Toon posts:

[Eigen site onbereikbaar] Internal Server Error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik kamp met een vreemd probleem, ik zal het proberen te omschrijven:
Ik heb een site die gehost is bij MijnDomein.nl, mijn site is www.greenbeauty.nl

Sinds kort heb ik een leuk gastenboek gedownload (freeware / phpbb) en dit draait al een tijdje
localhost op mijn eigen server. Nu heeft mijndomein.nl sinds kort php ondersteuning,
dus ik was afgelopen weekend van plan om mijn gastenboek naar mijn greenbeauty.nl te uploaden, en voortaan vanaf daar te laten draaien.

Helaas lukte mij niet om dit werkend te krijgen, na alles aangemaakt en ingesteld te hebben,
kwam deze error te voor schijn op de link van het gastenboek:
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, support@mijndomein.nl and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.
Na wat speurwerk kwam ik tot de conclussie dat dit een rechten probleem betreft.
Aangezien ik heb zitten klooien met .htaccess en de chmod op enkele bestanden en mappen is dit denk ik hierdoor veroorzaakt. Goed na een heel weekend hiermee bezig geweest te zijn, heb ik de hoop opgegeven en heb ik het gastenboek weer verwijderd. Tot mijn verbazing kwam ik ineens erachter dat mijn hele site die betreffende foutmelding gaf.

Wat ik ook upload, een plaatje of een html document, hij blijft de internal server error geven.
Ik heb als chmod overal 755 op staan, dit lijkt me gewoon goed.
De .htaccess is gewoon standaard.
Het vreemde is overigens ook dat ik de .htaccess niet ziet in mijn ftp tool, maar als ik hem upload dan zegt hij wel wil je hem overschrijven of niet.

Wat zou ik nog kunnen doen om dit werkend te krijgen?
Ik heb ondertussen nog een mail gestuurd naar mijndomein.nl maar die reageren niet echt vlot,
zodoende dat ik het hier even wil proberen nog.

B.v.d

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 11:17 ]

Verwijderd

Die htaccess kun je waarschijnlijk wel zichtbaar maken in je FTP client door iets als 'show hidden files' aan te zetten. Wat is een 'standaard' htaccess? Zo'n internal server error wordt nogal eens veroorzaakt door een brakke htaccess weet ik uit ervaring. Misschien even een lege htaccess uploaden bij wijze van test?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:19:
Die htaccess kun je waarschijnlijk wel zichtbaar maken in je FTP client door iets als 'show hidden files' aan te zetten. Wat is een 'standaard' htaccess? Zo'n internal server error wordt nogal eens veroorzaakt door een brakke htaccess weet ik uit ervaring. Misschien even een lege htaccess uploaden bij wijze van test?
Dit is mijn htaccess file:

php_flag magic_quotes_gpc off
<Files configuration.php>
Order allow,deny
Deny from all
</Files>

Ik heb al gespeeld met Allow en on maar ook dit baat niet

Verwijderd

En als je hem gewoon eens leeg maakt? Alleen even om te testen? Als het dan wel werkt weet je in elk geval dat het probleem bij htaccess ligt. Als het nog steeds niet werkt weet je dat het niet aan htaccess ligt. De laatste keer dat ik met htaccess gepuzzeld heb is lang geleden, maar zo op het eerste gezicht lijkt het alsof je gewoon alles blokkeert? Maar goed, haal dat ding even helemaal leeg en upload 'em.

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-04 10:50
Kun je via ftp of je controlpanel bij de apache error log? Hier staat precies in wat er fout gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door IcE_364 op 13-03-2006 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:00:
En als je hem gewoon eens leeg maakt? Alleen even om te testen? Als het dan wel werkt weet je in elk geval dat het probleem bij htaccess ligt. Als het nog steeds niet werkt weet je dat het niet aan htaccess ligt. De laatste keer dat ik met htaccess gepuzzeld heb is lang geleden, maar zo op het eerste gezicht lijkt het alsof je gewoon alles blokkeert? Maar goed, haal dat ding even helemaal leeg en upload 'em.
Done, ik heb hem leeg gehaald, opgeslagen en in mijn root geupload.
Helaas geeft dit geen verandering.

@Ice
Helaas heb ik deze mogelijkheid niet, en in de ftp

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 12:55 ]

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-04 22:40
Gooi die .htaccess eens weg dan. Kijken wat hij dan doet. Dit lijkt gewoon te duiden op een rechten probleem met .htaccess. En als je deze weggooi kun je gelijk uit sluiten of de fout bij jou of bij de provider ligt.

Verwijderd

Topicstarter
winux schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:54:
Gooi die .htaccess eens weg dan. Kijken wat hij dan doet. Dit lijkt gewoon te duiden op een rechten probleem met .htaccess. En als je deze weggooi kun je gelijk uit sluiten of de fout bij jou of bij de provider ligt.
Dat is nou juist het probleem, de htaccess file kan ik niet zien.
Ook niet in mijn normale internet explorer als ik verborgen bestanden weergeven aanvink.
Hij is niet zichtbaar, maar hij is er toch echt O-)

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-04 22:40
En met een ftp client??

Verwijderd

Met Filezilla doe ik ' view > show hidden files ' en dan zie ik .htaccess. Misschien moet je even Filezilla gebruiken. Is een prima gratis FTP client. Volgens mij is het hard verwijderen van .htaccess trouwens niet eens nodig. Een lege uploaden will do. Ik weet niet wat Apache doet als de rechten op je .htaccess te strikt staan... Kun je bij het Apache error log zoals Ice zegt?

Verwijderd

Ik krijg geen server fout als ik naar je site toe ga hoor.
Pagina: 1