Weet iemand of je processor extra heet wordt door het draaien van SETI en RC5 achtige programma's? Of slijten ze sneller?
Niet dat ik het er om zou laten hoor maar gewoon uit interesse
Warmer niet. Hij wordt net zo warm als je er normaal mee werkt. Alleen valt het nu, omdat je niks met de pc doet, terwijl hij gewoon warm wordt. Normaal als jij pauze neemt koelt de pc, nu dus niet.
Kan geen kwaad hoor !
DPC rocks !
Kan geen kwaad hoor !
DPC rocks !
Wessie ... member of the Noizy Cows !!!
In theorie zou het zelfs beter zijn voor je CPU omdat hij op een constantere temperatuur blijft, maar volgens mij is dat gewoon DPC-promopraat
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Hij word net zo warm, alsdat ie op maximale snelheid zou draaien, alleen op een systeem dat niet altijd op maximale snelheid draait is de temperatuur ook iets lager
Ik heb wel eens getest: een stilstaand systeem was ongeveer 32 graden, een maximaal draaiend systeem dik 10 graden daarboven.
En het koetje zorgt idd voor een maximaal draaiend systeem. Als je systeem te warm is, dan betekend dit eerder dat je je systeem niet goed in elkaar hebt zitten. Het koetje is namelijk niet het enige programma wat je systeem op 100% laat lopen. (Wel 1 van de weinige die het een poosje vol kan houden trouwens
)
Ik heb wel eens getest: een stilstaand systeem was ongeveer 32 graden, een maximaal draaiend systeem dik 10 graden daarboven.
En het koetje zorgt idd voor een maximaal draaiend systeem. Als je systeem te warm is, dan betekend dit eerder dat je je systeem niet goed in elkaar hebt zitten. Het koetje is namelijk niet het enige programma wat je systeem op 100% laat lopen. (Wel 1 van de weinige die het een poosje vol kan houden trouwens
Het lijkt mij dat een CPU die altijd 100% draait (24 op 24) sneller kapot gaat dan een normaal gebruikte. Maar omdat het meestal niet binnen 3 jaar gebeurt heb je er niet snel last van, omdat de CPU dan weer verouderd is en aan vervanging toe.Op dinsdag 23 januari 2001 15:16 schreef Scraper het volgende:
Hij word net zo warm, alsdat ie op maximale snelheid zou draaien, alleen op een systeem dat niet altijd op maximale snelheid draait is de temperatuur ook iets lager
En het koetje zorgt idd voor een maximaal draaiend systeem. Als je systeem te warm is, dan betekend dit eerder dat je je systeem niet goed in elkaar hebt zitten. Het koetje is namelijk niet het enige programma wat je systeem op 100% laat lopen. (Wel 1 van de weinige die het een poosje vol kan houden trouwens)
Zorg ervoor dat je NO-OP niet kapot gaat !
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Dat zou kunnen idd.
Wat ik verwacht is dat als een processor op dezelfde temperatuur draait en dus minder schommelingen heeft dat ie het dan wat langer uithoud. Weet ik dus niet zeker, ben geen kenner.
En een pc die de hele dag uitstaat zal het idd langer uithouden dat 1tje die de hele dag uit staat
Wat ik verwacht is dat als een processor op dezelfde temperatuur draait en dus minder schommelingen heeft dat ie het dan wat langer uithoud. Weet ik dus niet zeker, ben geen kenner.
En een pc die de hele dag uitstaat zal het idd langer uithouden dat 1tje die de hele dag uit staat
Ben ik nou vreemd of watEn een pc die de hele dag uitstaat zal het idd langer uithouden dat 1tje die de hele dag uit staat
Akita
Excuus: Een pc die altijd uitstaat houd het langer uit dan een pc die altijd aanstaat. Dat was zeker de bedoeling
Pagina: 1