WLAN-adapter met Soft AP én promiscuous mode support

Pagina: 1
Acties:

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Ik zoek, onder andere voor connectie met mijn te kopen PSP, een WLAN/WiFi-adapter met zowel ondersteuning voor het softwarematig emuleren van een AP (Soft AP) én promiscuous mode (voor XLink Kai). Ik heb al verschillende adapters geprobeerd, maar de ene ondersteunt juist wel Soft AP (zoals de meeste adapters van ASUS), maar geen promiscuous, de ander geen Soft AP, maar wel promiscuous. In de manuals vind je meestal wel terug of de driver Soft AP ondersteunt, maar vrijwel nooit of de adapter in promiscuous mode kan werken. Of een adapter promiscuous ondersteunt, is dus meestal een kwestie van proberen.

Weet iemand een WLAN-adapter die beide features aan boord heeft? Ik zou graag een adapter willen hebben met PCI- of USB-interface, 802.11g en niet al te duur, aangezien ik de adapter niet al te vaak ga gebruiken.

Alvast bedankt. :)

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Zou iemand die weet dat zijn adapter Soft AP ondersteunt (valt je vrijwel altijd wel op in de driver/config utility) eens willen kijken of de adapter ook promiscuous mode ondersteunt (bijvoorbeeld met Ethereal/WinPcap: in de Capture Options van Ethereal moet de optie 'Capture packets in promiscuous mode' aanstaan; als je adapter dit ondersteunt (en er pakketjes, met SSID van adapter, bij de adapter aankomen) zouden er packets gecaptured moeten worden. Mochten er geen packets gecaptured worden, dan kan je adapter toch promiscuous ondersteunen: kijk dan eens of je adapter wél pakketjes ontvangt als je 'Capture packets in promiscuous mode' hebt uitstaan. Als je dan ook geen packets ontvangt, kan het zo zijn dat er helemaal geen packets bij de adapter aankomen. Zorg dan ajb ervoor dat er wél packets worden ontvangen door je adapter en herhaal bovenstaand verhaal.)