Toon posts:

Oppervlakte veranderen mbv de muis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heey,

ik heb een vraag of een vraagje. Ik wil in flash een oppervlakte met behulp van de muis laten veranderen van grote (dus al je aan de bovenkant van een vierkant trekt wordt ie groter).
Zo ver ben ik gekomen:
http://www.doorwaterfit.nl/verander.rar
Het is me gelukt om met de knoppen de oppervlakte te veranderen.
Alleen nu wilde ik proberen dat "lijntje" alleen verticaal te laten draggen en dat de hoogte _y mee te laten gaan in een textveld. Dat lukt aan nog maar door op een knop te drukken.
En aan de hand van de hoogte van dat lijntje, de hoogte van het vierkant te bepalen.

Ik hoop dat jullie het snappen wat ik bedoel. Khoop dat ik een beetje op de goede weg zit.
En ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en advies kunnen geven.

Alvast vriendelijk bedankt!! _/-\o_

Gerard Dekker

• ScorpionX
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-12-2023

ScorpionX

Master

hmm.. ik snap wat je bedoeld..

ben redelijk ervaren met flash etc, maar ik betwijfel dat dit zonder veel scripting gedaan kan worden.

probeer eens te zoeken op: object drag resizing flash.

of iets dergelijks.

gr Scorp

Onderschrift moet nooit zinvol zijn

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik heb even gekeken naar je frutsel. Ik heb ff geen zin om helemaal in je dingetje te duiken maar heb wel wat dingen aangepast. Waardoor je volgens mij met jou plan ook stuk verder moet komen.

Jij was bezig met buttons en voerde daar ook de code uit. Ik laat je even een andere manier zien. De daadwerkelijke taken van je movie worden uitgevoerd door een controller (lege MC clip) die puur een schop krijgt wanneer je wat met de buttons doet. Zodoende hou je alle code bij elkaar (kan nog netter met wat functies maar goed, even om het principe).

Voordeel naast het feit dat je de code lekker bij elkaar heb is dat je gewoon op een knop kan duwen en je muis ingedrukt kan houden zonder twintig keer te moeten klikken. Doe je nou zoiets ook met je balkje en geef je de controller clip de bijvoorbeeld de hoogte van je balkje door dan is het kleine moeite om stukje script te fixen die je box groter maakt. Als je het heel lomp wil doen forceer je via de controller steeds een bepaalde x-positie van je balkje.

Maar goed, kijk maar of je er wat aan hebt. http://fizion.nl/zooi/verander2.fla

edit:
je kunt dus ook gewoon de controller de variabelen laten invullen voor je textfields, dus buiten de ifjes om. nu geeft ie bij hoogte nog een Undefined als je op kleiner klikt

[ Voor 8% gewijzigd door OzBoz op 13-03-2006 13:41 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-02 22:22
Wat je kan doen is aan de rand 4 buttons maken. Hier drag je dan aan. Je maakt dan dat de hoogte van de MC veranderd met de verplaatsing van de button over de X of respectievelijk Y as. Iets dergelijks moet het zijn :)

Verwijderd

OzBoz over die controller laag.

Vang je nou alle onEnterFrames van alles movieclips daar op?
Of is er per clip een controller?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 00:17:
OzBoz over die controller laag.

Vang je nou alle onEnterFrames van alles movieclips daar op?
Of is er per clip een controller?
Het is net wat je handig vindt. Ik gebruik vaak zo min mogelijk movieclips om het voor mezelf overzichtelijk te houden. Dus in dit voorbeeldje voert die ene MC alle functies uit. Als je nou per actie bv een functie schrijft en die gewoon op de timeline zet in een frame dan hoef je in die controller MC alleen de functie aan te roepen. Dat is nog overzichtelijker. Maar het is ook beetje persoonlijk. Maar het is fijn als je niet tig dingen hoeft aan te passen als er eens wat verandert moet worden.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1