Even een ongelooflijke schop tegen dit topic
Een tijdje geleden een (Asus) 7900GS op de kop getikt voor een mooie prijs. Uiteraard direct aan het overclocken geslagen; resultaat: het geheugen wil wel aardig, maar de core niet zo. Voltmodje erop, het wordt al iets beter, maar niet ideaal; waar aardig wat 7900GS cores ruim de 800 MHz in gaan bleef de mijne rond de 760 MHz hangen. Niet getreurd, er is ook een cpu en een stapel tweaks
Met een E6300 op 3,2 GHz was het resultaat heel behoorlijk: een score van 7460 betekende een 5e plaats, waarbij menig 7900GS met Quad en ~ 4 GHz C2D achter me bleef.
Van de week een Xeon X3210 gekocht, die vrij aardig lijkt te clocken; voorlopig komt hij tot 3800 MHz stabiel. Opnieuw de voltmods, Thermalright V2 en buitenlucht uit de kast getrokken. Een paar uurtjes gepruts later was het WR (7904) eraan, en nog wat later kwam ik nog 70 punten verder: 7979 puntjes in 06.
Binnenkort verder om de 8k te breken, en te kijken of 01, 03 en 05 een beetje willen draaien op dit setje.
Met Aquamark3 blijf ik voorlopig nogal achter (174k tegenover 199k); iemand bekend met tweaks die zo'n verschil zouden kunnen veroorzaken?
True, AM3 is single-threaded, maar dan nog is het verschil erg groot...
Binnenkort misschien ook maar eens met dice spelen om te kijken wat de cpu wil
Of heeft iemand toevallig ander zwaar materiaal te leen?