Is de Intel Pentium D een 64 bit CPU?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• Mr. Jibe
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hey,

Ik zal mij binnenkort een nieuwe computer aanschaffen. De keuze zal vallen op een Intel Pentium D Dual core processor. Nu was mijn vraag of dit een 32 of 64 bit processor is. En of ik dan al dan niet moet, mag of beter zou kiezen voor een windows XP 64 bit versie??

grt,

Lieven

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:21
http://www.google.nl/sear...rg.mozilla:en-US:official

Even op google kijken, dat is toch niet zo moeilijk?

[ Voor 17% gewijzigd door Dekaasboer op 13-03-2006 14:01 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 15:47

Nibbz

Postmaster General

ligt er maar net aan wat voor hardware er verder in komt. Ik heb ook een 64 bit cpu... maar omdat mijn vorige wifi kaart niet werdt ondersteund, kon ik niet overstappen.

Het hangt er maar net van af of er voor al je onderdelen drivers zijn, zo ja.. zou ik het zeker voor windows xp64 gaan. Van je CPU.. zou ik zo niet weten

13:37

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Nu was mijn vraag of dit een 32 of 64 bit processor is.
Beide. (hybride)
En of ik dan al dan niet moet, mag of beter zou kiezen voor een windows XP 64 bit versie??
Ondanks dat 'echte' 64-bit programma's sneller zullen draaien, zijn er nog niet echt veel programma's en drivers voor WinXP x64. Ik raad je aan om nog even de 32bits versie te gebruiken. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:04
Ik denk met wat meer zelf onderzoek je een heel eind had kunnen komen, kijk bijvoorbeeld simpelweg op intel.com.

De Pentium D is zowel 32-bit en 64-bit. Het is dus een processor met 64-bit extensies. Je kan er dus zowel XP32 als XP64 op draaien. XP64 heeft op dit moment nog niet zoveel voordeel en driversupport is nog een stuk slechter dan de 32-bit versie.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik draai met zo een cpu (zie sig) maar op Windows XP 32-bit. Dit is simpelweg vanwege het gebrek aan 64-bit ondersteuning voor vrijwel de meeste applicaties etc.

Die-hard Brexiteer

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een aanvulling op Prutz0r:
Processors with Intel EM64T allow platforms to access larger amounts of memory and will support 64-bit extended operating systems.
Zo zie je dat het dus beide Windows versies ondersteund worden :) Dit heb ik gevonden via The BalusC Server

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 13-03-2006 14:09 ]

Wauw, een sig!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Processors » Een overzicht van alle CPU's
Tel daarbij ook nog het feit op dat het gewoon op de productpagina van www.intel.com staat.

* BalusC heeft daarom niet het idee dat je überhaupt ook maar research hebt gepleegd, voordat je dit topic startte. En dat is niet de bedoeling hier op GoT. Dit topic gaat dan ook dicht. Zie voor uitleg over de werking van GoT de Algemene gedragsregels (Netiquette) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.