dat je koelpasta bedoeld. Indien het geval is het makkelijk om deze aan te brengen op de koeler en dan op de processor te zetten dan andersom, kan is namelijk groter dat je de processor ondersmeert met deze bagger.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:51:
Je hebt het over koelpasta denk ik. Elke pc boer heeft dat wel voor je..
Koelpasta. Ja dat zou het zijn. Dat zou verplicht zijn als ik mijn processor ga verplaatsen?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 07:50
Cooling fluid is koelpasta, standaard zit er op de boxed koelers voor Intel processoren al koelpasta en hoef je dit niet meer te plaatsen, als je de koeler er echter een keer vanaf haalt of je plaatst een nieuwe koeler zonder koelpaste eronder dan moet je hem wel handmatig aanbrengen. Eerst de oude restjes verwijderen en dan dunnetjes een laagje koelpasta aanbrengen, staat denk ik ook in de faq overigens

Edit:
Spuit348 :P

[ Voor 3% gewijzigd door GH45T op 13-03-2006 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt :)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:11
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:52:
[...]
Koelpasta. Ja dat zou het zijn. Dat zou verplicht zijn als ik mijn processor ga verplaatsen?
Verplicht....nee, maar dan moet je wel weer een topic openen waarom je computer steeds uitvalt of waarom een processor te heet raakt. Dus ik zou het er zeker opsmeren, tegenwoordig kunnen procs niet meer zonder deze bagger

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

RetepV

ALLES valt te repareren

En eerste ALLE resten verwijderen van de vorige lading koelbagger, hé. Niet vergeten.

Als je alles wil weten over koelbagger, moet je hier zijn: http://www.arcticsilver.com/.

Of hier, linkje gelijk naar de informatiepagina: http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm.

Enneh, zet niet de koeler er verkeerd om terug op, hé....

[ Voor 10% gewijzigd door RetepV op 13-03-2006 15:00 ]

Macbook Pro

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit hoort in principe in Tweaking & Cooling Algemeen, maar praktisch alle vragen van jou staan reeds in de FAQ aldaar beantwoord. Dit topic gaat dan ook dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.