[PW] spatiegebruik.nl heeft een vermelding gemaakt van T.net

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-02 10:10
http://www.spatiegebruik.nl/popup.php?id=864
Afbeeldingslocatie: http://www.spatiegebruik.nl/imagedb/groot/img00864.gif

Het betreffende stukje:
Als je zo 'computer voedingen' en 'externe voedingen' onder elkaar ziet staan, lijkt het misschien heel logisch dat ze allebei met een spatie geschreven zijn. Alleen is 'computer' een zelfstandig naamwoord en 'externe' niet (namelijk een bijvoeglijk naamwoord). En dus moet 'computervoedingen' gewoon aaneengeschreven worden, zonder spaties.
Het betreft dus deze pagina: http://tweakers.net/pricewatch/cat/456

Misschien kunnen we het even fixen ;)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ach, het is maar een categorienaam die overgebleven is van de allereerste PriceWatch-indeling. Niet iets waar wij ons druk om zouden moeten maken. Bovendien zijn er ook nog andere vage taalconstructies gebruikt in de PriceWatch, wat gedaan is om de categorienamen duidelijker over te laten komen voor de bedrijven die producten willen invoeren.

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:58

Inge Janse

post-l33t

w000000000t! We staan op spatiegebruik.nl! Alleen al daarom zouden we het moeten laten staan! :+

Maar inderdaad: dat moet anders. Ik ga erachteraan. Dat ga ik dus niet, gezien Robins reactie ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Inge Janse op 13-03-2006 13:23 ]

ingejanse.nl: dingen die ik doe

• djluc
Tsja, het is maar net wat je leuk vind. Het is gewoon incorrect dus ik zie geen reden om het even te veranderen. Al is het alleen maar omdat je dan laat zien dat je actief reageert. Maargoed, het is jullie besluit.
quinone schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:23:
w000000000t! We staan op spatiegebruik.nl! Alleen al daarom zouden we het moeten laten staan! :+
Inderdaad, zulke wereldsites... Misschien wat extra servers aanschaffen voor die enorme lading bezoekers, het lijkt wel een /. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door djluc op 13-03-2006 13:29 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Robin schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:23:
Ach, het is maar een categorienaam die overgebleven is van de allereerste PriceWatch-indeling. Niet iets waar wij ons druk om zouden moeten maken. Bovendien zijn er ook nog andere vage taalconstructies gebruikt in de PriceWatch, wat gedaan is om de categorienamen duidelijker over te laten komen voor de bedrijven die producten willen invoeren.
Mjah, het is wel iets wat we relatief eenvoudig kunnen aanpassen. Het is inderdaad fout en er is niet bewust voor gekozen deze fout te laten staan of zelfs maar in te voeren. Ik zie dus geen reden om het niet aan te passen, dus wat mij betreft doen we het wel gewoon :) .

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En op deze manier komt tweakers dus in de publiciteit. Als er mensen op spatiegebruik niet van het bestaan van tweakers wisten, weten ze het nu.

Elke vorm van een vermelding op een andere site is dus reclame, en deze reclame is dus een vermelding van een tikfoutje. Volgensmij is dat gewoon een strategisch tikfoutje geweest. Reclame waarvoor je niet hoef te dokken is altijd gunstig :P

Ey!! Macarena \o/

• Robin
  • Niet online
Harm schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:41:
[...]

Mjah, het is wel iets wat we relatief eenvoudig kunnen aanpassen. Het is inderdaad fout en er is niet bewust voor gekozen deze fout te laten staan of zelfs maar in te voeren. Ik zie dus geen reden om het niet aan te passen, dus wat mij betreft doen we het wel gewoon :) .
Ik had het dan ook niet over om het niet aan te passen, maar eerder iets waar wij ons niet direct over moeten buigen omdat een andere site op een of andere manier druk uitoefend om ons correct Nederlands te laten schrijven. Het is maar een spatie waar we het over hebben, dus zo erg is dat nou ook weer niet. Daarentegen kan SOS zich ook wel eens inlezen op de grammaticaregels van het nieuwe Groene Boekje :+.

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Robin schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:59:
[...]

