Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Sinds vandaag is mijn baan officieel 'redundant' gemaakt, dus ben ik op zoek naar een nieuwe rol.

Probleempje dat ik heb is dat ik nogal specifieke ervaring heb (PeopleSoft beheer/DBA). Als ik wat breder ga kijken kom ik vaak op een stap lager uit met ditto lager salaris..

Nu kan ik of een poos rondkijken of de perfecte baan langs komt of naar iets anders gaan zoeken en eventueel me wat breder laten omscholen..

Zijn er mensen die in soortgelijke situatie zijn geweest? En hoe hebben ze dat opgelost?

En als er toevallig iemand hoort dat ze ergens op zoek zijn naar een PeopleSoft beheerder (liefts in de UK) dan gaarne een emailtje deze kant op ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

Een tree lager werk aanpakken en verder blijven doorsolliciteren naar de "droombaan".

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:11

SeatRider

Hips don't lie

Ik vind het leuk te werken in een niche. Je gooit jezelf niet zo op een hoop met alle andere MCSE-ers maar hebt de kans te excelleren in een vrij specifieke markt. De kennis die je hebt en ervaring die je opdoet in een baan zeggen een eventuele volgende werkgever dat je snel in staat bent je aan te passen aan nieuwe omgevingen of andere software.

Ikzelf begeleid implementaties en geef gebruikerstrainingen in een niche software markt. Het basisframework van mijn kennis is dus niet de software die geleverd wordt, maar het feit dat ik me snel kan inleven en een situatie, daardoor klanten goed kan adviseren en snel kennis kan overdragen.
Dat maakt mij inzetbaar als applicatieconsultant bij veel bedrijven en in andere markten.

Een PeopleSoft beheerder bijvoorbeeld bij een school kan dat ook doen bij een andere organisatie, of omdat de metaforen min of meer hetzelfde blijven zul je vrij eenvoudig beheerder kunnen worden van een andere database. Een beetje programmeur programmeert goed, om het even in welke taal.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 19:54
In zijn algemeenheid lijkt me deze keuze een beetje af te hangen van wat het salarisverschil is. Gaat het om écht veel geld en denk je dat op de wat langere termijn (6 maanden?) er wel een passende functie voorbij zal komen, dan zou ik wachten. Als je ergens anders start dan heb je zeker niet alle tijd meer om te zoeken en solliciteren en wil je waarschijnlijk ook wat van je nieuwe functie maken. Dan zit je dus veel langer met een groot salarisverschil. Is het verschil niet zo erg groot, of denk je dat het zoeken wel eens erg lang kan duren, dan zou ik wat breder zoeken. Een jaar zonder inkomen is ook zo lastig te overbruggen.

/economische afweging ;)

Als ervaren niche-werker ben je veel waard, maar moet je ook beter en langer zoeken naar passende banen. Goes with the territory.

[ Voor 10% gewijzigd door paknaald op 13-03-2006 13:39 ]