Toon posts:

VPN contact maar LAN niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb contact met mijn vpn server tenminst als ik vanaf mij client inbel zegt hij contact met netwerk enzv. Nu wil ik het de bestaande shares laten zien op mijn client computer maar ik krijg dan geen contact. wie weet wat ik fout doe of vergeet

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 13:17
kun je een server oid pingen?

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-04 10:30
Meestal dns probleem volgens mij,

Kan je wel op ip basis een share bereiken...?

dus bijvoorbeeld \\ipadres\sharenaam

(Mijn iRacing Profiel)

Verwijderd

Topicstarter
bij ipconfig geeft hij wel de ip van de client en van mijn thuis netwerk maar niet van de server terwijl hier wel contact mee is

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Bij de instellingen van je vpn client verbinding onder windows xp kun je dit instellen. Ik kan hier niet zien welke vinkjes etcetra dit zijn.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die vinkjes begrijp ik niet helemaal, ik denk dat er nog een probleem is hij verbreekt de verbinding zonder dat er aanleiding toe is??

Verwijderd

Hallo,

kijk ook eventjes of jouw computers (remote en lokaal) niet toevallig in dezelfde IP adress range zitten...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:32:
Hallo,

kijk ook eventjes of jouw computers (remote en lokaal) niet toevallig in dezelfde IP adress range zitten...
Hoe bedoel je thuis heb ik chello via een draadloos belkin router, dit ipadres wordt automatisch toegewezen. Maar moet ik nu wel of niet in dezelfde range zitten

Verwijderd

Hallo Marinus,

je moet NIET in dezelfde range zitten...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zoals aangegeven nu voor mijn netwerk router thuis een nieuwe ip range aangegeven

situatie is nu als volgt

werkplek 2 computers in WLAN met static ip adressen range 192.x.x.x.

thuis 1 desktop met draadloos router (belkin) automatisch ip (moet geloof ik van Chello) range 172.16.x.x

maar nog steeds zie ik in de werkgroep de pc's van mijn bedrijf niet.

Misschien niet al te slim maar kan het liggen aan mijn zonealarm firewall op de client computer??

Verwijderd

Hallo Martinus,

dat zou heel goed kunnen, probeer de Zonealarm eens uit te zetten en kijk of dat helpt...

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
martinus, je zult de PC's aan de andere kant niet zien zonder een WINS server, deze houd de netbios namen uit de netwerkomgeving bij, als je ipv \\computernaam \\ipvandecomputer doet zal het ook werken.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil het graag proberen maar waar begin ik

ik maak contact met de externe ip van mijn netwerk op de zaak 217.166.xxx.xx

maar als ik kijk bij status wanneer ik de verbinding heb gemaakt staat een heel andere ipadres iets mer 164.xxx.xx.xx of zo. Ik heb altijd gedacht dat wanneer je de vpn verbinding klaar had je de computer als het ware kon benaderen als in een lan. Wie kan me verder helpen.

Welk ip adres moet ik waar invullen.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
blijkbaar deelt je VPN server geen ip's uit

Verwijderd

Topicstarter
maar de vraag is nu hoe kan ik het voorelkaar krijgen dat hij dat wel doet

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 19:56
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:50:
maar de vraag is nu hoe kan ik het voorelkaar krijgen dat hij dat wel doet
DHCP inschakelen op de VPN verbinding.

Verwijderd

Hallo Martinus,

ik zou nog een keer alle stappen van het begin af doornemen, mogelijk dat je ergens iets vergeten bent. Kijk even in deze link (is helaas in het Engels, ik hoop dat dat geen probleem is)...
Pagina: 1