Ik had het dan ook niet over om het niet aan te passen, maar eerder iets waar wij ons niet direct over moeten buigen omdat een andere site op een of andere manier druk uitoefend om ons correct Nederlands te laten schrijven. Het is maar een spatie waar we het over hebben, dus zo erg is dat nou ook weer niet. Daarentegen kan SOS zich ook wel eens inlezen op de grammaticaregels van het nieuwe Groene Boekje :+.
Ik zal dan maar niet verklappen dat 'uitoefend' in jouw zin niet met een 'd' op het eind geschreven moet worden. ;)

• Robin
  • Niet online
*hap* *hap* })

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Ik vind spatiegebruik.nl een toffe site. Zoveel woede over zo weinig leed. Het is typerend voor een maatschappij die te weinig echte problemen kent om irrelevante problematiek te vergeten :+

• ZjieB
Well... pacman is my middle name ;)

• djluc
quinone schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:29:
Ik vind spatiegebruik.nl een toffe site. Zoveel woede over zo weinig leed. Het is typerend voor een maatschappij die te weinig echte problemen kent om irrelevante problematiek te vergeten :+
Misschien moeten we eens kijken of we vanuit T.net niet een soort van donatie kunnen geven, dat dit enorme leed maar snel uit de wereld mag verdwijnen O+

• ZjieB
quinone schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:29:
Misschien is een dergelijke houding wel één van de oorzaken van de verloedering van onze taal.

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

ZjieB schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:07:
[...]

Misschien is een dergelijke houding wel één van de oorzaken van de verloedering van onze taal.
Wat bedoel je precies? Welke houding? Van wie? En hoe staat die in relatie tot de verloedering van onze taal? Ik betoog juist dat bij het uitblijven van ernstig en structureel leed (honger, oorlog, overheersende armoede) er ruimte overblijft voor aandacht voor minder belangrijke dingen, zoals taal.

• ZjieB
Jouw houding. Je verwijst met de woorden 'irrelevante problematiek' naar hetgeen op spatiegebruik.nl aan de kaak gesteld wordt. Kortom: je ziet foutief gebruik van de spatie niet als relevant probleem.

Jij maakt je niet druk om een spatie, een ander maakt zich niet druk om de 't' in 'hij wordt'. Et voilà: ik presenteer u de relatie met de verloedering van de taal.

Verder parafraseer je je eigen 'betoog' op een dusdanig positieve wijze, dat er weinig overblijft van de negatieve toon van je eerste bericht. Tot slot hebben we het over zaken die totaal niet te vergelijken zijn: honger/oorlog versus spelfouten/taalkundige miskleunen.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:19

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Externe Voedingen geschrapt. Computer Voedingen hernoemt naar Computervoedingen.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ZjieB schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:52:
Jouw houding. Je verwijst met de woorden 'irrelevante problematiek' naar hetgeen op spatiegebruik.nl aan de kaak gesteld wordt. Kortom: je ziet foutief gebruik van de spatie niet als relevant probleem.
Nope, Inge vergelijkt de 'woede' over een overbodige samenvatting met de 'woede' over honger, oorlog et cetera. Vervolgens trekt hij de conclusie dat wij Nederlanders ons klaarblijkelijk niet meer druk hoeven te maken, 'woedend' hoeven te worden, over de grote problemen en dat we daarom tijd hebben om ons met kleinere problemen, zoals een overbodige spaties, kunnen buigen. Hij zegt dus niet dat het irrelevant is wat er op de genoemde site gebeurt, maar wel dat het relatief gezien (ten opzichte van grotere problemen) moet worden en dat het dán als kleiner probleem bovenkomt.
Jij maakt je niet druk om een spatie, een ander maakt zich niet druk om de 't' in 'hij wordt'. Et voilà: ik presenteer u de relatie met de verloedering van de taal.
Dat klopt dus niet. Inge betoogt juist dat je het allemaal relatief moet zien en dus niet dat je je niet over een overbodige spatie moet drukmaken.
Verder parafraseer je je eigen 'betoog' op een dusdanig positieve wijze, dat er weinig overblijft van de negatieve toon van je eerste bericht. Tot slot hebben we het over zaken die totaal niet te vergelijken zijn: honger/oorlog versus spelfouten/taalkundige miskleunen.
Ik haalde zijn mening al uit zijn eerste reactie om eerlijk te zijn, misschien komt dat omdat ik Inge ietsjepietsje beter ken dan jij, maar ik denk dat het voor iedereen er wel uit is te halen. Tot slot, met je laatste zin maak je inderdaad duidelijk dat dit soort vergelijkingen niet gemaakt moeten worden, omdat de problemen in een absolute vergelijking niet met elkaar te vergelijken zijn. Relatief gezien juist weer wel.

