Opera of andere programma's en Kubuntu 5.1

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• bramvandensteen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Vandaag dacht ik voor de zoveelste keer laat ik eens Linux installeren. Zo gezegd zo gedaan en ik download Kubuntu 5.1 en doe meteen de update functie. Echter nu zou ik graag Opera en nog verschillende programma's willen installeren. Ik kom op de website van opera moet mijn distro kiezen (op de één of andere reden zegt hij Xandros) dit wijzig ik naar Ubuntu en nu download hij Opera. Bij het openen opent hij Kate. Ik wil de source niet zien ik wil dit gewoon installeren maar ik zou niet weten hoe ik heb ook de tar.gz bestanden al gedownload en hierin zit een bestand install.sh dit heb ik naar de shell gesleept en uitgevoerd maar dan krijg ik talloze foutmeldingen. Is er iemand die mij simpel kan uitleggen hoe je iets installeert onder linux bv. Opera want ik begin Linux stillaan beu te worden ik installeer het telkens maar nooit lukt het mij wat te installeren en zie ik mij genoodzaakt terug naar windows te gaan. Kan er mij iemand helpen aub???

Mvg

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:23
(K)Ubuntu is gebaseerd op debian en deze distro gebruikt apt-get voor de installatie van programma's. Bekijk de manual eens van apt-get eens of deze link voor wat tips.

[ Voor 6% gewijzigd door paknaald op 13-03-2006 14:08 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

als je de ubuntu versie download krijg je een .dep file
deze kan je met dpkg -i <filename> installeren :)

• bramvandensteen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Thx voor de reply's nu krijg ik wel de melding dat ik moet ingelogd zijn als beheerder.... ik wil wel inloggen als root maar wat is het wachtwoord want Kubuntu vraagt geen wachtwoord voor root tijdens het installeren juist voor een gebruiker aan te maken vraagt hij dit maar voor root niet. Wat is het standaard root wachtwoord??

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er is geen standaardwachtwoord voor root, (k)ubuntu gebruikt sudo, dit heb je als het goed is tijdens het installeren wel gelezen, en anders staat het bovenaan in elk stuk documentatie over ubuntu zo ongeveer, succes! :)

Dit topic is gesloten.