[OO Writer] tabs zoals in Word

Pagina: 1
Acties:

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 16:01

zwik

randomized

Topicstarter
Hallo, ik werk alweer zo'n anderhalf jaar met OO.org maar heb me altijd aan één ding een hekel gehad. Tabs.. Wanneer ik een nieuw document wil beginnen staan hier nooit tabs in. Wanneer ik dan op de tab knop druk komt de cursor helemaal aan het einde van de pagina waardoor de tekst op de volgende regel komt.

Ik los dit altijd op door een leeg Word document te openen en vervolgens verder te typen. Op de website van OpenOffice kan ik hier echter niks over vinden. Kan iemand me helpen om tabs te verkrijgen in een leeg document?

Ik gebruik overigens OO2 (2.0.2) op Linux.

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

zwik schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:53:
Hallo, ik werk alweer zo'n anderhalf jaar met OO.org maar heb me altijd aan één ding een hekel gehad. Tabs.. Wanneer ik een nieuw document wil beginnen staan hier nooit tabs in. Wanneer ik dan op de tab knop druk komt de cursor helemaal aan het einde van de pagina waardoor de tekst op de volgende regel komt.
Dit is niet de standaard in OpenOffice. Blijkbaar is je standaardtemplate niet goed.
Ik los dit altijd op door een leeg Word document te openen en vervolgens verder te typen. Op de website van OpenOffice kan ik hier echter niks over vinden. Kan iemand me helpen om tabs te verkrijgen in een leeg document?

Ik gebruik overigens OO2 (2.0.2) op Linux.
Je kunt als je zelf tab-instellingen hebt gemaakt deze weer terugstellen op de originele layout, door te dubbelklikken op de lineaal (of Opmaak > Alinea > Tabs) en vervolgens "alles verwijderen" te kiezen. Dit zou de linkertabstops moeten instellen op regelmatige intervallen.

Als dit werkt zou je een leeg document met de tabs gefixd als een template opslaan en deze als standaard instellen. Zoals bijvoorbeeld in [rml]Arjan A in "[ OOo] Standaard A4 formaat?"[/rml] beschreven staat.