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Als de meeste mensen hier nou echt zulke wereldverbeteraars zijn als ze impliceren met hun reacties dan vraag ik mijzelf af waarom deze mensen uberhaupt in dit topic terechtkomen daar deze hier helemaal geen aanleiding voor geeft.

Iemand heeft gewoon een topic geopend over het feit dat we op spatiegebruik.nl staan niets meer en niets minder.

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Relatief irrelevant. Als redacteur ben ik gevoelig voor foutief spatiegebruik, als wereldburger kan ik me (veel) erger leed voorstellen.
Nogmaals: het feit dat ik me er niet druk om lijk te maken, is omdat ik het vanuit een relatief perspectief benader. Ter geruststelling: ik heb een bachelor Nederlands en ben erg gehecht aan mijn moederstaal. Daarnaast kan ik mezelf in mijn functie alhier geen taalverloedering toestaan, daar mijn collega's me dan stante pede met ferme klappen en splinterige stukken hout bij de les slaan. Ook is er een spel- en tikfoutentopic om eventuele fouten van redactionele kant op de FP in te melden. Ik raad je dat ten zeerste aan, want ook wij willen scherp zijn en blijven.
En dat lijkt me een typisch geval van een ambigue tekst die verkeerd wordt geïnterpreteerd. Ik vind het juist leuk dat Tweakers.net op spatiegebruik.nl vermeld wordt, omdat ik deze laatste zo'n leuke site vind. Het is dan extra ironisch - en dus komisch - om daar zelf - in de vorm van Tweakers.net - op te belanden. Dat ik onvergelijkbare zaken zoals honger en oorlog erbij haal, is om het relatieve aspect van het irrelevante karakter te illustreren. Schijnbaar is dat niet goed overgekomen, en heeft mijn tekst gefaald, wat mij alsnog een suboptimaal schrijver maakt. Gelukkig is er nu context en komt alles hopelijk nu wel goed over.

edit: die Harm, die kent mij ook door en door :)

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ook is er een spel- en tikfoutentopic om eventuele fouten van redactionele kant op de FP in te melden. Ik raad je dat ten zeerste aan, want ook wij willen scherp zijn en blijven.
Voor alle duidelijkheid: de hier genoemde spatiefout moest inderdaad in een apart topic, want is niet de verantwoordelijkheid van de redactie. Verder ben ik het met quinone eens, maar werd zijn relativerende reply waarschijnlijk verkeerd begrepen :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• ZjieB
Als je zaken met problemen als honger en oorlog vergelijkt, dan doet nagenoeg niets waarover gesproken wordt op dit forum ertoe. Je kan in bijna elk topic op GoT wel proberen het relatieve aspect van het irrelevante karakter van het besprokene te illustreren. Wat maakt het uit dat een GeForce 6600GT niet lekker scoort in een benchmark als er zoiets bestaat als racisme? Wat maakt het uit dat je BIOS niet de nieuwste firmware bevat als er zoiets bestaat als oorlog?

Het op deze manier relativeren komt op mij over als obligaat en misschien zelfs overbodig. M.i. is het niet noodzakelijk om als 'wereldburger' in dergelijke topics te reageren.

Maar goed: ik snap je punt, jij snapt mijn punt. En voor mij is dit ook het einde van deze discussie, aangezien onze meningen toch relatief irrelevant zijn. ;)

• djluc
offtopic:
Leuk dat jullie het zo snel verbeterd hebben jongens!

Goed, jullie kunnen weer verder kletsen ;)

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

ZjieB schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:06:Maar goed: ik snap je punt, jij snapt mijn punt. En voor mij is dit ook het einde van deze discussie, aangezien onze meningen toch relatief irrelevant zijn. ;)
Amen O-)

• NoFearWizz
  • Laatst online: 27-02 15:33
eerlijk gezegd vind ik de mensen van spatiegebruik.nl een beetje zeikerds.

als je tweedehands afkort tot 2e hands voor een bonnetje moet het maar meteen op de site omdat het fout is...

vind ik een beetje overdreven.

ze hebben zeker zelf nooit gewerkt met systemen die maar een x aantal karakters aan kunnen. waar je toch zo veel mogelijk info in kwijt wil.

en waarom staan de advertenties uit het AD of wat dan ook er niet bij. daar zitten ook vaak zulke dingen in.

maarja als je daar een site mee wil vullen ga vooral je gang ik vind het nutteloos

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:19

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Aangezien deze discussie niets meer met het spatie gebruik in de PW te maken heeft, gaat het topic dan ook dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.